Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@19:45:40 GMT

راه‌اندازی بزرگ‌ترین کارخانه نوآوری پست کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۳۰۸۱

راه‌اندازی بزرگ‌ترین کارخانه نوآوری پست کشور

معاون وزیر ارتباطات از راه‌اندازی بزرگ‌ترین کارخانه نوآوری شرکت پست در فضای ۹ هزار متری در موزه ملی ارتباطات خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست، «محمود لیائی» معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رویداد «ایده‌بازار پست» گفت: نقش شرکت ملی پست در حمل‌ونقل کشور انکارناپذیر است و با توجه به این نقش درصدد این هستیم که از ظرفیت بخش خصوصی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات مدیره شرکت ملی پست افزود: سازوکار و اعتبارات دولتی اجازه توسعه زیادی را نمی‌دهد اما شرکت ملی پست قصد دارد از فرصتی که برای استفاده از بخشی خصوصی به‌واسطه سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» دست داده، به بهترین شکل استفاده کنیم.

برگزاری جشنواره اینوتکس پست در کیش

لیائی در ادامه افزود: در نظر داریم که در روز جهانی پست (۱۷ مهر) با حضور بین ۳۰۰ شرکت فعال در حوزه‌های پستی که راه‌حل‌های فناورانه برای این حوزه دارند، یک رویداد بین‌المللی را در شهر کیش برگزار کنیم. در این رویداد از شرکت‌های پست مختلف دنیا دعوت به عمل می‌آوریم تا ضمن حضور در این رویداد و آشنایی با محصولات ایرانی، شرکت تخصصی کشور خود را نیز به همراه بیاورند تا بتوانیم ظرفیتی که در ایران ایجاد شده را به کشورهای دیگر صادر کنیم. اوایل هفته از معاون علمی ریاست‌جمهوری قول گرفتیم که اولین رویداد «اینوتکس پست» را در جزیره کیش شاهد باشیم.

هدف‌گذاری برای ایجاد پنج هزار فرصت شغلی غیرمستقیم

وی تاکید کرد: اکنون ۹۸ فرصت شغلی در شرکت ملی پست احصا شده که می‌توانیم آن را به بخش خصوصی بسپاریم. در شرکت ملی پست چهار عمل اصلی قبول مرسوله، تجزیه، رهسپاری و توزیع وجود دارد. غیر از بخش کوچکی از مبادلات که دولت باید به آن اشراف داشته باشد ما اجازه داریم که بقیه فرآیندهای پستی را به بخش خصوصی بدهیم.  

لیائی تصریح کرد: هدف‌گذاری ما ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی در این حوزه است که زیرساخت‌های آن از طریق کمیته نوآوری آغاز شده و در یک مطالعه پژوهشی به این نتیجه رسیده‌ایم که می‌توانیم این عدد را به ۳۰۰ فرصت برسانیم. اگر این اتفاق رخ دهد ما بزرگ‌ترین دستگاه حوزه پست هستیم که توانسته‌ایم به فرمان رهبری در خصوص شعر ۱۴۰۱ جامع عمل بپوشانیم.

ایجاد کارخانه نوآوری پست

معاون وزیر ارتباطات با بیان این‌که با ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی، به‌صورت غیرمستقیم پنج هزار شغل نیز ایجاد خواهد شد، خاطرنشان کرد: امروز در دیداری که وزیر ارتباطات از رویداد «ایده‌بازار پست» داشتند از وی قول گرفتیم بزرگ‌ترین کارخانه نوآوری پست را در موزه ارتباطات ایجاد کنیم. اکنون ۲ هزار متر فضا برای این کار در نظر گرفته شده و از ظرفیت‌هایی موزه ارتباطات، ۷ هزار متر دیگر به آن اضافه کنیم و تا پایان سال شاهد افتتاح کارخانه نوآوری پست با ۹ هزار متر فضای مفید برای حضور استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوآور باشیم.   

به گزارش ایران اکونومیست، امروز و هم‌زمان با چهارمین روز از هفته ارتباطات، «ایده بازار پست»؛ رویداد نوآوری و کارآفرینی این شرکت با حضور «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، «محمود لیائی» معاون وزیر ارتباطات، «محمدرضا قادری»، عضو هیئت‌مدیره و رئیس مرکز نوآوری پست، اعضای مرکز نوآوری پست، تجارت الکترونیک و لجستیک پیشرفته، معاونین مدیرعامل و مدیران کل شبکه پستی کشور به‌صورت حضوری و مجازی آغاز به کار کرد. در این رویداد، نمایشگاه جانبی دستاوردهای نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه پست برپا شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: عیسی زارع پور ، شرکت ملی پست ایران ، شهر تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عیسی زارع پور شرکت ملی پست ایران شهر تهران معاون وزیر ارتباطات شرکت ملی پست بزرگ ترین فرصت شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۳۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری

محسن مولوی در نشست هم اندیشی نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی استان با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: لازم است نظارت‌ها در استان بیشتر می‌شود تا از پول پاشی جلوگیری شود، تسهیلات در جای واقعی خود هزینه شود و اگر انحرافاتی بود حتماً برخورد لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی پارسال بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به هزار و ۸۰۸ نفر در سطح استان پرداخت شده است، افزود: بیش از شش هزار و ۲۰۰ مجوز رایگان مشاغل خانگی صادر شد و به همین خاطر امسال حتماً به دنبال ایجاد بازارچه مشاغل خانگی هستیم تا افراد که مشکل مکان و فروش برای فروش محصولات دارند، مشکلشان مرتفع شود.

مولوی اضافه کرد: به افرادی که در بازارچه شرکت می‌کنند، تسهیلات تعلق می‌گیرد تا بخش اعظم از تأمین منابع مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ کار و کارفرمایی در سطح استان، یادآور شد: حتماً در حوزه ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری می‌تواند این گام اثر گذار باشد.

بیشتر بخوانید

ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری

مولوی از راه اندازی شورای عالی بخش تعاون در سطح استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و بیان داشت: از طریق شورای عالی بخش تعاون می‌توان بخش تعاون در سطح کل استان ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه تعاون دومین بخش اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: با ایجاد تعاون می‌توان مشارکت مردم را فضای اقتصادی فراهم کنیم و درآمد در سطح استان از طریق بخش تعاون به سمت طرح‌های اشتغال زا هدایت شود.

مولوی ادامه داد: راه اندازی شرکت تعاونی دانش بنیان‌های جدید و شرکت‌های تعاونی که اقشار ضعیف جامعه از طریق آن بتواند به درآمد برسند، در سال ۱۴۰۳ پیگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • «نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • برگزاری رویدادی برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»
  • پرورش نسل زد برای ورود به دنیای کسب‌وکارهای نوآور بررسی می‌شود