Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@07:09:09 GMT

روسیه ۹۰۰ سرباز اوکراینی را به زندان فرستاد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۵۶۰۹

روسیه ۹۰۰ سرباز اوکراینی را به زندان فرستاد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، مسکو اعلام کرده است که بیش از ۹۰۰ سرباز اوکراینی را که در کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپل در محاصره بودند، به یک زندان در قلمرو تحت کنترل روسیه فرستاده تا سرنوشت آن‌ها مشخص شود.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، شامگاه چهارشنبه در این ارتباط گفت که از ۹۵۹ نیروی اوکراینی که از روز سه شنبه تسلیم شده‌اند، ۵۱ نفر به دلیل جراحات تحت مداوا هستند و بقیه به یک زندان سابق در شهر اولنیوکا که تحت کنترل روسیه در دونتسک است، فرستاده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع روسیه همچنین ویدئوهایی را روز چهارشنبه منتشر کرد که نشان می‌دهد نیروهای نظامی اوکراینی پس از تسلیم شدن در کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپل، در بیمارستانی در شهر نووازوفسک تحت کنترل روسیه تحت درمان قرار می‌گیرند.

زاخارووا به خبرنگاران گفت که تمامی سربازان مجروح از مراقبت‌های پزشکی واجد شرایط برخوردار خواهند شد.

اوکراین درباره این اظهارنظر روسیه هنوز واکنشی نداشته است. «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین نیز اواخر روز سه شنبه در سخنرانی خود گفت که «مأموریت تخلیه» با کمک «میانجیگران بین المللی» ادامه دارد.

پیشتر معاون وزیر دفاع اوکراین روز سه شنبه گفته بود که این سربازان در تبادل اسرا مبادله خواهند شد، اما تعدادی از مقامات روسی روز چهارشنبه اظهارات دیگری داشتند و گفتند که سربازان باید محاکمه شوند.

کد خبر 5493803

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت دفاع روسیه اوکراین وزارت امور خارجه روسیه ولودیمیر زلنسکی روسیه ماریا زاخارووا ماریوپل مسکو روسیه فلسطین ناتو ایالات متحده امریکا اوکراین رژیم صهیونیستی فنلاند سوئد عراق مسکو لبنان سوریه انتخابات 2022 لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسکوف: اوکراین عمدا خبرنگاران را هدف قرار می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که کی یف عامدانه خبرنگاران را هدف قرار می دهد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که نظامیان اوکراینی عامدانه اعضای مطبوعات روسیه را، که از خطوط مقدم درگیری گزارش تهیه می کنند، هدف قرار می‌دهند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به کشته شدن «سمیون یریومین» خبرنگار جنگی خبرگزاری ایزوستیا گفت که این تراژدی خطراتی را که روزنامه نگاران در مناطق جنگی با آن روبرو هستند، نشان می دهد.

خبرنگار جنگ خبرگزاری ایزوستیا در حمله پهپاد اوکراینی در منطقه عملیات ویژه نظامی در ۱۹ آوریل کشته شد.

کد خبر 6084714

دیگر خبرها

  • زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم
  • پیشکش عجیب انگلیس برای سربازان اوکراینی | رایگان دود کنید!
  • «سیگار رایگان» پیشکش انگلیس به نیروهای اوکراینی!
  • فایننشال‌تایمز: ۶۱ میلیارد آمریکا، جنگ اوکراین را متوقف نمی‌کند
  • مزدوران فرانسوی در خط مقدم جنگ علیه روسیه
  • تصاویری از لحظه هدف قرار گرفتن جنگنده اوکراینی در باند فرودگاه | ویدئو
  • پسکوف: اوکراین عمدا خبرنگاران را هدف قرار می‌دهد
  • جاسوس همه‌فن حریف اوکراینی‌ها در جنگ با روسیه!
  • (ویدیو) مسن‌ترین مشمول سربازی به پادگان رفت
  • مغز متفکر اوکراین در عقب راندن روسیه کیست؟