Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@21:55:01 GMT

استیصال اوکراین از مخالفت بایدن با ارائه موشک‌های دوربرد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۵۳۵۴

استیصال اوکراین از مخالفت بایدن با ارائه موشک‌های دوربرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم تبلیغات پر سر و صدای آمریکا درباره ارائه حمایت نظامی به اوکراین، اما منابع آگاه می‌گویند کاخ سفید با ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف مخالفت کرده است.

وبگاه «پالتیکو» بامداد پنجشنبه در این‌باره گزارش داد: «مقامات اوکراینی از مقاومت دولت بایدن در ارائه سامانه‌های موشکی دوربرد ساخت آمریکا مستأصل شده‌اند، سلاحی که کی‌یف می‌گوید برای پیشی گرفتن از روسیه در دوئل‌های توپخانه‌ای سنگین که در سراسر دونباس جریان دارد، حیاتی است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات دولت اوکراین ماه‌هاست که از آمریکا درخواست می‌کنند تا برای مقابله مؤثرتر با حملات روسیه، سامانه‌های موشک‌انداز چندگانه (MLRS) به این کشور ارسال کند.

اما سه منبع مطلع به پالتیکو گفتند که اوکراینی‌ها نگران هستند که کاخ سفید به دلیل ملاحظات استفاده از این سلاح برای حمله به داخل روسیه و در نتیجه گسترش و طولانی‌تر شدن درگیری، از ارائه آنها به کی‌یف خودداری کند.

یکی از کارمندان کنگره آمریکا در این‌باره توضیح می‌دهد: «در [نشست ناتو در پایگاه آلمانی] رامشتاین جنبشی وجود داشت، اما به نظر می‌رسد سرد شده است. مطمئناً کی‌یف در حال مستأصل و ناامید شدن از تأخیرهایی است که بر سر مسیر کمک‌های نظامی قرار می‌گیرد».

یکی از مقامات دولت بایدن که خواست نامش فاش نشود، به پالتیکو گفت: «دو کشور همچنان در مورد این سلاح در حال گفتگوی فعال هستند، اما حتی با وجود کمک نظامی به ارزش ۳.۸ میلیارد دلاری آمریکا که از آغاز جنگ به اوکراین ارسال کرده، هر چیزی که کی‌یف می‌خواهد را نمی‌توان به سرعت تأمین کرد».

این مقام توضیح داد: «ما باید با پولی که کنگره به حمایت از اوکراین اختصاص می‌دهد، درباره اینکه چه سیستم‌های تسلیحاتی بیشترین سود را به همراه دارد، تصمیم بگیریم. در طی چند هفته گذشته، زمانی که آخرین بسته بودجه شروع به کاهش یافت، دولت تصمیم گرفت ارسال توپخانه‌های هویتزر موثرتر و کارآمدتر است، زیرا می تواند تعداد بیشتری از آنها را ارسال کند و مهمات بیشتری را به قیمتی کمتر نسبت به هزینه ارسال کند».

بر اساس این گزارش، نگرانی‌هایی در کاخ سفید وجود دارد که با توجه به برد بیشتر و قدرت تخریب بالاتر این سلاح نسبت به توپخانه‌های سنتی مانند هویتزر، کرملین ارسال این سیستم یا شبیه آن را به عنوان تشدید تنش توسط تلقی کند.

پالتیکو همچنین افزود: «مقامات کی‌یف شکایت کرده‌اند که هر چه غرب در ارسال کامل تسلیحات مورد نیاز خود تردید کند، عواقب وخیم‌تری برای غیرنظامیان اوکراین خواهد داشت و به روسیه فرصت بیشتری برای برگزاری انتخابات محلی ساختگی در مناطق تحت کنترل خود می‌دهد».

در حال تکمیل...

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد

 «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا قانون کمک  ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد و مدعی شد که این قانون جهان را امن تر می کند و اکنون باید سریع اقدام کنیم.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی گفت: «ظرف چند ساعت آینده ما ارسال تجهیزات به اوکراین، شامل پدافند هوایی، مهمات برای سامانه‌های راکت توپخانه‌ای و خودروهای زرهی را آغاز خواهیم کرد.»

رئیس جمهور آمریکا با بیان این ادعا که این اقدام به طور مستقیم در راستای منافع امنیت ملی ایالات متحده آمریکا است، تصریح کرد: «همانطور که ماهها در مورد آن صحبت کرده ام، کمک به اوکراین بطور مستقیم به نفع امنیت ملی ایالات متحده است. اگر پوتین در اوکراین پیروز شود، حرکت بعدی نیروهای روسیه می تواند حمله مستقیم به متحد ناتو باشد. اگر پوتین به متحد ناتو حمله کند، ما چاره ای جز کمک به آنها نخواهیم داشت.»

بایدن درباره کمک‌های آمریکا به اوکراین گفت: اوکراین اراده و توان پیروزی در جنگ در برابر روسیه را دارد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در مورد کمک‌های نظامی کشورش به تل آویو نیز گفت: این کمک‌ها «به بازسازی دفاع هوایی اسرائیل کمک می‌کند.»

بایدن بدون اشاره به جنایات اسرائیل در غزه با حمایت های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو گفت: آمریکا یک میلیارد دلار برای کمک های بشردوستانه به غزه اختصاص می دهد و اسرائیل موظف است تحویل سریع آن را تضمین کند.

چند روز پس از تصویب لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان در مجلس نمایندگان، مجلس سنای این کشور نیز سه شنبه شب آن را تصویب کرد . این لایحه هفته گذشته پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف به تصویب مجلس نمایندگان رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

تصویب این قانون پیروزی چشمگیری برای بایدن، دموکرات‌های کنگره و سناتور میچ مک کانل رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا است که مدت‌ها برای ارسال کمک به اوکراین تلاش می‌کرد.

سناتور چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات‌های سنا و از حامیان تداوم حمایت از اوکراین، اندکی پیش از تصویب نهایی این لایحه گفته بود: «امشب، ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) از لحظه‌ای که اراده آمریکا را زیر سوال برد، پشیمان می‌شود».

این قانون شامل نزدیک به ۶۱ میلیارد دلار کمک به اوکراین، بیش از ۲۶ میلیارد دلار برای رژیم اسرائیل و ۸ میلیارد دلار برای منطقه هند و اقیانوسیه است.

بایدن نیز به دنبال تصویب این بسته حمایتی در سنا، در بیانیه ای این نهاد قانونگذار را تحسین کرد.

تصویب این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا پس از ماه‌ها بلاتکلیفی و فشار فزاینده نمایندگان محافظه‌کار مخالف تداوم کمک به اوکراین صورت گرفت که مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان را تهدید به برکناری کرده بودند.

کمک به اوکراین و اسرائیل پس از آن متوقف شد که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان و سنا ابتدا خواستار اقدام در مورد امنیت مرزها به ویژه مرز جنوبی با مکزیک شده بودند.

رهبر اکثریت دموکرات های آمریکا پس از تصویب این لایحه در مجلس سنا گفت: من امشب برای رئیس جمهوری [ولودمیر] زلنسکی پیام گذاشتم. وی روز گذشته با من تماس گرفته و گفت: «من این کار را تمام‌شده می‌دانم». من هم به او گفتم: «برو و در جنگ پیروز شو».

زلنسکی نیز به دنبال تصویب این بسته در سنا، این مجلس را تحسین کرد و در پستی در ایکس (توئیتر سابق) نوشت: من امروز از سنای ایالات‌متحده برای تصویب کمک‌های حیاتی به اوکراین سپاسگزارم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • احتمال جنگ روسیه و غرب در پی ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • بایدن قانون ارائه کمک‌های جدید به اوکراین را امضا کرد
  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف