Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:59:19 GMT

کاخ سفید: عضویت فنلاند و سوئد در ناتو رویدادی تاریخی است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۵۱۵۱

کاخ سفید: عضویت فنلاند و سوئد در ناتو رویدادی تاریخی است

مشاور امنیت ملی دولت بایدن عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در مورد موضع ترکیه در باره عضویت فنلاند و سوئد در ناتو گفت: اطمینان داریم که در نهایت روند عضویت فنلاند و سوئد در ناتو به صورت موثر انجام خواهد شد و می شود به نگرانی های ترکیه رسیدگی کرد.

سالیوان افزود: فنلاند و سوئد مستقیما با ترکیه در ارتباط هستند و ما نیز با مقامات ترکیه در این خصوص درحال گفتگو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادعا کرد: تهاجم روسیه گفتگوها در مورد هویت دفاعی ناتو را تقویت کرده است. ما در ناتو دارای روند درهای باز هستیم به این معنی که اگر کشوری واجد شرایط ناتو باشد، می تواند در این ائتلاف عضو شود. جو بایدن به این اصل متعهد است.

سالیوان همچنین گفت: عضویت فنلاند و سوئد در ناتو یک  رویداد تاریخی و نقطه عطف در امنیت اروپا است. دو کشور با سنت طولانی بی طرفی به قدرتمندترین ائتلاف دفاعی جهان خواهند پیوست و به عنوان شرکای امنیتی،  توانایی های قوی و سابقه اثبات شده ای را به همراه خواهند داشت.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه به اعضای پارلمان این کشور گفت، آنکارا انتظار دارد کشورهای عضو ناتو، مسائل امنیتی ترکیه در مورد درخواست‌های فنلاند و سوئد برای پیوستن به ناتو را درک کرده و به آن احترام بگذارند.

به گزارش ایرنا، اردوغان چهارشنبه شب افزود: ما از متحدانمان انتظار داریم که حساسیت ما را درک کرده و به آن احترام بگذارند و از آن حمایت کنند.

 وی تصریح کرد: ما نسبت به محافظت از مرزهای خود در برابر تروریسم حساس هستیم. هیچ یک از متحدان ما در ناتو چنین حساسیتی را نشان نداده‌اند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از پیشنهاد سوئد و فنلاند برای عضویت در ناتو استقبال کرده و وعده داده است برای مقابله با "تهدیدها " با این کشورها همکاری کند.

بایدن در پیامی که روز چهارشنبه به وقت محلی از سوی کاخ سفید منتشر شد، گفت: من به گرمی از درخواست‌های تاریخی فنلاند و سوئد برای عضویت در ناتو استقبال و قاطعانه از آن حمایت می‌کنم.

خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌ها نوشت که سوئد و فنلاند درخواست عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را امروز و به صورت رسمی در مقر این سازمان نظامی در بروکسل بلژیک تحویل دادند.

به نوشته رویترز، پیش بینی می‌شود با وجود آنکه فرایند عضویت این دو کشور شمال اروپا تنها دو سه هفته به طول انجامد، روند موافقت مجالس ۳۰ کشور عضو تا یک سال زمان برد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو درخواست عضویت فنلاند و سوئد را تاریخی خواند و این دو کشور را نزدیکترین شرکای این اتحادیه دانست که عضویت آن‌ها به افزایش امنیت مشترک ناتو منجر خواهد شد.

ماگدالنا اندرسون نخست وزیر سوئد دیروز (۲۷ اردیبهشت) در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور فنلاند در استکهلم اظهار داشت: ۲ کشور به طور مشترک درخواست خود را فردا به مقر ناتو در بروکسل ارائه می‌کنند.

نخست وزیر سوئد اضافه کرد: خوشحالم که مسیر یکسان را در پیش گرفته‌ و می‌توانیم با هم این کار را انجام دهیم.

وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده است، روسیه با توجه به شرایط عضویت سوئد در ناتو و برای مقابله با تهدید عضویت این کشور در این ائتلاف اقدام خواهد کرد.

https://www.youtube.com/watch?v=۴hmqYv۲۷KjY

برچسب‌ها روسیه ناتو تحولات اوکراین جیک سالیوان پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ناتو تحولات اوکراین روسیه ناتو تحولات اوکراین جیک سالیوان عضویت فنلاند و سوئد در ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند

ایتنا - یک شرکت امنیتی فنلاندی بدافزار روسی را کشف کرده است که می‌تواند با نصب یک درب پشتی مجازی، به سیستم عامل ویندوز نفوذ کند. گفته شده که این بدافزار توسط سرویس اطلاعات نظامی روسیه اداره می‌شود.
شرکت امنیتی "WithSecure" بدافزار ناشناخته‌ای را کشف کرده است که یک "درب پشتی مجازی" در بعضی از سیستم‌های ویندوز نصب کرده و آنها را در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر می‌کند. این شرکت فنلاندی گفته که این بدافزار با نام رمز "کاپکا" می‌تواند با گروه هکری "کرم شنی" مرتبط باشد که توسط سرویس اطلاعات نظامی روسیه (GRU) اداره می‌شود. "کرم شنی" به ویژه برای حملات مخرب سایبری خود علیه اوکراین، شناخته می‌شود.

به گزارش ایتنا و به نقل از VOA، بنا بر اعلام این شرکت این بدافزار می‌تواند به مهاجمان دسترسی طولانی‌مدت به سیستم قربانی بدهد.

یافته‌های این شرکت امنیتی توسط شرکت مایکروسافت تایید شده است.

رودیگر تروست، کارشناس امنیتی WithSecure می‌گوید روسیه در نتیجه کشف این بدافزار، کارآیی خود را در جنگ سایبری علیه اوکراین از دست خواهد داد.

بر اساس اطلاعات WithSecure، این بدافزار به عنوان یک افزونه (ADD-In) خود را در برنامه "Microsoft Word" پنهان می‌کند.

محمدکاظم حسن‌نژاد، محقق امنیتی در WithSecure Intelligence، می‌گوید: «درب پشتی کاپکا احتمالاً یک ابزار سفارشی است که در حملات سایبری در مقیاس محدود استفاده می‌شود.»

مایکروسافت دی ماه ۱۴۰۲ نیز از هک ایمیل‌های گروهی از کارمندان این شرکت چندملیتی خبر داده بود. در میان کسانی که ایمیل‌شان هک شده بود، تعدادی از مدیران رده بالای مایکروسافت نیز دیده می‌شدند. مایکروسافت تاکید کرده بود که پشت این حملات یک گروه روسی قرار دارد که با نام‌های "کولاک نیمه‌شب" و "نوبلیوم" شناخته می‌شوند.

این شرکت روز چهارشنبه ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن ۱۴۰۲) با انتشار بیانیه‌ای از افزایش حملات سایبری پنج گروه هکری از کشورهای چین، روسیه، ایران و کره شمالی با کمک هوش مصنوعی خبر داد و اعلام کرد که در همکاری با شریک تجاری خود شرکت "اوپن‌ای‌آی" این حملات را ردیابی کرده است. شرکت "اپن‌ای‌آی" نیز از حذف حساب‌های کاربری این هکرها خبر داد.

کارشناسان نظامی مدت‌هاست در مورد حملات سایبری روسیه برای تضعیف فناوری اطلاعات غرب یا انتشار اخبار جعلی هشدار می‌دهند.

دیگر خبرها

  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • تظاهرات مردم فنلاند در حمایت از غزه+ فیلم
  • چه شد که سوئد در یک قدمی ساخت بمب اتمی، از سلاح هسته‌ای دست کشید؟
  • دلیل اسلواکی برای مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو
  • ایران با تاریخی 2500 ساله همواره نیرومند بوده؛ دردتان چیست؟
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • اسلواکی : مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
  • کاخ‌ســــفید مأمن رادیکالیسم ویرانگر