Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@08:19:38 GMT

آغاز تسهیل تحریم‌ های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۴۲۸۱

واشنگتن تسهیل محدودیتهایی که برای شرکت آمریکایی شورون در خصوص همکاری نفتی در کشور تحت تحریم ونزوئلا تعیین کرده بود را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، شرکت شورون بزودی می تواند با دولت ونزوئلا و شرکت نفتی دولتی PDVSA مستقیما مذاکره کند و جزییات نهایی ترتیبات جدید، بزودی اعلام خواهد شد.

واشنگتن پست در گزارشی نوشت: تصور می رود این اقدام از مذاکرات بین دولت سوسیالیست نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا و دولت اوپوزیسیون تحت حمایت غرب به رهبری خوان گوایدو، پشتیبانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مقامات واشنگتن که مایل نبودند نامشان فاش شود، مجوز صادره به شورون برای مذاکره با ونزوئلا، می تواند تنها گام اول برای تسهیل تحریم‌های مربوط به نفت علیه ونزوئلا باشد.

انتظار می رود دولت اپوزیسیون در ونزوئلا روز جاری اعلام کند که با مادورو برای بازگشت به پای میز مذاکره در ماه جاری، به توافق رسیده است.

شایعاتی که پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین به راه افتاد، حاکی از آن بود که دولت آمریکا به دنبال تسهیل تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا در صورت موافقت این کشور آمریکای لاتین برای صادرات نفت خام به پالایشگاهها در آمریکاست. تا دو ماه پیش، شورون جمع کردن تیم بازرگانی برای فروش نفت ونزوئلا را آغاز و برای توسعه نقش خود در چهار جوینت ونچری که در آنها با شرکت PDVSA شریک است، ابراز آمادگی کرده بود.

ونزوئلا بزرگترین ذخایر نفت قطعی جهان را دارد و تسهیل تحریمها علیه این کشور، می تواند ۴۰۰ هزار بشکه در روز به عرضه نفتی در شرایطی که مصرف کنندگان نفت جهان به نفت ارزانتری نیاز دارند، اضافه کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این اقدام نشان می دهد افزایش عرضه نفت برای دولت فعلی آمریکا تا چه حد اهمیت دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی آیت الله فاطمی نیا سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران تسهیل تحریم آمریکا یارانه ارز 4200 تومانی آیت الله فاطمی نیا سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران تسهیل تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۴۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا تأکید کرد که اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا متحده علیه کشورش اشتباه بزرگی است.

مادورو در دیدار با یک هیأت ایرانی با هدف تقویت روابط راهبردی دو کشور در کاراکاس پایتخت ونزوئلا گفت که آمریکا حتی یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر را رعایت نکرده است.

وی تأکید کرد که موضع کاراکاس در رد قیمومیت آمریکا استوار و محکم است.

مادورو تصریح کرد که کاراکاس و تهران همواره روابطی مبتنی بر همبستگی، برادری و همکاری بین دو ملت، دو انقلاب و دو کشوری که برای برادری متولد شده‌اند، ایجاد کرده‌اند.

پیش از این، رئیس‌جمهور ونزوئلا گفته بود که آمریکا با اعمال مجدد تحریم‌های نفتی علیه کشورش «به پای خود شلیک کرد».

آمریکا نوامبر گذشته با متهم کردن دولت مادورو به ادامه سیاست خود برای سرکوب مخالفان، تحریم‌ها را علیه بخش‌های نفت و گاز ونزوئلا دوباره اعمال کرد.

ایران و ونزوئلا در ژوئن گذشته ۲۵ توافقنامه دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله نفت، تجارت، بهداشت و فناوری را با حضور ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران و نیکلاس مادورو همتای ونزوئلا امضا کردند.

ایران در چارچوب سیاست خود با هدف تنوع بخشیدن به روابط خارجی که با تلاش همزمان برای تقویت و احیای روابط با کشورهای منطقه تحت عنوان سیاست همسایگی همراه است، جهت‌گیری خود را به سمت کشورهای آمریکای لاتین تقویت می کند.

کد خبر 6086433

دیگر خبرها

  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا / تاراج منابع نفتی توسط مدیران حکومتی