Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز یک مقام آمریکایی که خواست نامش برده نشود، می‌گوید آخرین اطلاعات نشان می‌دهد که کره شمالی می‌تواند آزمایش یک ICBM را به زودی در پنجشنبه یا جمعه انجام دهد.

انتظار می‌رود بایدن در روز جمعه وارد کره جنوبی شود و پیش از سفر به ژاپن، در طول چند روز با همتایان کره جنوبی‌اش به مذاکره بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ سفید هفته پیش اعلام کرد که بایدن قصد سفر به «منطقه غیرنظامی‌شده» در مرز با کره شمالی را هم دارد.

یک آزمایش تسلیحاتی می‌تواند اهداف گسترده‌تر بایدن برای مذاکره درباره چین،‌ دادوستد و سایر موضوعات منطقه‌ای را تحت‌الشعاع قرار دهد و فقدان پیشرفت در گفتگوهای خلع‌ سلاح هسته‌ای را با وجود وعده دولت بایدن برای شکستن بن‌بست با رویکردهای عملی برجسته کند.

این آزمایش همچنین می‌تواند تلاش‌های بین‌المللی برای ارائه کمک به پیونگ‌یانگ در هنگام نخستین شیوع تایید شده کرونا در این کشور را هم پیچیده کند.

سفر بایدن، نخستین سفر او به این منطقه در مقام رئیس‌جمهور آمریکاست و نخستین ملاقات او با یون سوک- یئول، رئیس‌جمهور کره جنوبی از هنگام رسیدن او به این مقام در ۱۰ مه (۲۰ اردیبهشت) است.

یون سوک یئول رئیس‌ جمهوری کره‌ جنوبی شد | دیدگاه‌های او درباره کره شمالی و آمریکا چیست؟

یون وعده داده است که موضع سختگیرانه‌تری در برابر «تحریکات» کره شمالی اتخاذ کند و انتظار می‌رود خواستار اطمینان‌هایی از جانب بایدن برای تقویت «بازدارندگی گسترده» آمریکا بر ضد کره شمالی شود.

یک سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی آمریکا از این آزمایش موشکی گفت که مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا چنین فعالیت‌هایی را زیر نظر دارند و از نزدیک با یکدیگر هماهنگ هستند و ارتش کره جنوبی در وضعیت آمادگی کامل است.

مقامات آمریکایی هشدار داده‌اند که کره شمالی همچنین می‌تواند در حوالی این دیدار یک سلاح هسته‌ای را هم آزمایش کند و وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت انتظار نمی‌رود که شیوع کرونا مانع از سر گرفته شدن آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی شود که از سال ۲۰۱۷ متوقف شده بود.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک جلسه خبری گفت: «حتی در هنگامی که کره شمالی همچنان از دریافت واکسن‌های اهدایی بسیار مورد نیاز کرونا اجتناب می‌کند، به سرمایه‌گذاری مبالغ نامعلومی در برنامه‌های موشکی بالستیک و هسته‌ای‌اش ادامه می‌دهد که هیچ نقشی در تسکین مصیبت‌های انسانی مردم کره شمالی ندارند.»

گزارش جدید «مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی» (CSIS) مستقر در آمریکا می‌گوید تصاویر ماهواره‌های تجاری تداوم کار در یک سایت هسته‌ای نشان می‌دهد که تونل‌های آزمایش زیرزمینی آن در سال ۲۰۱۸ پس از اعلام ضرب‌الاجل بوسیله کیم جونگ اون درباره آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی مسدود شده بودند،‌ادامه دارد.

کیم از آن هنگام به بعد گفته است به علت پیشرفت نکردن مذاکرات با آمریکا دیگر تعهدی به این ضرب الاجل ندارد. کره شمالی آزمایش موشک‌های بالستیک قاره‌پیما (ICBM) را از ماه مارس (اسفند) دوباره از سر گرفت.

بر اساس گزارش CSIS کارهای تعمیراتی و آماده‌سازی در تونل شماره ۳ در طول سه ماه گذشته در حال پیشرفت بوده است و احتمالا به زودی برای هفتمین آزمایش هسته‌ای اغلب مورد بحث آماده خواهد شد. CSIS می‌گوید: «زمان‌بندی این آزمایش صرفا در کنترل کیم جونگ اون است.»

پژوهشگران در «مرکز مطالعات منع گسترش جیمز مارتین» مستقر در آمریکا می‌گویند کره شمالی همچنین ساختن یک رآکتور هسته‌ای مدت‌ها در حال تعطیلی را هم دوباره از سر گرفته است که تولید پلوتونیوم برای سلاح‌های هسته‌ای با ضریب ۱۰ افزایش می‌دهد.

تحلیل‌گران می‌گویند حتی اگر کره شمالی آزمایش تسلیحاتی انجام دهد، کره جنوبی و آمریکا باید کمک بدون‌قیدوشرط برای کرونا در اختیار این کشور بگذارند.

رسانه‌ها روز سه‌شنبه گزارش کردند که کره شمالی روزها پس از تایید نخستین شیوع کووید-۱۹ در این کشور برای گرفتن تجهیزات پزشکی به چین هواپیما فرستاده است، اما پیونگ یانگ هنوز به پیشنهادهای کره جنوبی برای کمک پاسخی نداده است. واشنگتن می‌گوید از فراهم آوردن کمک به کره شمالی حمایت می‌کند،‌اما در حال حاضر طرحی برای فرستادن واکسن به این کشور ندارد.

کد خبر 677471 برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا دفاع - آزمایش موشکی کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی هسته‌ای - بمب جوزف بایدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا دفاع آزمایش موشکی کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی هسته ای بمب جوزف بایدن کره شمالی کره جنوبی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | موشک‌های بالستیک ایران توانستند با عبور از سپر دفاعی اسرائیل را هدف قرار دهند!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کسری ناجی، خبرنگار بی‌بی‌سی با اشاره به اینکه موشک‌های بالستیک ایران توانستند از سپر دفاعی عبور کنند و اسرائیل را هدف قرار دهند گفت: ارتش اسرائیل از نگرانی و هراس از درز اطلاعات حمله موفقیت آمیز ایران به اسرائیل تمام فیلم‌های ما را بازبینی و بخشی از آن را حذف کردند.    و همچنین سخنگوی ارتش اسرائیل در گفتگو با بی‌بی‌سی گفت: تکان دهنده است! ایران نزدیک به ۱۲۰ موشک بالستیک را به اسرائیل شلیک کرده؛ ایران می‌تواند خاورمیانه را به تنش (آتش) بکشد!

دیگر خبرها

  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • ببینید | موشک‌های بالستیک ایران توانستند با عبور از سپر دفاعی اسرائیل را هدف قرار دهند!
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • کلاهک‌هایی که موجب حیرت آمریکا و اسرائیل شد
  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف
  • نظارت رهبر کره‌شمالی بر اولین مانور تاکتیکی شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی