Web Analytics Made Easy - Statcounter

فوتبال ملی ایران در روز 29 اردیبهشت ماه دو بار فاتح جام ملت های آسیا شده است. 29 اردیبهشت طلایی ترین روز تیم ملی ایران است؛ دو طلای آسیا در یک روز با چهار سال فاصله

طرفداری - تیم ملی فوتبال ایران در تاریخ خود تاکنون سه بار موفق به فتح جام ملت های آسیا شده که دو قهرمانی اول با فاصله ای چهار ساله، هر دو در یک روز اتفاق افتاده اند؛ در روز 29 اردیبهشت

29 اردیبهشت 1347 - حسن حبیبی به همراه جام قهرمانی بر فراز دستان یارانش

در سال 1347 و روز بیست و نهم اردیبهشت ماه تیم ملی کشورمان موفق شد در ورزشگاه امجدیه با پیروزی برابر رژیم صهیونیستی جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دوره از بازی ها که به میزبانی ایران و در یک گروه پنج تیمی در تهران برگزار شد، نقطه شروع درخشش یک نسل طلایی از فوتبال ملی ایران در عرصه بین المللی بود. شاگردان محمود بیاتی که با گذشتن از سد تیم های هنگ کنگ، چین و برمه با 6 امتیاز و تفاضل گل 8+ پا به روز پایانی بازی ها گذاشته بودند باید برابر تیم قدرتمند رژیم صهیونیستی که فاتح دوره قبلی بازی ها بود قرار می گرفتند. در سوی مقابل رژیم صهیونیستی با دو برد و یک باخت و تفاضل گل 7+ برای کسب عنوان قهرمانی به پیروزی در این بازی نیاز داشت.

میرزا حسن یکی از بازیکنان ذخیره جام آسیا، حسن حبیبی کاپیتان تیم خود را قلم دوش کرده به دور استادیوم گردانید. در آن شب از این صحنه ها بسیار بود چون همه بازیکنان برای سپاس از کاپیتان تیم خود این کار را کردند
کیهان ورزشی - 1347/3/4 29 اردیبهشت 1347 - حسن حبیبی به همراه جام قهرمانی بر فراز دستان یارانش

ایران که تا دقیقه 75 با یک گل از حریف عقب بود با ضربه بحث برانگیز همایون بهزادی به گل تساوی رسید تا دوازده دقیقه بعد در هفتاد و هشتمین دقیقه با شوت تماشایی پرویز قلیچ خانی بازی باخته را با برد عوض کند و جام قهرمانی را در خانه حفظ کند.

عکس تیمی قهرمانان

گل های ایران در برابر رژیم صهیونیستی در فینال جام ملت های آسیا 1968

این اتفاق چهار سال بعد باز هم در همین روز تکرار شد. ایران که مدافع عنوان قهرمانی بود به امید فتح دومین جام متوالی راهی بانکوک تایلند شد. تیم ملی کشورمان در این دوره در مرحله گروهی با دو پیروزی برابر عراق و تایلند میزبان راهی مرحله نیمه نهایی شد. در این مرحله هم با پیروزی 2-1 برابر کامبوج راهی دیدار پایانی شدیم. در آن سوی میدان تیم ملی کره جنوبی با سابقه دو بار قهرمانی در ادوار گذشته برای فتح سومین جام قهرمانی امید زیادی به شکست ایران داشت.

 

 گل های ایران در برابر کره جنوبی در فینال جام ملت های آسیا 1972

 

تیم ملی ایران پیش از دیدار نهایی جام ملت های آسیا با حریفان کره جنوبی که ایستاده اند از چپ به راست: آشتیانی، قلیچ خانی، کارگر جم، جباری، حلوایی، مظلومی، قراب، بهزادی، کلانی، حجازی و عرب ( کاپیتان ) تیم ملی ایران در دیدار نهایی در بانکوک

در بازی پایانی این تیم ایران بود که در دقیقه چهل و هشتم با ضربه علی جباری از حریف پیش افتاد اما با گلی که در دقیقه 65 وارد دروازه حجازی شد کار به تساوی کشید. بازی در نود دقیقه با همین نتیجه به پایان رسید تا تکلیف قهرمانی بازی ها به صد بیست دقیقه کشیده شود. پرونده این بازی در دقیقه 108 با ضربه تمام کننده حسین کلانی بسته شد. گل تماشایی کلانی ایران را برای دومین بار متوالی به مقام قهرمانی آسیا رساند تا روز 29 اردیبهشت 1351 هم مانند 29 اردیبهشت ماه 1347 در تقویم فوتبال کشورمان جاودانه شود.

