Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@05:08:05 GMT

قیمت نفت به 113 دلار رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۲۸۹۷

انتظار برای افزایش تقاضا در چین و کاهش ذخایر آمریکا، قیمت نفت در بازارهای جهانی به 113.58 دلار در هر بشکه افزایش یافت. ناطقان: به نقل از رویترز، با انتظار برای افزایش تقاضا در چین و آمارهای صنعتی نشان داد که ذخایر نفت خام در آمریکا کاهش یافته است، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 65 سنت کاهش 113.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

58 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 2 دلار و یک سنت افزایش 114.41 دلار معامله شد.

به گفته منابع آگاه، پس از 3 روز متوالی بدون مبتلا به کووید، مقامات چین اجازه دادند تا 864 موسسه مالی شانگهای شروع به کار کنند.

استفان اینس، تحلیلگر بازار نفت گفت: « اخبار بهتر در مورد چین به شکل افزایش تقاضا و بالا رفتن قیمت نفت تقاضا خود را نشان می دهد که این برای تولیدکنندگان مثبت است اما برای مصرف کننده خسارت بار است.»

به گفته منابع بازار با توجه به آمار موسسه آمریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا هفته گذشته کاهش یافت و نگرانی ها در مورد عرضه افزایش یافته است.

ذخایر نفت خام 2. میلیون بشکه در هفته منتهی به 13 ماه می کاهش یافته است.

 جفری هالری، تحلیلگر بازار نفت گفت: «افزایش قیمت گازوئیل و کاهش ذخایر از عوامل تقویت قیمت نفت خام آمریکا بوده و من معتقدم که این وضعیت روند کاهشی قیمت نفت را در چند جلسه بعدی محدود خواهد کرد.»

تحلیلگران بانک ANZ می گویند، به دنبال انتشار گزارش هایی مبنی بر اینکه آمریکا به شرکت شورون برای مذاکره با ونزوئلا برای مجوزهای نفتی اجازه داده است، قیمت ها می تواند تحت فشار قرار گیرد.

آمریکا به صورت موقت ممنوعیت واردات نفت ونزوئلا را لغو کرده است. منبع: فارس برچسب ها: قیمت ، نفت ، بازار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قیمت نفت بازار قیمت نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳۵۰ دلار و ۵۹ سنت رسید. قیمت شمش در روز جمعه به بالاترین سطح تاریخی۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳۶۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به اعتقاد تحلیلگران، واکنش نظامی مستقیم ایران به اسرائیل، آن‌ها را تکان داده و از این ترسانده که جنگ بزرگتری در راه است.

داده‌های اقتصادی اخیر ایالات‌متحده در مورد بازار کار و تورم باعث شده است که انتظارات بازار برای کاهش نرخ از سوی فدرال رزرو بار دیگر به عقب برگردد. آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو گفت که ادامه خوانش‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده بالا نگران کننده است، اما او بر نحوه رفتار شاخص هزینه‌های مصرف شخصی فدرال رزرو متمرکز است.

سوزان کالینز، رئیس بانک فدرال رزرو بوستون، به دنبال کاهش چند نرخ بهره در سال جاری است، در حالی که انتظار می‌رود بازگرداندن تورم به سطوح مورد نظر زمان ببرد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

همانطور که کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا تاکید می‌کند، تورم در منطقه یورو با ایالات‌متحده متفاوت است، اما این بلوک هم مانند دیگران با مشکلاتی مواجه است که تا چه حد رشد قیمت را محدود کند.

بر اساس گزارش رویترز، گلدمن ساکس پیش‌بینی قیمت طلا در پایان سال را از ۲۳۰۰ دلار به ۲۷۰۰ دلار در هر اونس افزایش داد و گفت که بازار صعودی این فلز تحت تأثیر عوامل کلان معمول نیست.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۷.۹۸ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۷۳.۰۵ دلار رسید و پالادیوم با یک درصد کاهش به ۱۰۳۸ دلار ۹۹ سنت رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش‌ها در خاورمیانه
  • طلای جهانی دوباره پر کشید
  • افزایش ۰.۵۰ درصدی قیمت جهانی طلا
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • رمز تثبیت قیمت سکه در بازار
  • رالی قیمت جهانی طلا ادامه خواهد داشت؟
  • رکوردشکنی قیمت طلا؛ اقتصاد آمریکا متهم اصلی
  • برنت ۹۰ دلار و ۴۵ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵ |برنت ۹۰ دلار و ۴۵ سنت شد