Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جنت یلن» در حاشیه نشست وزرای دارایی گروه ۷ از آغاز مذاکرات با شرکای آمریکا برای یافتن راهی برای پرداخت هزینه بازسازی اوکراین خبر داد.

به گزارش رویترز، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد این احتمال وجود دارد که مجوز اعطا شده به روسیه برای پرداخت بدهی اوراق قرضه آمریکا در هفته آینده دیگر تمدید نشود که این امر به مقامات روسیه فرصت می‌دهد تا از اولین بدهی خارجی خود پس از انقلاب روسیه در سال ۱۹۱۷ جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یلن به خبرنگاران گفت: «با توجه به ویرانی‌های عظیم در اوکراین و هزینه‌های هنگفت بازسازی آن، طبیعی است که از روسیه بخواهیم تا حداقل بخشی از هزینه‌ای را که در این رابطه وجود دارد پرداخت کند.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا تأکید کرد که رهبران مالی گروه ۷ درباره تحریم‌های بیشتر روسیه به دلیل جنگ در اوکراین بحث و درباره بهترین روش برای محافظت از اقتصاد جهانی در برابر اثرات نامطلوب جنگ و در عین حال تحمیل حداکثر آسیب به روسیه صحبت خواهند کرد.

در همین راستا، برخی از مقامات اروپایی نیز از توقیف ۳۰۰ میلیارد دلاری دارایی‌های بانک مرکزی روسیه توسط اتحادیه اروپا، آمریکا و سایر متحدان آن حمایت کرده اند.

روسیه حدود ۴۰ میلیارد دلار اوراق قرضه بین المللی دارد و تاکنون به پرداخت آن‌ها متعهد بوده است. مجوز موقت خزانه‌داری آمریکا به بانک‌ها اجازه می‌دهد با وجود تحریم‌های فلج کننده علیه روسیه، پرداخت‌های دلاری را از وزارت دارایی این کشور بپذیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله روسیه به اوکراین خزانه داری آمریکا تحریم های روسیه بحران اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوئیس ۳۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های روسیه را آزاد کرد

دبیرخانه امور اقتصادی سوئیس اعلام کرد که این کشور ۲۹۰ میلیون فرانک (حدود ۳۱۸ میلیون دلار) از دارایی‌های روسیه را آزاد کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، دبیرخانه امور اقتصادی سوئیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات این کشور به دلیل لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه تعدادی از افراد و همچنین پس از روشن شدن منشأ برخی از منابع مالی، دارایی‌های مرتبط با روسیه را به مبلغ 290 میلیون فرانک سوئیس (حدود 318 میلیون دلار) در سال 2023 آزاد کردند.

در این بیانیه آمده است: دارایی هایی به ارزش 140 میلیون فرانک سوئیس (حدود 153 میلیون دلار) که قبلاً به عنوان یک اقدام احتیاطی بلوکه شده بود، پس از بررسی های بیشتر نشان داد که الزامات قانونی برای مسدود کردن آنها رعایت نشده است.

بر اساس این گزارش، به این ترتیب مجموع دارایی های بلوکه شده روسیه در این کشور کاهش یافته و به 150 میلیون فرانک سوئیس (حدود 165 میلیون دلار) رسیده است چرا که تعدادی از افراد "از لیست تحریم های اتحادیه اروپا حذف شده اند".

ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیونددهشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه

با گسترش فهرست سیاه این دبیرخانه در سال 2023، سوئیس علاوه بر این، وجوهی را که ادعا می‌شد با روسیه مرتبط بود به مبلغ 50 میلیون فرانک (حدود 55 میلیون دلار) بلوکه کرد.

پیش از این آلفرد کامر، مدیر بخش اروپایی صندوق بین‌المللی پول طی اظهاراتی هشدار داد که هرگونه اقدام در جهت مصادره دارایی‌های بلوکه شده روسیه باید با پشتوانه قانون انجام شود تا از خطر تضعیف سیستم مالی جهانی جلوگیری شود.

اتحادیه اروپا و سایر کشورهای گروه 7 حدود 300 میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را از زمان شروع جنگ اوکراین در سال 2022 بلوکه یا مسدود کرده‌اند.

از این مبلغ، 196.6 میلیارد یورو (211 میلیارد دلار) در اختیار اتاق تهاتر یوروکلیر مستقر در بلژیک است. از سال گذشته میلادی، این وجوه نزدیک به 4.4 میلیارد یورو سود به همراه داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سوئیس ۳۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های روسیه را آزاد کرد
  • آمریکا آشکارا دارایی‌های روسیه را سرقت می‌کند
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد
  • کمک‌های جدید آمریکا بعید است که سرنوشت کی‌یف را به طور اساسی تغییر دهد
  • اذعان صندوق بین المللی پول به مقاومت اقتصاد روسیه در برابر تحریم‌
  • آخرین تحولات اوکراین| منهدم شدن ۵ تانک آبرامز آمریکایی توسط ارتش روسیه
  • عصبانیت اروپایی‌ها از اصرار آمریکا بر مصادره دارایی‌های روسیه 
  • تحولات اوکراین| آیا کمک آمریکا باعث نجات کی‌یف می‌شود؟
  • واکنش کرملین به لایحه ضد‌روسی مجلس نمایندگان آمریکا