Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@11:28:20 GMT

اختتامیه تئاتر بچه‌های مسجد در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۳۷۴۹

اختتامیه تئاتر بچه‌های مسجد در قزوین

قوامی دبیر رویداد فرهنگی تئاتر بچه‌های مسجد گفت: در آذرماه سال گذشته پس از فراخوان جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با عنوان "محرابیان" دبیرخانه این جشنواره در استان شکل گرفت و ۲۲ گروه از استان قزوین در سامانه ملی محرابیان ثبت‌نام کردند.

وی افزود:  در مجموع، ۱۱ اثر نمایش در ۱۱۰ اجرا در ۷۵ مسجد برگزار شد که چهار اثر برای معرفی  به دبیرخانه ملی جشنواره انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم گفت: مسجد پایگاه اهل هنر و انسان‌های فرهیخته است و می‌توان حرف‌های مهمی را در قالب تئاتر عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره تئاتر تئاتر بچه های مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۳۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۰ نقال و پرده خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، سعید زمانی معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) عنوان کرد: هنر نقالی، یکی از قدیمی‌ترین اشکال هنر تئاتر است که از زمان‌های باستانی وجود داشته است و همچنین پرده‌خوانی یکی دیگر از شاخه‌های هنر تئاتری است که بر اساس کلام و داستان‌نویسی اجرا می‌شود. با توجه به اهمیت حفظ هنرهای باستانی کشور، جشنواره امام رضا (ع) یکی از بخش‌های جشنواره روستایی آسمان هشتم را به این موضوع اختصاص داده است.

معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) بیان کرد: با فراخوان این موضوع ۳۲ هنرمند این عرصه با بارگذاری آثار خود در سایت شمس توس، اعلام آمادگی شان را برای شرکت در این بخش اعلام کردند.

زمانی یادآور شد: با توجه به اینکه موضوعیت پرده‌خوانی، امام رضا (ع) است، ۶ نفر در رده سنی نوجوانان و ۴ نفر در رده سنی بزرگسالان موفق به حضور در اختتامیه این رقابت‌ها شدند. داوری این بخش بر عهده محسن میرزاعلی از نقالان و پرده خوانان صاحب نام است. این رویداد به دبیری محمد جهانپا برگزار خواهد شد.

معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در پایان تصریح کرد: باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته اختتامیه این بخش با حضور برگزیدگان، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه در شهر کنگان بوشهر برگزار خواهد شد.

کد خبر 6080067 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • بازگشت به تعالیم قرآن و نهج البلاغه تکلیف حوزه و دانشگاه است
  • فرمانده سپاه قدس گیلان: ۷۵ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان
  • اختتامیه مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی روستایی رضوی در دشتستان بوشهر
  • معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • رقابت ۱۰ نقال و پرده خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم