Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@11:51:13 GMT

قیمت مصرف کننده در بریتانیا رکورد ۴۰ سال گذشته را شکست

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۳۷۷۲

قیمت مصرف کننده در بریتانیا رکورد ۴۰ سال گذشته را شکست

ارقام رسمی اداره آمار ملی انگلیس که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که قیمت مصرف کننده در انگلیس طی ماه گذشته با جهش ۹ درصدی به بالاترین رقم خود در ۴۰ سال گذشته رسید.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، ارقام رسمی اداره آمار ملی انگلیس که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که قیمت مصرف کننده در انگلیس طی ماه گذشته با جهش ۹ درصدی به بالاترین رقم خود در ۴۰ سال گذشته رسید و بیشترین افزایش در قیمت مواد غذایی و انرژی مشاهده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش کنونی شاخص قیمت مصرف کننده در انگلیس بالاترین میزان از زمان شروع ثبت قیمت‌ها در سال ۱۹۸۹ محسوب می‌شود که ۲.۵ درصد نسبت به ماه قبل از آن جهش داشته است.

اداره آمار ملی انگلیس تخمین می زند که تورم در این کشور "در حدود سال ۱۹۸۲" بالاتر از میزان کنونی بوده است.

بر اساس یک نظرسنجی اخیر که توسط شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی منتشر شد، با افزایش قیمت‌ها، یک چهارم ساکنان بریتانیا شروع به حذف وعده های غذایی برای صرفه جویی در هزینه ها کرده‌اند.

اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلستان، اخیراً چشم انداز فعلی مصرف کنندگان را "آخرالزمانی" توصیف کرد.

پیش از این در ماه جاری میلادی، این تنظیم‌کننده مالی هشدار داده بود که بریتانیایی‌ها با یک شوک "تاریخی" در درآمد خود مواجه خواهند شد چرا که پیش بینی می‌کند قیمت‌ها همچنان در حال افزایش باشند.

بانک مرکزی انگلیس همچنین گفت که بحران هزینه زندگی می تواند اقتصاد را در اواخر سال جاری وارد رکود کند.

به منظور جلوگیری از این امر، این تنظیم کننده تا کنون چهار بار در سال جاری میلادی نرخ بهره را افزایش داده است و از پایین‌ترین نرخ خود در تاریخ یعنی ۰.۱ درصد در طول همه گیری کرونا به بالاترین رقم در ۱۳ سال گذشته یعنی ۱ درصد رساند.

تحلیلگران انتظار دارند که بانک مرکزی در نشست های آتی، نرخ بهره بانکی را افزایش دهد.

پس از گزارش تورم روز چهارشنبه، اتاق بازرگانی بریتانیا از دولت این کشور درخواست کرد تا اقداماتی را برای حمایت از مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها، اتخاذ کند.

کاهش مالیات بر ارزش افزوده روی قبوض انرژی برای مشاغل و مهار افزایش اخیر بیمه ملی و مالیات بر درآمد از جمله اقدامات درخواست شده است.

بریتانیا تنها کشور غربی نیست که از افزایش قیمت ها رنج می برد. ایالات متحده، آلمان و تعدادی از کشورهای دیگر، پس از اعمال تحریم‌های بی‌سابقه علیه روسیه، شاهد جهش تورم به بالاترین میزان در دهه‌های گذشته بوده‌اند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت اقتصاد بانک مرکزی انگلیس ایالات متحده آخرالزمانی بانک مرکزی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت قیمت مصرف کننده سال گذشته قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۳۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر

تین نیوز

 مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: سال ۱۴۰۲ با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات ۳۸ هزار تن، بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ کل بندر خرمشهر به ثبت رسید. 

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی عسکری مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال گذشته با تمرکز بر روی ظرفیت های کم نظیر بندر خرمشهر و تلاش و همت جهادی، آمار ۲ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۸۸۸ تن عملیات تخلیه و بارگیری به ثبت رسید.

وی ادامه داد: بندر خرمشهر در عملکرد تخلیه و بارگیری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل، رشد ۲۷ درصدی را تجربه کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ۹۰ درصد این عملیات مربوط به بخش صادرات بود که با توجه به آمار به ثبت رسیده، بندر خرمشهر در جایگاه سوم بنادر کل کشور قرار گرفت.

عسکری اظهار کرد: ۲۹ درصد رشد در بخش صادرات، ۱۳ درصد رشد در بخش واردات، ۲۹ درصد رشد در فله خشک، ۱۷ درصد رشد در بخش کانتینری، ۲۶ درصد رشد در بخش تردد کامیون و ۱۳ درصد رشد در تردد شناورهای عملیاتی از دیگر پیشرفت های بندر خرمشهر در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل بود.

وی تأکید کرد: سال ۱۴۰۲ با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات ۳۸ هزار تن، بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ کل بندر خرمشهر به ثبت رسید.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: یکی دیگر از اقدامات ماندگار و بی سابقه در سال ۱۴۰۲، انهدام ۱۹۰ ردیف کالای متروکه برای نخستین بار در بندر خرمشهر بود که با این اقدام، فضای قابل توجهی از فضای اشغال شده انبارها، کاهش یافت و فرصت برای سرمایه گذاری جدید ایجاد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رکورد لیگ برتر شکست: بیشترین گل زده تاریخ
  • یورو رکورد زد
  • افتضاح تاریخی؛ رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر انگلیس!
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر