Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@02:10:43 GMT

چراغ دریافت اعتبارات پروژه‌های آب و فاضلاب مازندران سبز شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۳۲۸۴

چراغ دریافت اعتبارات پروژه‌های آب و فاضلاب مازندران سبز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حضور مسؤولان ملی در استان مازندران فرصت بسیار خوبی برای بیان چالش‌ها و دریافت برای توسعه استان است.

حضور میلیونی مسافران به این استان و تخصیص اعتبارات استانی یکی از گلایه‌های جدی مسؤولان استانی در نشست‌های مختلف مدیران با خبرنگاران است و گاهی نمایندگان مجلس هم به این موضوعات اشاره می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 طرح تصفیه خانه فاضلاب در ساری از جمله پروژه‌های است که تکمیل این پروژه می‌تواند گام مناسبی برای ساماندهی فاضلاب مرکز استان مازندران بردارد، این موضوع را برارزاده مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران در سفر دو روز آقازاده معاون آب و فاضلاب کشور به مازندران مطرح کرده است.

وی با اعلام اینکه مساحت تصفیه خانه فاضلاب ساری ۱۲ هکتار است که در ۴ مدول طراحی شده و ظرفیت هر مدول بیش از ۲۲۳ هزار متر مکعب در روز است، افزود: بر اساس برنامه این پروژه در سال ۱۴۰۸ بیش از ۴۲۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران،درباره روند اجرای این پروژه، گفت: تاکنون ۳۴۶ کیلومتر لوله گذاری، ۲۲ هزار و ۵۴۶ فقره انشعاب همچنین ساخت و نصب تجهیزات و راه اندازی تلمبه خانه فاضلاب،اجرای خط انتقال به طول ۲.۵ کیلومتر ، اجرای خط پساب به طول یک کیلومتر و نیز ساخت و نصب تجهیزات و راه اندازی مدول اول تصفیه خانه انجام شده است.

 به گزارش فارس، در سفر آقازاده به مازندران مقرر شد با توجه به فرسودگی بالای شبکه توزیع و سرانه پایین مخازن ذخیره برای مقابله با تنش آبی اعتبارات لازم افزایش یابد و طرح‌های فاضلاب 5 شهر اولویت دار که با تسهیلات بانک توسعه اسلامی محقق نشد با اعتبارات طرحهای تملک دارایی انجام شود.

همچنین مقرر شد که اعتبارات محرومیت زدایی استان مازندران با شتاب بیشتری به جهت پرداخت بخشی از اعتبارات به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) افزایش یابد و با توجه به تکمیل مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب ساری، اجرای شبکه فاضلاب در اولویت قرار گیرد و نیز با توجه به عقب ماندگی طرح‌های فاضلاب در مازندران از هزار میلیارد تومان سهم استان در ساماندهی فاضلاب در نوار ساحلی ۴۵۰ میلیارد تومان تخصیص یابد و شرکت آبفا مازندران برای شهرهای فاقد طرحهای فاضلاب هم مطالعات را انجام و برای تصویب به شرکت مهندسی ارسال کند.

به گزارش فارس،آقازاده معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از روند اجرایی عملیات پروژه برداشت انشعاب از کف مخزن ذخیره 25 هزار متر مکعبی شهرستان قائمشهر بازدید کرد و در جریان چگونگی عملیات اجرایی این پروژه قرار گرفت.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه بازدیدها به محل تصفیه خانه فاضلاب بابل رفت و از نزدیک روند فعالیت این پروژه را بررسی کرد  و از مراحل و ظرفیت تصفیه خانه مطلع شد.

همچنین بازدید از عملیات اجرایی مخزن ۱۰۰ متر مکعبی روستای شارقلت سوادکوه شمالی و تصفیه خانه آب روستایی و برداشت از سطح بالایی سد آیت‌الله صالحی مازندرانی از دیگر برنامه‌های سفر معاون آب و فاضلاب کشور به مازندران بوده است که در پایان این سفر قول مساعد برای تخصیص اعتبارات لازم ارائه شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون آب و فاضلاب کشور آقازاده آب و فاضلاب تصفیه خانه فاضلاب آب و فاضلاب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز

داود نجفیان گفت: این طرح که با هدف تامین آب استان البرز برای افق ۳۰ ساله از ۲ سال پیش در دست اقدام قرار گرفته ، امسال ۲ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به آن تخصیص داده شده و امسال اولین سالی است که این طرح اعتبار ملی دریافت می کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت : اکنون نیز ۲ پروژه مهم انتقال آب از رودخانه کرج در اجرای طرح جامع آبرسانی استان البرز در دست اقدام یا دستور کار قرار دارد.

نجفیان بیان کرد : یکی از این پروژه ها ، انتقال آب رودخانه کرج از آبگیر بلیقان به تصفیه خانه شماره ۲ کرج است که اعتبار پیش بینی شده برای آن ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز اظهار کرد: این شبکه به طول ۹ کیلومتر سالانه ۴۰ میلیون متر مکعب از آب رودخانه کرج به تصفیه خانه شماره ۲ کرج انتقال می دهد.

وی اظهار کرد: اکنون در حال انتخاب پیمانکار این پروژه هستیم و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز و طی سه ماه آینده تکمیل و وارد مدار خواهد شد.

نجفیان گفت : طرح دیگر انتقال آب از رودخانه کرج به تصفیه خانه شماره سه کرج است که تابستان امسال با ظرفیت تامین ۱۲.۵ میلیون متر مکعب آب در سال به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت : این طرح ها زیر مجموعه طرح جامع آبرسانی البرز هستند که به صورت جهادی اجرا می شوند.

نجفیان بیان کرد: بخش دیگر طرح جامع آبرسانی استان در مناطق غربی و جنوبی البرز در دست اقدام است.

وی افزود: اکنون در این محدوده شبکه انتقال آب سد طالقان به نظرآباد و اشتهارد به طول ۶۲ کیلومتر اجرا شده که با تکمیل تصفیه خانه آب شهرجدید مهستان ، ساکنان غرب و جنوب البرز در آینده نزدیک به آب سد طالقان دسترسی پیدا می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب