Web Analytics Made Easy - Statcounter

درباره چرایی این موضوع اما می‌توان حرف زد و وضعیت را از زوایای مختلفی دید. اصلی‌ترین سوال هم این است که اردیبهشت ۱۴۰۱ با آبان ۱۳۹۸ چه تفاوتی داشت؟

روزنامه همشهری در این باره نوشته: در ماجرای اصلاح قیمت‌ها، مردم حضور مسئولان را در کنار خود دیدند. این بار نه صحبت از این شد که «صبح جمعه» خبردار شدیم و نه وزرا و مسئولان ارشد کشور با اظهار بی‌اطلاعی، از زیر بار مسئولیت شانه خالی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه افزوده: ماجرای حذف ارز ترجیحی، کوتاه کردن دست چپاولگران این ارز دولتی و در نهایت دادن یارانه مستقیم به‌خود مردم، موضوع جدیدی نبود که به گوش مردم نرسیده باشد.

دولت در ماه‌های گذشته بارها جلسات مختلفی با اقتصاددانان، کارشناسان، اهالی رسانه و... گذاشت تا همین موضوع را تبیین کند. بارها اصل ماجرای طرح و اثرات مثبت و منفی آن از زبان مسئولان توسط مردم شنیده شد.

صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب که خودش هم از موافقان حذف ارز ترجیحی است اما موضوع را از منظر دیگری دیده و به «جهان صنعت» گفته: «به نظر من در مجموع و شاید با توجه به تجربه دولتمردان در آبان ۹۸ و مسائلی که به همراه داشت، سعه‌صدر و خویشتنداری بیشتری به خرج داده می‌شود.


بنابراین ظرف یک هفته گذشته به نظر می‌رسد با رویکردی متفاوت از سال ۱۳۹۸ با اعتراضات عمومی برخورد می‌شود. گویا مدیران در خلوت خود به این نتیجه رسیده‌اند که آن نحوه مواجهه با مردم خیلی درست نبود. امیدواریم این سعه‌صدر ادامه یابد و همچون جوامع پیشرفته به جای برخوردهای خشن با ابزارهایی مثل ماشین آب‌پاش جلوی اعتراضات را بگیرند.»

بیشتر بخوانید :
روزنامه جوان: در چند شهر اجتماعات چندنفره اعتراضی شکل گرفت، اما با درایت مردم و مدارای نیروهای انتظامی و امنیتی اتفاقی نیفتاد مصباحی مقدم : خبرهایی از اعتراضات شنیده می‌شود اما اکثریت جامعه حالت صبر دارند

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا نیز نظر دیگری دارد. او هم در مصاحبه با «جهان صنعت» ضمن تاکید بر اینکه در نتیجه اعتراضاتی که این بار ایجاد شد، وضعیت به اندازه سال ۹۸ بحرانی نمی‌شود، گفته: «حتما برای کنترل بحران راه‌های آرامش‌بخش‌تر دیگری هم وجود دارد به خاطر اینکه الان شرایط اقتصادی آنطور که دولت می‌گوید از سال یادشده بهتر است و دور زدن تحریم‌ها آسان‌تر است. از این جهت فکر می‌کنم که دولت بتواند بر این مشکلات فائق آید»

او در باب تفاوت مقطع فعلی و مقطع گرانی بنزین در دولت روحانی این را هم گفته که «در دولت آقای روحانی و در جریان گران شدن بنزین اشتباهی رخ داد و آن هم عدم اقناع افکار عمومی بود. شاید اگر دولت روحانی هم سالی ۱۰، ۱۵ درصد به قیمت بنزین اضافه می‌کرد، جامعه بهتر اقناع و کمتر تحریک می‌شد.»

۲۱۲۱

کد خبر 1632439

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تجمعات اعتراضی راهپیمایی ها و تجمعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۲۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون قطعه زمین به متقاضیان مسکن ملی در روستاها واگذار می‌شود

رحمانی ، با بیان اینکه بنیاد مسکن در کنار دولت سیزدهم برای تأمین مسکن نقش فعالی داشته است گفت: واگذاری یک میلیون قطعه زمین روستایی تا پایان دولت سیزدهم انجام می شود.

وی درباره افتتاح سایت ۲۰ هکتاری روستای کرند و فرور از توابع گرمسار در غرب استان سمنان نیز گفت: پایش متقاضیان سایت ۲۰ هکتاری روستای کرند و فرور در دستور کار قرار دارد و تا یک ماه آینده فرآیند واگذاری ۳۷۹ قطعه زمین این سایت انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • فعال رسانه‌ای اصولگرا: طراحانِ بازگشتِ گشت ارشاد در شهرک‌های سازمانی زندگی می کنند!
  • مصرف در تنگنای نااطمینانی؛ دولت کار خودش را می‌کند
  • یک میلیون قطعه زمین به متقاضیان مسکن ملی در روستاها واگذار می‌شود
  • در اعتراضات ۱۴۰۱ همه با «گشت ارشاد» مخالف بودند | چرا دوباره ون‌ها برگشتند؟
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • اجاره آپارتمان های در مناطق۲۲گانه تهران چقدر است ؟ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
  • رفع مشکل ترافیکی ساکنان همجوار پایانه مسافربری جی از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آغاز ثبت نام دوره کارآموزی پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ از یکم اردیبهشت
  • تفاوت‌های دولت اسلامی و سکولار
  • چه کسانی می خواهند فاجعه شهریور 1401 تکرار شود