Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمان فیض قربانی با اشاره به اینکه برداشت توت فرنگی در استان محدود است، گفت : پیش بینی می‌شود که برداشت توت فرنگی در فصل بهار امسال حدود ۳۵۰ تن باشد که تاکنون نزدیک به ۷۰ درصد آن برداشت شده است.

به گفته مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه این محصول به قیمت عمده هر کیلو ۴۰ هزار تومان و درخرده فروشی‌ها حدود ۵۰ هزارتومان عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توت فرنگی در استان کرمانشاه محصولی صادراتی نیست،به دلیل میزان پایین کشت توت فرنگی در استان کرمانشاه از توت فرنگی برداشت شده به سایر استان‌ها صادر نمی‌شود و تنها برای مصرف مردم استان کرمانشاه وارد بازار می‌شود.

عمده کشت توت فرنگی در شهرستان روانسر، شهرستان صحنه و شهرستان قصر شیرین است و مرغوب‌ترین نوع توت فرنگی در استان شامل کاماروسا و سلوا هستند.

برداشت این محصول در بازه‌های زمانی متفاوت به مرحله برداشت می‌رسند که در فصل بهار برداشت آن از اواسط اردیبهشت ماه آغاز و تا خرداد ماه ادامه دارد.

کشت توت فرنگی در استان کرمانشاه سالانه به دلیل متفاوت بودن این میوه دچار نوساناتی در میزان تولید می‌شود و در حال حاضر ۵۴ هکتار زمین زیر کشت توت فرنگی در استان کرمانشاه وجود دارد.

نخستین جشنواره توت فرنگی به منظور شکرگزاری برای مدت ۲ روز در روز‌های ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه در شهر شاهو واقع در شهرستان روانسر برگزار خواهد شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی محصول کشاورزی اراضی کشاورزی کشت توت فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی

شایسته با اشاره به اینکه از ابتدای سال از سطح ۹۳.۵ هکتار از گلخانه‌های استان بیش از ۱۲ هزار تن تن انواع محصولات سبزی و صیفی، ۱.۵ میلیون انواع گل شاخه بریده، ۲۸۰ هزار عدد انواع نشاء گل و گیاه زینتی و محصولات سبزی و صیفی و ۹۶۰ تن انواع سبزیجات برگی برداشت شده است گفت:این میزان نسبت به سال گذشته ا ۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تولیدات گلخانه‌های استان ۵۱ درصدی  افزایش داشته است.

ارزش محصولات گلخانه‌ای از جمله گوجه فرنگی، فلفل، خیار و سبزیجات برگی، ۷۹۶ میلیارد و ۸۰۰ ملیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیشترین سطح گلخانه در استان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های فردوس، قاین و خوسف است.

شایسته افزود: خراسان جنوبی ۵۷۰ خانوار بهره بردار در گلخانه‌ها دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • برداشت گندم از مزارع مهران
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت