Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد موارد مشکوک به آبله میمونی که همگی در منطقه مادرید رخ داده‌اند- هنوز باید تایید شوند، اما یک هشدار ملی در این باره صادر شده است تا «پاسخ سریع، هماهنگ و به موقع تضمین شود.»

سازمان بهداشت منطقه‌ای مادرید نیز اعلام کرد موارد مشکوک بوسیله مرکز ملی میکروب‌شناسی در دست بررسی هستند تا تشخیصی قطعی به دست آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان در بیانیه‌اش در این باره گفت: «آبله میمونی به طور کلی بوسیله انتقال تنفسی منتقل می‌شود، اما مشخصات ۲۳ مورد مشکوک فعلی به انتقال ترشحات مخاطی در حین روابط جنسی اشاره دارد.»

«افراد مبتلا حال عمومی خوبی دارند و در خانه ایزوله شده‌اند، اما از نزدیک زیر نظر هستند تا در صورت نیاز در بیمارستان درمان شوند.»

فرناندو سیمون، متخصص اپیدمیولوژی (همه‌گیرشناسی) که رئیس مرکز اضطرارهای بهداشتی اسپانیا است، گفت با اینکه انتشار گسترده آبله میمونی در میان انسان‌ها نامحتمل است، «اما نمی‌توان امکان وجود آن را رد کرد.»

مقامات پرتغالی هم شناسایی پنج مورد آبله میمونی را در این کشور تایید کرده‌اند و ۱۵ مورد مشکوک دیگر را در دست بررسی دارند. وزارت بهداشت پرتغال در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه گفت موارد شناسایی‌شده بیماری که همگی در شهر لیسبون، پایتخت و منطقه «تاگوس ولی» هستند- همگی در مردان به صورت ضایعات زخمی‌شونده بروز کرده‌اند.

وزارت بهداشت پرتغال اشاره می‌کند که موارد شناسایی شده در بریتانیا نیز به شکل ضایعت زخمی‌شونده بوده‌اند و این وزارت وضعیت را در سطح ملی و در همکاری با نهادهای اروپایی زیر نظر دارد.

نخستین مورد از هفت مورد ابتلا به آبله میمونی در بریتانیا در شخصی رخ داد که اخیرا به نیجریه سفر کرده بود و اعتقاد بر این است که او در این کشور به این عفونت ویروسی مبتلا شده است. «سازمان امنیت بهداشتی بریتانیا» می‌گوید هر چهار مورد دیگر اخیر آبله میمونی در این کشور در مردان همجنس‌گرا  یا دوجنس‌گرا رخ داده است.

این سازمان از این گروه‌ها خواسته است درباره علائم احتمالی که شامل دانه‌ها یا ضایعاتی در هر نقطه از بدن از جمله روی دستگاه تناسلی است،‌ «هشیار باشند» و با در صورت نگرانی با متخصصان بهداشت جنسی تماس بگیرند.

کد خبر 677467 برچسب‌ها اسپانیا بیماری - ویروس پرتغال بريتانيا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اسپانیا بیماری ویروس پرتغال بريتانيا آبله میمونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان در دیدار با مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت برای منطقه شرق مدیترانه تصریح کرد: جنایات و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه محدود به بمباران نشده و بسیاری از فلسطینیان به خصوص کودکان و زنان بر اثر گرسنگی، بیماری و کمبود دارو جان خود را از دست می‌دهند.

وی همچنین با تشکر از اهتمام ویژه و تلاش‌های خانم بلخی در راستای توسعه همکاری کشورهای بزرگ منطقه بویژه ایران با سازمان بهداشت جهانی، به توانمندی‌های بسیار خوب ایران در عرصه پزشکی و بهداشتی و درمانی اشاره کرد و بر آمادگی کشورمان برای تقویت همکاری و تعامل با سازمان بهداشت جهانی در ابعاد دوجانبه و منطقه‌ای تاکید نمود.

خانم حنان بلخی مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت برای منطقه شرق مدیترانه نیز ضمن ابراز خرسندی از سفرش به ایران، به تلاش‌های سازمان بهداشت جهانی در همکاری با شرکای بین المللی برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به نوار غزه اشاره و تاکید کرد بدلیل جنایات و خشونت رژیم صهیونیستی، این تلاش‌ها تاکنون مثمر ثمر نبوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توقف خشونت‌ها و جنایات رژیم در غزه، فرصت برای ارائه کمک‌های انسانی و بهداشتی و درمانی و دسترسی به واکسن، دارو و غذا برای مردم فلسطین فراهم شود.

حنان بلخی در این دیدار برنامه‌های سازمان بهداشت جهانی در زمینه توسعه بهداشت و سلامت، مقابله با بیماری‌های واگیر دار، افزایش آگاهی همگانی و آموزش در جهان بویژه در منطقه آسیای غربی و شرق مدیترانه را تشریح کرد و ضمن تحسین پیشرفت و کارآمدی نظام سلامت و ظرفیت‌ها و تجارب خوب جمهوری اسلامی ایران در عرصه بهداشتی و درمانی به خصوص در دوره مقابله و کنترل همه گیری کرونا، خواهان استفاده از تجربیات و دستآورهای کشورمان در ارتقا سلامت در سطح منطقه شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اسپانیا: برای عضویت فلسطین در سازمان ملل تلاش خواهیم کرد
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • دارویار امسال ۱۲۰ همت بودجه می خواهد/واکنش به آمار مسئولان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • (عکس) حجاب مدیرکل منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در دیدار امیرعبداللهیان
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • یونیسف: غزه خطرناک‌ترین مکان برای کودکان است