این «لی وای تک» از رده قدیم معجزه گر دیگری است از تیم کره جنوبی. او در دیدار نهایی از اواخر نیمه دوم بخدمت گرفته شد. و با ورود خود قدرتی مضاعف به خط حمله کره بخشید. عکس اواخر نیمه دوم وقت اضافی را نشان می دهد زمانی را که تیم ایران در اندیشه حفظ پیروزی است و کره ایها خسته چون ما برای جبران خود را به هر دری میزنند. در این میان لی وای تک را هنگام عمل می بینید، حلوایی سینه خود را به توپ می کشد، مهدی مناجاتی تعقیب کننده است و قراب این جوان قلمی سربلند، هنوز هم می دود.
کیهان ورزشی - 1351/3/6 شادی آن گل: کلانی آخرین ذرات نیروی خود را به خدمت ساق های خود خواند و گل پیروزی ایران را در دقیقه سوم نیمه دوم وقت اضافی زد. اشک و خنده با هم در آمیخته است و اینان که به سوی او سرازیر شده اند صورت او را با اشک های شادی گرم می کنند. قراب در تردید است: گریه کند یا بخندد؟ ایرانپاک (15) از کار تشکر فارغ شده، مناجاتی هنوز دست نوازش بر دوش کلانی دارد و این قلیچ خانی با روحی بزرگتر، بچه ها را برای آن دوازده دقیقه باقیمانده می خواند.
کیهان ورزشی - 1351/3/6 عکس یادگاری قهرمانان با جام حالا دیگر همه چیز آرام گرفته. شادی پیروزی اندیشه های قبلی را برای مدتی که دوام آن هنوز معلوم نیست از یادها برده است. جام در دست عرب است و دیگران گردن آویزی از مدال به گردن دارند. این لحظه تاریخی پس از پیروزی ایران در پنجمین دوره جام ملت های آسیاست.
کیهان ورزشی - 1351/3/6

 

اخبار داغ 

رکنا برگشت سپهر حیدری: از تکرار عدد 6 هراس داشتند؛ پرسپولیس آتلیه عکاسی شده است جنگ غیر مستقیم فرهاد مجیدی با فوتبال برتر و علیرضا منصوریان! حذف نام ام باپه از فروشگاه آنلاین پاری سن ژرمن بارسلونا، با ارزش ترین باشگاه دنیا، رئال مادرید در رده دوم

منبع: طرفداری

کلیدواژه: جام ملت های آسیا رژیم صهیونیستی جام قهرمانی ملی ایران کره جنوبی تیم ملی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام ملت‌های فوتسال آسیا | پیروزی سه گله ایران مقابل افغانستان

تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان به برد رسید. 

طرفداری | تیم ملی فوتسال کشورمان در اولین دیدارش در جام ملت های آسیا 2024 در تایلند به مصاف تیم ملی فوتسال افغانستان رفت و به برتری 3 بر یک رسید.

گل‌های ایران در این مسابقه توسط مهدی کریمی در دقیقه 10 و سعید احمدعباسی (2بار در دقایق 21 و 22) به ثمر رسید.

گل افغانستان نیز توسط مهران غلامی در دقیقه 26 به ثمر رسید.تیم ملی فوتسال ایران در دیدار بعدی باید با تیم ملی فوتسال بحرین مسابقه بدهد.

ایران در این مسابقه با ترکیب ابتدایی باقر محمدى، محمدرضا سنگ‌سفيدى، مهدى كريمى، سالار آقاپور و بهروز عظيمى وارد زمین شد.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • جام ملت‌های فوتسال آسیا | پیروزی سه گله ایران مقابل افغانستان
  • فوتبال امید‌های آسیا در قطر؛ استارت مدعیان با پیروزی، توقف استرالیا
  • اولین تیم سقوط‌کننده از لیگ دسته اول فوتبال
  • شکست قعرنشین لیگ یک مقابل استقلال ملاثانی
  • رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا/ ساروی چهارمین مرد طلایی کشتی فرنگی + فیلم
  • دشت طلایی محمد هادی ساروی؛ ملی‌پوش فرنگی قهرمان آسیا شد
  • رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا/ اسماعیلی طلایی شد+ فیلم
  • کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ اسماعیلی طلایی شد
  • فرمول قهرمانی در لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • پخش زنده کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ قرقیزستان سه‌شنبه ۲۸ فروردین از تلویزیون و آنلاین