Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@01:23:36 GMT

جزییات آزادراه ۱۲ هزار میلیاردی شیراز –اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۵۲۷۶

جزییات آزادراه ۱۲ هزار میلیاردی شیراز –اصفهان

معاون وزیر راه و شهرسازی جزییات ساخت و بهره‌برداری آزادراه شیراز اصفهان را به عنوان یکی از بلندترین محورهای آزادراهی و البته شاید گران‌ترین آن‌ها اعلام کرد و گفت: افتتاح این آزادراه در اولویت اول دولت و وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

خیراله خادمی –مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور- در گفت‌وگو با ایران اکونومیست اظهار کرد: آزادراه شیراز-اصفهان که به عناون بلندترین محور آزادراهی کشور به طول ۲۲۲ کیلومتر آماده بهره‌برداری شده است و تقریبا در شش قطعه آن حدود ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این آزادراه در هفت قطعه و به طول ۲۲۲ کیلومتر طراحی شده اما شش قطعه آن به طول ۲۱۰ کیلومتر در سال جاری و به زودی افتتاح خواهد شد که تا بهره‌برداری و برای تکمیل آن نزدیک به ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور  ادامه داد: از این میزان اعتبار سهم دولت و سرمایه گذار بخش خصوصی (قرارگاه خاتم الاوصیا وزارت دفاع) ۵۰-۵۰  است و از نظر اجرایی کار قابل تحویل است. چرا که در این پروژه یک لایه آسفالت به صورت کامل انجام شده و مراحل نصب  نیوجرسی و علائم راهنمایی و رانندگی نیز به تا ۵۰ درصد انجام شده است. بر این اساس پیشرفت فیزیکی آزادراه شیراز – اصفهان ۹۳.۷ درصد و قابل تحویل است.

خادمی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر دولت به استان فارس این پروژه آزادراهی جزو پروژه های اولویت دار دولت بود و اگر دولت بتواند قیر و البته اعتبار مورد نیاز را تامین کند و سرمایه گذار هم بتواند باقی مانده سهم ۵۰ درصدی خودش از این آزادراه را پرداخت کند، مسلما این آزادراه به عنوان اولویت اول آزادراه‌های در دست ساخت دولت در سال جاری و به زودی افتتاح خواهد شد. البته با قیمت‌های امروز تا کنون بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان در آزادراه شیراز – اصفهان هزینه شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: آزادراه شیراز اصفهان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آزادراه شیراز اصفهان آزادراه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی

مدیر اجرایی شرکت روسی «افغان گاما» از آغاز ساخت بخش دوم قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات خبرداد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیر حمزه» مدیر اجرایی شرکت روسی «افغان گاما» از آغاز کار ساخت بخش دوم قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات خبر داد و تصریح کرد: این پروژه بخش نهایی این خط ریلی است که از رباط پریان شروع و تا شهرک صنعتی و فرودگاه هرات امتداد می‌یابد.

قرارداد 53 میلیون دلاری ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات با حضور «ملابرادر» معاون اقتصادی نخست وزیر و برخی مقامات حکومت طالبان و همچنین «ایالیا کازاکوف» معاون راه آهن روسیه ماه گذشته امضا شد.

راه‌ آهن هرات- خواف چهار بخش دارد که تاکنون سه بخش آن تکمیل شده و قطعه چهارم آن که از راه آهن خواف-هرات  47 کیلومتر طول دارد به عنوان بخش نهایی از این پروژه، افغانستان و ایران را به بازار‌های بین‌المللی متصل می‌کند.

امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسیافزایش انتقال کالا از مسیر ریلی خواف-هراتراه‌آهن خواف- هرات کشورهای حوزه دریای خزر را به یکدیگر وصل می‌کند

گفته می‌شود با تکمیل خط آهن خواف-هرات، افغانستان به بنادر دریایی ایران و از طریق آن به ترکیه و از آنجا به اروپا وصل می‌شود و این ترانزیت از طریق افغانستان باعث تقویت روابط تجاری بین آسیای مرکزی و جنوبی خواهد شد.

این مسیر ریلی بخشی از مسیر راه‌ گذر بین‌المللی شرق به غرب است و تعاملات اقتصادی میان پنج کشور از منتهی الیه شرق آسیا تا غرب این قاره را سرعت می‌بخشد.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکمیل راه آهن خواف هرات
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین
  • آغاز ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات توسط شرکت روسی
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز - اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان
  • ◄ نرخ جدید عوارض آزادراه ها در سال 1403 منتشر شد + جدول
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی
  • جزییات معامله ۶ هزار میلیاردی سرخ‌آبی‌ها با پتروشیمی و بانک‌ها