Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@14:24:04 GMT

عراق رسما از ترکیه به شورای امنیت شکایت کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۲۷۲۷

عراق رسما از ترکیه به شورای امنیت شکایت کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه رووداو، محمد حسین بحرالعلوم، نماینده عراق در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره اوضاع عراق گفت: از اکنون به بعد دیگر حملات حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) نمی‌تواند بهانه‌ای برای ماندن نیروهای ترکیه در خاک عراق باشد.

۱۸ آوریل ارتش ترکیه از آغاز عملیات نظامی جدیدی علیه نیروهای پ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ک.ک خبر داد.

بحرالعلوم در این نشست شکایت رسمی را علیه ترکیه به شورای امنیت ارائه کرد.

وی تأکید کرد: حملات موشکی که اربیل را هدف قرار داد خسارت‌های بزرگی داشت.

بحرالعلوم گفت: طرف‌های سیاسی عراقی به تلاش‌ها برای رسیدن به توافق و راهکارهایی برای پایان بن بست سیاسی و تلاش برای تشکیل دولت جدید ادامه می‌دهند. ما از شورای امنیت به دلیل همبستگی و حمایت مستمر از عراق در مقابله با خطر تروریسم قدردانی می‌کنیم. نیروهای عراقی آوریل حمله گسترده‌ای را برای تعقیب نیروهای داعش آغاز کردند.

بحرالعلوم گفت: عراق به آزادی عراقی‌های بازداشتی در اردوگاه الهول در سوریه پایبند است. نزدیک به ۱۹۰۰ تن از تروریست‌ها و ۵۵۰ خانواده که بیشترشان زن و کودک بودند بازگردانده شدند.

نماینده عراق بر پایبندی کشورش به ادامه همکاری با جامعه بین المللی، مبارزه با تروریسم و عدم استفاده از اراضی کشورش برای تسویه حساب و تحقق اهداف سیاسی به بهانه مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

وی گفت: تلاش‌های دولت با هماهنگی جامعه جهانی در بازگرداندن ثبات به مناطق آزاد شده و اجرای پروژه‌های زیرساخت و بهداشت، برق، جاده‌ها، پل‌ها و بازگشت تعداد زیادی از آوارگان به مناطقشان و بستن پادگان‌ها نقش دارد.

منبع: الف

کلیدواژه: شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۲۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمندگان حشدالشعبی عراق در وضعیت آماده‌باش قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه غرش موشک‌ها و پهپادهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حرکت به سمت اراضی اشغالی، گروه‌های مقاومت عراقی از آمادگی یگان‌های نظامی خود در مقابله با حملات صهیونیست‌ها و نیروهای آمریکا در خاک عراق و در حمایت از محور مقاومت و مقاومت فلسطینی خبر دادند.

پایگاه خبری «الرافدین» عراق بامداد یکشنبه اعلام کرد که منابعی در نیروهای حشد الشعبی عراق به شبکه خبری «العربی الجدید» اعلام کرده‌اند که به منظور اقدامات پیشگیرانه و مقابله احتمالی با واکنش نظامی اسرائیل و آمریکا یگان‌های ما در حالت آماده باش قرار گرفته است.

از سوی دیگر، رسانه‌های رژیم اسرائیل مدعی‌اند که نیروهای الحشد الشعبی عراق به دنبال آغاز عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه این رژیم در وضعیت آماده باش قرار گرفته‌اند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع عراقی اعلام کرد حشدالشعبی برای پاسخ به حملات احتمالی آمریکا و رژیم صهیونیستی در وضعیت آماده باش قرار دارد.

از ساعتی پیش رسانه‌ها و سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل ساعتی پیش از شروع عملیات تلافی جویانه ایران علیه این رژیم خبر دادند و مدعی شدند که ایران با پهپاد و موشک‌های کروز به سمت اراضی اشغالی فلسطین عملیات انجام داده است و انتظار می‌رود تا ساعاتی دیگر این پهپادها به حریم هوایی رژیم اسرائیل برسد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای شروع عملیات تلافی‌جویانه علیه رژیم اسرائیل در واکنش به حمله این رژیم به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را تأیید کرد.

عراق، سپس اردن و رژیم اسرائیل اعلام کردند که حریم هوایی خود را به صورت موقت بسته‌اند. صهیونیست‌ها اعلام کردند که برای اولین باز هیچ هواپیمایی بر فراز فلسطین اشغالی نیست.

لحظاتی پیش، شبکه ای‌بی‌سی آمریکا به نقل از یک مسئول این کشور گزارش داد که ایالات متحده آمریکا معتقد است که تا چند ساعت دیگر از ایران، عراق، جنوب لبنان و یمن موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک خواهد شد ولی عمده این موشک‌ها از ایران خواهد بود.

کد خبر 6077151

دیگر خبرها

  • کیش و مات سیاسی پس از شوک موشکی
  • خبر مهم برای خریداران خودرو | اعلام نتیجه شکایت از ایران خودرو و سایپا
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • نیروهای مسلح حداقل اقدام تنبیهی لازم را انجام دادند/ فعلا اقدام نظامی دیگری در دستور کار نیست/ ادامه شرارت صهیونیست‌ها در هر سطحی پاسخی ۱۰ برابر خواهد داشت
  • جنبش صدر عراق به عرصه سیاست بازمی‌گردد؟
  • اسرائیل خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل شد
  • رزمندگان حشدالشعبی عراق در وضعیت آماده‌باش قرار گرفتند
  • رزمندگان حشدالشعبی عراق هم در وضعیت آماده‌باش قرار گرفت
  • کشته شدن ۴ عضو «پ.ک.ک» در حمله هوایی ترکیه به شمال عراق
  • پرسپولیس رسما از نکونام شکایت کرد