Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات ایرنا؛ چهارشنبه (۲۸ اردیبهشت‌ماه) مصادف با هشتمین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گام سی‌وسوم بعد از یک روز وقفه به‌سبب تنگی نفس یار مهربان؛ همچون دیگر پایتخت‌نشینان در سایه آلودگی هوا بار دیگر شاهد گشودن آغوش باز مصلای امام‌خمینی(ره) به روی شیفتگان، عاشقان و دل‌دادگان کتاب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روز به‌سبب اعلام تعطیلی مدارس شاهد حضور پررنگ‌تر دانش‌آموزان در بهره بردن از تعطیلی به‌وجودآمده در روزهای میانی هفته برای بیشترین استفاده از فراغت به‌وجودآمده در نمایشگاه کتاب تهران بودیم.

از نخستین ساعات بازگشایی درهای مصلی در روز هشتم می‌شد در کنار مخاطبان عمومی رَدِ پررنگ نوجوانان و جوانان در قالب محصلان و دانش‌آموزان را در جای‌جای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رصد کرد.

رهبری نمونه‌گون و نادر در انس و الفت با یار همیشه مهربان

مؤلفه انس و الفت عمیق و ژرف معظم‌له با کتاب؛ ایشان را میان تمامی رهبران جهان به الگویی نمونه‌گون و نادر در عرصه رهبری یک کشور بدل ساخته است

تردیدی در این مساله وجود ندارد که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری در کنار دغدغه‌مندی‌اش در قامت رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران؛ همواره در مواجهه با تمام پدیده‌های اجتماعی؛ اقتصادی و سیاسی در حوزه اجرائیات کشور دروازه فرهنگ را پیش‌قراول توفیق و ظفر در هر گامی از بخش‌های مدیریت خُرد و کلان جامعه می‌داند.

به‌همین سبب هر بار که معظم‌له به بهانه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این رویداد گام گذاشته و از بخش‌های مختلف آن دیدار کرده‌اند؛ شور؛ شوق و موجی متفاوت از تبلور عشق به یار مهربان در میان تمامی افراد جامعه را شاهد بودیم.

 یکی از بزرگ‌ترین و اگر اغراق نباشد مهم‌ترین و زیباترین وجوه ممیز رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران در قیاس با دیگر همتایانش؛ انس و الفت دیرینه؛ دانش و اشراف سترگ مقام معظم رهبری در حوزه آشنایی با کتاب در تمامی حوزه‌ها و شاخه‌های آثار منتشر شده است. همین مؤلفه است که معظم‌له را میان تمامی رهبران جهان به الگویی نمونه‌گون و نادر در عرصه رهبری یک کشور بدل ساخته است.

تنفسی در میانه مارتن سی‌سوم نمایشگاه با چاشنی رکورد ۱۰۰ میلیارد تومان فروش

تعطیلی و توفیق اجباری برای استراحت و در خانه ماندن بخشی از انرژی تحلیل رفته دست‌اندرکاران و غرفه‌داران را بازیابی کرد و می‌شد شور و حرارت روز اول نمایشگاه را در چهره آنها دید

تعطیلی روز گذشته (سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه) در پایتخت به‌سبب آلودگی هوا از یک‌سو فرصت و مجالی برای تنفسی میان ماراتن سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را برای مسئولان؛ متولیان و دست‌اندرکاران برگزاری این رخداد و همچنین ناشران و غرفه‌داران فراهم ساخت و از سوی دیگر امکان به‌روز کردن غرفه‌ها؛ رساندن کتاب‌هایی که به‌سبب استقبال مخاطبان در طول نیمه نخست نمایشگاه به اتمام رسیده بود را فراهم ساخت.

همچنین این تعطیلی و توفیق اجباری برای استراحت و در خانه ماندن بخشی از انرژی تحلیل رفته دست‌اندرکاران و غرفه‌داران را بازیابی کرد و می‌شد شور و حرارت روز اول نمایشگاه را در چهره تمامی آنها در ارائه؛ معرفی و برخورد با مخاطبان کتاب به‌وضوح دید و احساس کرد.

