Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@23:28:45 GMT

جایگزین ویزا و مسترکارت از سوی بانک مرکزی روسیه

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۳۳۵۸

جایگزین ویزا و مسترکارت از سوی بانک مرکزی روسیه

کارت‌های اعتباری مسترکارت و ویزا از ماه مارس خدمات خود را در روسیه قطع کردند و از آن پس بانک مرکزی روسیه اقدام به صدور کارت‌های ملی جدیدی موسوم به میرکارت کرد.

به گزارش ایران اکونومیست از خبرگزاری تاس، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، ایجاد سیستم پرداخت ملی میر را اعلام کرد و آن را جایگزینی مناسب برای سیستم پرداخت ویزا و مسترکارت خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیلوانوف که در نشست اتحادیه علوم زوانی صحبت می‌کرد، گفت: سیستم ملی کارت پرداخت ایجاد شده یکی از مهمترین اجزای سیستم مالی در کشور خواهد بود.

بانک مرکزی روسیه سیستمی جدید برای پرداخت‌های مالی ایجاد کرده است که میر کارت (Mir) خوانده می‌شود. به گفته وزیر اقتصاد روسیه این سیستم پرداخت مالی تا کنون از سوی ۱۰ کشور دنیا پذیرفته شده است.

بانک مرکزی روسیه اولین بار کارت‌های ملی میر را در ابتدای ماه آوریل سال جاری میلادی رونمایی کرد که گفته می‌شود تا کنون بیش از ۱۲۵ میلیون نفر از این کارت‌ استفاده می‌کنند.

کارت‌های اعتباری ویزا و مسترکارت از ابتدای ماه مارس توقف خدمات خود را در کشور روسیه اعلام کردند. بانک مرکزی روسیه پس از این خبر از صدور کارت‌های ملی پرداخت به جای این کارت‌های خارجی خبر داده بود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: روسیه ، ایرنا ، بانک مرکزی روسیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روسیه ایرنا بانک مرکزی روسیه بانک مرکزی روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۳۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند

بر اساس اعلام سفارت ایران در روسیه تا ۲ ماه دیگر امکان استفاده از کارت‌های بانکی اعتباری روسی در ایران فراهم می‌شود. به این ترتیب گام نخست استفاده از کارت‌های بانکی ایرانی در روسیه هم برداشته شد.

محسن رحیمی، سفیر کشورمان در روسیه، اعلام کرده که ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز برای استفاده از کارت‌های بانکی روسیه در ایران در حال انجام است و البته بارگزاری سامانه‌های آن کمی زمان خواهد برد.

وی تأکید کرد این اقدام در راستای ادامه تلاش‌های روسیه و ایران برای تقویت مناسبات اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه