Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی کشور با اشاره به نقش بی‌بدیل استاد احمد سمیعی پدر ویراستاری نوین ایران در فضای ادبی و زبان ایران‌ گفت: جای دارد که یک کتاب مستقل درباره تاثیرگذاری ایشان تالیف شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، غلام‌علی حداد عادل عصر امروز به‌صورت ارتباط ویدیو کنفرانس در مراسم بزرگداشت استاد احمد سمیعی در رشت اظهار داشت: با توجه به شخصیت استاد سمیعی و تاثیری که ایشان در فضای ادبی و زبان ایران داشتند جای دارد که یک کتاب مستقل درباره ایشان تالیف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی کشور گفت: فصل‌های کتاب مذکور می‌تواند تبیین نهضت شهید میرزاکوچک و سایر مباحث مربوط به رشت یعنی معرفی بستر پرورش استاد سمیعی، مروری بر دوران تحصیل ایشان در رشت، دانشگاه تهران، معرفی استادان ایشان، بیان جنبه علم‌آموزی ایشان مروری بر مشاغل و مسئولیت‌های استاد سمیعی باشد.

حداد عادل با اشاره به آثار برجسته استاد احمد سمیعی، مقالات، کتاب‌ها و ترجمه‌های وی تصریح کرد: ایشان بسیار دلپذیر و دلنشین می‌نویسد تا جایی‌که انسان از خواندن نوشته‌های استاد سمیعی خسته نمی‌شود و توانایی ایشان در ویرایش نیز ستودنی است.

وی به روحیات پدر ویراستاری نوین ایران استاد سمیعی اشاره و بیان کرد: استاد فردی بسیار مقتدر، آرام، بی‌کینه، پُرکار، متواضع، مقید به قانون و معتقد به اسلام و معنویت اسلامی است و با قران انس و آشنایی دارد و علاقه‌مند به تفکر است؛ ایشان هنوز مقاله می‌نویسد و ما از وجود پُربرکت ایشان بهره‌مند می‌شویم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: بنده به مردم گیلان و رشت که توانستند گوهرهایی مانند استاد احمد سمیعی را در جامعه خود بپرورانند و به ایران تقدیم کنند تبریک می‌گویم و برای استاد عزیز آرزوی طول عمر بیشتر می‌کنم.

یکی از مفاخر ادبی استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به شهرت آثار استاد سمیعی و تاثیرگذاری ایشان در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: استاد سمیعی تمام همت خود را صرف ویرایش کرد و این نشان از نگاه وسیع استاد دارد و در عرصه ویراستاری تلاش کرد که نظام تحقیقاتی و نوشتاری این سرزمین را سامان دهد.

یوسف‌پور گفت: بنده 40 سال است که شاگرد ایشان هستم و به یاد دارم که زمانِ تحصیلم، حضور در کلاس ایشان را جزو عمر خود به حساب نمی‌آوردیم و در هیچ جلسه‌ای که استاد حضور داشت غایب نبودم و با تمام وجود به گفته‌های ایشان گوش می‌کردیم چراکه تک تک کلمات و بیان ایشان به دل می‌نشست و دقیق بود.

"جام رشی" و "ظروف سیمین" دوره ساسانی از آثار برجسته تمدن استان گیلان در رشت رونمایی شدمحصولات خانگی مردم استان گیلان در نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی عرضه می‌شودخانه‌های خلاقیت صنایع‌دستی در استان گیلان راه اندازی می‌شود

وی با اشاره به سجایای انسانی و شخصیت دوست‌داشتنی استاد احمد سمیعی تصریح کرد: قرنی که گذشت همواره از حضور استاد سمیعی، روشنایی زیادی یافت؛ 80 سال از عمر استاد شبانه روز در راه تعالی فرهنگ ملی ما سپری شد و این چنین سعادتی نصیب کمتر کسی از مردم روزگار ما شده است.

انتهای پیام/612/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاد احمد سمیعی استاد سمیعی استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۴۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه با مدیریت جهادی و اخلاص ماندگار شد

 آذر کیخا  ، با اشاره به گرامی داشت دوم اردیبهشت‌ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: از مهم‌ترین نیازهای انقلاب اسلامی پس از پیروزی، جلوگیری از فعالیت ناجوانمردانه عناصر ضدانقلاب در داخل و خنثی‌سازی توطئه‌های عوامل خارجی بود.
 
 وی ادامه داد: در آن زمان، دستگاه دفاعی و امنیتی بازمانده از دوره پهلوی به پاک‌سازی و بازسازی نیاز داشت؛ بر پایه همین نیاز کمیته‌های انقلاب اسلامی با حضور و شرکت فعال مردم در مساجد به‌صورت خودجوش تشکیل شد.
 
 مدیر سازمان جامعه زنان سپاه سلمان تصریح کرد: سپاه پاسداران نهاد تازه‌تأسیس، زیر نظر حضرت امام (ره) قرار گرفت و در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸، به‌صورت رسمی فرمان تشکیل این نیرو صادر شد.
 
 وی ادامه داد: در آن زمان اما شاید هیچ‌کس فکر نمی‌کرد این سازمان نوپا که برای حفاظت از انقلاب ملت ایران به وجود آمده است، در مدت‌زمان کوتاهی تنها چند سال پس از تأسیس توانست در برابر انواع تهدیدات پیچیده داخلی و خارجی علیه نظام اسلامی ایستادگی و با آنها مقابله کند.
 
  کیخا اظهار کرد: پاسداران با همان تفکر اوایل انقلاب وارد عرصه محرومیت‌زدایی و سازندگی شدند و با مدیریت جهادی و اخلاص و تعهد در این میدان نیز به‌خوبی ورود کردند و توانستند کارهای ماندگاری در کشور انجام دهند و به ثبت برسانند.
 
 مدیر سازمان جامعه زنان سپاه سلمان استان تشریح کرد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به درختی تنومند برای پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب، توسعه و آبادانی ایران و تأمین رفاه و آسایش ملت ایران تبدیل شده و در این راه بسیار خوب می‌درخشد و روزبه‌روز بر موفقیت‌هایش اضافه می‌شود
 
 وی افزود: طبق فرمایشات امام و رهبری شکل‌دهی سپاه پاسداران صرفاً برای دوران جنگ نبود، اگرچه در ظاهر جنگ پایان‌یافته اما دفاع همچنان باقی است؛ در هر زمینه‌ای در کشور و انقلاب ما احساس نیاز شود سپاه پاسداران وارد می‌شود، سپاه در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی، برون‌مرزی حضور دارد و تمام‌قد از آرمان‌های کشور و انقلاب دفاع می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • گل‌های ماندگار و فراموش نشدنی مسی و رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا (فیلم)
  • از کودکی برخی مردهای ایرانی تا قفس سرباز پارسی / لگدی که معنای زیادی پیدا کرد (فیلم)
  • تاریخ طب در ایران پس از اسلام در فهرست صد کتاب ماندگار قرار گرفت
  • انس عمومی با ادبیات کهن پارسی؛ یکی از مسیر‌های حفظ حافظه‌ی فرهنگی جامعه
  • سپاه با مدیریت جهادی و اخلاص ماندگار شد
  • ادراک سعدی از مناسبات لفظ و معنی کاری است کارستان!
  • نگاه حداد عادل به مدارس غیرانتفاعی؛ حسابتان از نظام را جدا ندانید | برای این نظام نیرو تربیت کنیم
  • توصیه حداد عادل به ایجاد کنندگان مدارس غیردولتی: حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانید
  • مدارس غیردولتی چگونه می‌توانند عدالت آموزشی را گسترش دهند؟
  • مدارس غیردولتی می‌توانند به عدالت آموزشی کمک کنند/ مدارس غیردولتی نباید جاده صاف کن این افراد باشند