همچنین عبور مرز فروش کتاب طی شش روز نخست نمایشگاه در دو بخش فیزیکی و مجازی از مرز ۱۰۰ میلیارد تومان و تحقق این رکورد با توجه به نزدیکی برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در بهمن ماه ۱۴۰۰ با سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ امید و انرژی بیشتری به مدیران نشر و غرفه‌داران حاضر در این رخداد بخشیده است.

چراکه برخی از زمزمه‌ها قبل‌از آغاز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بر این نمط استوار بود که شاید به‌سبب نزدیکی برگزاری این رویداد با دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در بهمن سال گذشته ممکن است که تأثیری منفی بر میزان فروش کتاب داشته باشد که یاوران و عاشقان یار مهربان با حضور و خرید کتاب‌ها نشان داداند که برگزاری چنین رویدادهایی فرهنگی با چاشنی یارانه‌های حمایتی دولت که از سوی متولیان امر فرهنگ فراهم می‌شود می‌تواند به تقویت بنیه اقتصاد نشر و امید به تعالی آن با توجه به تمامی مشکلات موجود در مسیر توسعه این صنعت منتج شود.

پیغام والدین بچه‌ها به مسئولان درباره کتابخانه سیار کودکان چیست؟

متخصصان حوزه کتابداری در تعامل با روان‌شناسان کودک و نوجوان در کنار غرفه کتابخانه سیار با بازی‌های فکری و مرتبط با مسئله کتاب و کتاب‌خوانی در کنار سرگرم کردن خردسالان و کودکان؛ زمینه آشنایی بیشتر آنها را کتاب فراهم می‌کنند

آن‌چنان‌که در روزنوشت‌های پیشین خبرنگار کتاب و ادبیات ایرنا از نمایشگاه سی‌وسوم اشاره شده بود؛ تفکیک دو بخش کودک و نوجوان در سالن ناشران کودک و نوجوان نه‌تنها گامی مهم در راستای تکریم مخاطبان هدف این دست از آثار است که بازتاب‌دهنده نگاه هدفمند و روزآمد صنعت نشر و ناشران فعال در این عرصه را نیز با خود به‌همراه داشته است.

همه این‌ها دست‌به‌دست یکدیگر داده تا سالن ناشران کودک و نوجوان با اقبال بیشتری از سوی مخاطبان اصلی هدف خود یعنی کودکان و نوجوانان و همچنین والدین آن‌ها مواجه شود.

همچنین تعطیلی مدارس در روزهای عادی هفته به‌سبب آلودگی هوا؛ موج اقبال و استقبال کودکان؛ نوجوانان و خانواده آن‌ها را در هشتمین روز نمایشگاه بیش‌از روزهای قبل با خود به‌همراه داشته است.

در کنار همه این‌ها؛ خلاقیت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در اختصاص یک مینی‌بوس طراحی‌شده در قالب کتابخانه سیار با رنگ‌آمیزی و تصویرسازی‌های جذاب و متنوعش؛ همچنین چیدن میزهای بازی با حضور کتابداران متخصص؛ خود به بستری دیگر برای جلب و جذب مخاطبان کودک به یار مهربان فراهم آورده است.

کتابداران و متخصصان حوزه کتابداری در تعامل با روان‌شناسان کودک و نوجوان در کنار غرفه کتابخانه سیار با بازی‌های فکری و مرتبط با مسئله کتاب و کتاب‌خوانی از یک‌سو خردسالان و کودکان را سرگرم کرده و از سوی دیگر زمینه آشنایی بیشتر؛ بهتر و هدفمند آن‌ها را یار مهربان فراهم ساخته است. این غرفه با اقبال بسیار مطلوب از سوی والدین آن‌ها مواجه شده‌است. این مهم را می‌شود در گفت‌وگوهای آن‌ها با کتابداران و همچنین در انتقال آن به خبرنگاران برای رساندن این پیغام به گوش مسئولان و متولیان نمایشگاه به‌وضوح شنید.

شمایلی از شهرزاد قصه‌گو در نمایشگاه سی‌وسوم 

یکی از میهمانان ثابت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گام سی‌وسوم؛ به ناهید مهدوی‌اصل نویسنده و ناشری باز می‌گردد که با پوششی متفاوت خود را در قالبِ شمایل شهرزاد آشنای قصه‌گویی ایرانیان بدل کرده است. وی با تلفیق روایت‌های داستانی و قصه‌های جذاب با بازی‌های کودکانه در محیط‌های مختلف و پیرامونی مصلای امام‌خمینی(ره) می‌گردد و زمینه آشنایی هرچه بیشتر کودکان را با یار مهربان؛ تشویق و ترغیب آن‌ها به مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی فراهم می‌کند.

مهدوی‌اصل که خود مادر است دلیل اصلی رسیدن به این ایده خلاقانه را تجربه نخستش خود از روایت قصه برای فرزندانش در قالب به بازی درآوردن روایت آن داستان‌ها می‌داند.

وی با این هدف که آمیزه چنین تجربه‌ای با محتوای درهم آمیختن قصه و روایت کتاب‌ها و بازی‌های کودکانه می‌تواند مشوق اصلی کودکان در حوزه همدلی بیشتر با یار مهربان باشد طی ایام برگزاری نمایشگاه خود به یکی از ایده‌های خلاقانه سی‌وسومین گام نمایشگاه کتاب تهران بدل شده‌است.

خاطره بازی با کتاب به وقت سلفی!

بخش مهمی از زیست انسان‌ها را خاطره گره‌زدن روزهای حیات‌شان بر این جهان اثیری رقم می‌زند. جنس خاطره‌بازی در میان مردمان مشرق‌زمین هم دارای تاریخ و پیشینه‌ای به درازنای تمدن آن‌هاست و هم به یکی از وجوه مؤلفه تمییز آن‌ها از مردمان مغرب‌زمین بدل شده‌است.

حضور در بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور (نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) در سایه همدلی و هم‌نشینی با یار همیشه آشنا -کتاب- از یک‌سو و سوی دیگر ثبتِ نقشِ خاطره‌ها در بطن این رویداد؛ هم می‌تواند شیرینی و حلاوتی برای آن لحظه از حضور مخاطبان در همدلی با این رویداد با خود به همراه داشته باشد و هم در سالیان آتی با مرور این رخداد و رویداد باز هم طعم شیرین لبخند، شادی و مرور خاطرات جذاب همراهی با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را برای آنها تداعی خواهد ساخت.

از سوی دیگر عجین شدن بخش مهمی از تاروپود زندگی مردمان هزاره جدید با فضای مجازی و گوشی‌های هوشمند به روند گرفتن عکس‌های خودنگاره (سلفی) بدل شده و فصل مهمی از این خاطره‌بازی مخاطبان به‌ویژه در میان جوانان و نوجوانان به گرفتن عکس‌های سلفی با یار همیشه آشنای روزگارشان -کتاب- بدل شده است.

این گعده‌های دوستانه و لبخندهای صمیمی به تنها در قالب فریم‌های مختلف و متنوع عکاسان خبری حاضر در این رویداد نمود متفاوتی یافته و نمی‌توان گزارش تصویری در تمامی خبرگزاری‌های کشور پیدا کرد که رَد و نشانی از این تصویر آشنای عجین شده با نمایشگاه کتاب تهران در آن یافت نشود.

هیس...! کتاب‌ها حرف دارند.. حرف....

فارغ شدن از همهمه و قیل‌وقال خیابان‌ها؛ ترافیک‌های سرسام‌آور پایتخت؛ بوق‌های ممتد و نظایری از این دست از تصاویر ناخوشایند؛ در سایه همدلی با کتاب؛ فصل و فضایی دیگر از فراغت را برای مخاطبان نمایشگاه با خود به‌همراه دارد

یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز حضور در مصلای امام‌خمینی(ره) در قالب میزبان سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای تمامی حاضران در این محیط؛ دوری آن‌ها از فضای آمیخته با صداهای جامعه شهری آن‌هم کلان‌شهری چون تهران است.

فارغ شدن از همهمه و قیل‌وقال خیابان‌ها؛ ترافیک‌های سرسام‌آور پایتخت؛ بوق‌های ممتد و نظایری از این دست از تصاویر ناخوشایند؛ در سایه همدلی با کتاب؛ فصل و فضایی دیگر از فراغت را برای مخاطبان نمایشگاه با خود به‌همراه دارد.

از سوی دیگر مجالی را فراهم می‌آورد تا تمامی حاضران در این رویداد از هر طبقه اجتماعی، تفکر، نگاه و جهان‌بینی لحظاتی از اوقات خود را به نشستن در سایه آرامش یار مهربان و به‌جای گفت‌وگو کردن با غیر به شنیدن دل‌گویه‌های جذاب، ناب؛ ژرف و آموزنده یار مهربان سپری کنند.

این تصویر نیز خود یکی دیگر از فریم‌های آشنای عکاسان خبری و البته حاشیه‌های گاه پررنگ‌تر از متن و بطن این رویداد را با خود به‌همراه دارد.

قاسم، قاسم، همت... از احمد خبری شد؟

کتاب خودنوشت زندگی‌نامه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بنا به روایت ناشرش بیش‌از ۴۰۰هزار جلد از تیراژ خود را تنها طی دو سال به مخاطبان عرضه کرده‌است

سنت تاریخ‌نگاری با تاریخ کتابت در ایران ریشه‌ای مشترک دارد. درازنای هر دو به یکسان اندازه است؛ اما سنت تاریخ شفاهی طی سه دهه اخیر و بعد از پایان سال‌های حماسه جنگ و خون؛ دوران طلایه‌دار دفاع مقدس در کنار لزوم ثبت و ضبط خاطرات آن حماسه‌سازی‌ها، ایثار و فداکاری‌ها برای نسل‌های آینده به یکی از جریان‌سازترین و داغ‌ترین شیوه‌های مکتوب کردن آثار و تولید مجلدات ارزشمند در حوزه تاریخ شفاهی جنگ؛ ادبیات مقاومت و پایداری بدل شده‌است.

به گواه آمار نیز سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خاصه با محوریت ناشرانی که کتاب‌های مختص حوزه ادبیات دفاع مقدس با محور زندگی‌نامه و خاطره‌نوشت‌های سرداران و شهدای تاریخ انقلاب و دفاع مقدس را به مخاطبان ارائه می‌کنند با بیشترین اقبال مخاطبان مواحه بوده‌اند.

به‌گونه‌ای که کتاب خودنوشت زندگی‌نامه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بنا به روایت ناشرش بیش‌از ۴۰۰هزار جلد از تیراژ خود را تنها طی دو سال به مخاطبان عرضه کرده‌است. همچنین از دیگر کتاب‌های پرتیراژ و پرمخاطب در نمایشگاه سی‌وسوم کتاب تهران می‌توان به کتاب‌های مرتبط با زندگی، سلوک، منش و خاطرات دوران رزم سرداران و فرماندهان بزرگ دفاع مقدس چون شهید ابراهیم همت؛ شهید مهدی باکری؛ شهید جاویدالاثر احمد متوسلیان و نام‌های بسیاری دیگر از سرداران سرافراز حماسه‌ساز دوران حماسه‌ساز هشت سال دفاع مقدس، محور مقاومت و شهدای حرم اشاره کرد.

ناب و شیرین چون «جان ایران»

تک رقمی شدن آمار مرگ‌ومیر هم‌وطنانمان و روند کاهشی محسوس مبتلایان به ویروس کرونا باعث شده که ایران یکی از قله‌نشینان آمار توفیق در مهار ویروس کرونا در جهان باشد

همچنین یکی دیگر از حاشیه‌های جذاب‌تر از متن برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در هشتمین روز این رخداد (چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت) به رونمایی از کتاب «جان ایران؛ روایت مستندی از مقابله دولت سیزدهم با همه‌گیری کرونا» بازمی‌گشت.

آئینی که با حضور دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با همت دفتر معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری در سرای اهل قلم نمایشگاه به انجام رسید.

کتابی ‌که این‌بار به گواه عدد و آمار در قالب پژوهشِ پژوهشگران خبره کشورمان و با استناد به بروزترین آمار تارنماهای (وب‌سایت‌ها) معتبر جهانی در سایه فعالیت دولت جهادی و مردمی سیزدهم و همچنین همدلی بسیج همگانی مردم برای قدم گذاشتن در راه مقابله با این ویروس و دست‌به‌دست یکدیگر دادن در جهت حرکت جامعه به سمت ایمنی نسبی که کمترر از یک‌سال از عمر دولت سیزدهم به نتایحی درخشان منتج شد.

تک رقمی شدن آمار مرگ‌ومیر هم‌وطنانمان و روند کاهشی محسوس مبتلایان به ویروس کرونا باعث شده که ایران قله‌نشینان آمار توفیق در مهار ویروس کرونا و همچنین تزریق واکسن رد قیاس با تعداد جمعیت اسن کشور در جهان باشد.

سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» ۲۰ اردیبهشت با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر کشور لبنان، متولیان و دست اندرکاران فرهنگی کشور و ناشران ۳۰ کشور در مصلای امام خمینی (ره) طی آیینی گشایش یافت. این نمایشگاه از ۲۱ اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا ۳۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.

عریض شدن راهروهای نمایشگاه و اضافه شدن امکان‌های تهویه در سالن‌های اصلی، نظارت بر واکسینه شدن دو دُز تمام متصدیان و دست‌اندرکاران نمایشگاه و همکاری سازمان هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی میدانی و تزریق واکسن در فضای نمایشگاه، تمهیداتی است که برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا در این دوره اندیشیده شده است.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقام معظم رهبری نمایشگاه کتاب کتاب مصلای امام خمینی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری سی‌ و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقام معظم رهبری نمایشگاه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقام معظم رهبری نمایشگاه کتاب کتاب مصلای امام خمینی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مصلای امام خمینی خود به همراه کتابخانه سیار دست اندرکاران نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان غرفه داران ویروس کرونا بدل شده سوی دیگر یار مهربان دفاع مقدس کتاب ها سی وسوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اللهیاری مدیر کمیته ناشران داخلی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: ناشران متقاضی حضور در این نمایشگاه تا ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ برای ثبت‌نام فرصت داشتند. ناشرانی که برای شرکت در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ثبت‌نام کرده‌اند، از امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تا پایان روز شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت دارند با مراجعه به صفحه «ثبت‌نام ناشران داخلی» در سامانه ketab.ir در بخش «پیگیری ثبت‌نام نمایشگاه» نسبت به ثبت شماره حساب بانکی و واریز وجه علی‌الحساب دریافت غرفه اقدام کنند.

وی در خصوص متراژ و هزینه غرفه‌ها گفت: مبلغ دریافتی بر اساس قیمت مندرج در آیین‌نامه نمایشگاه است که ناشران در زمان ثبت نام اولیه آن را مشاهده کرده‌اند. متراژ تخصیص یافته و مجموع مبلغ دریافتی در این مرحله، به صورت علی‌الحساب خواهد بود. بنابراین در مرحله بعدی با جانمایی نهایی و تعیین متراژ نهایی غرفه، صورت حساب نهایی وجه غرفه صادر خواهد شد و با تکمیل وجه نهایی، غرفه‌های ناشران تحویل می‌شود.

مدیر کمیته ناشران داخلی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ادامه گفت: با توجه به حجم بسیار زیاد درخواست ناشران متقاضی حضور در نمایشگاه، درصورتی‌که ناشران نتوانند در مهلت مقرر نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند، ناشران متقاضی موجود در فهرست رزرو جایگزین خواهند شد.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به‌شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 6080889 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • دعوت از وزرای چند کشور دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • شعار نمایشگاه کتاب امسال اعلام شد
  • آغاز واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران
  • آغاز مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران