Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@10:54:27 GMT

بایدن در آینده‌ای نزدیک به اسرائیل سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۵۶۱۶

بایدن در آینده‌ای نزدیک به اسرائیل سفر می‌کند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران درباره زمان سفر رئیس جمهوری آمریکا به سرزمین های اشغالی گفت: ما به صورت فعال درحال همکاری با اسرائیلی ها برای مشخص کردن زمان دیدار از اسرائیل در آینده ای نزدیک هستیم.

مشاور امنیت ملی بایدن تصریح کرد: رئیس جمهوری آمریکا بسیار مشتاق سفر به اسرائیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما متاسفانه، من هنوز برنامه زمانی برای این سفر ندارم.

سالیوان ادامه داد: باید بگویم رئیس جمهوری (آمریکا) برای این سفر هیجان زده است تا بار دیگر بر قدرت روابط اسرائیل و آمریکا تاکید کند.

کاخ سفید چهارم اردیبهشت ماه اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره مسائل منطقه و ایران گفت وگو کرد و دعوت او را برای سفر به سرزمین‌های اشغالی پذیرفت.

در بیانیه کاخ سفید اعلام شده بود: بایدن و بنت بر رابطه نزدیک شخصی که از زمان سفر نخست وزیر اسرائیل به واشنگتن در تابستان گذشته ایجاد شد، تاکید کردند. این رابطه شخصی به کار تیم های دیپلماتیک و امنیت ملی ما کمک کرده است و هر دو کشور را قادر ساخته تا به مواضع مشترکی در مورد مسائل دشوار دست یابند.

در این بیانیه کاخ سفید تاکید شده بود: بایدن بر حمایت بی‌دریغ خود از اسرائیل و نیازهای دفاعی آن تاکید کرده و از تخصیص بی سابقه یک میلیارد دلار بودجه برای تامین مجدد موشک های سیستم گنبد آهنین اسرائیل استقبال کرد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن و بنت متعهد شدند که برای پیگیری کارهای مهم گروه مشورتی راهبردی امریکا و اسرائیل به ریاست مشاوران امنیت ملی مربوطه، ارتباط خود را حفظ کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز ۲۸ اردیبهشت ماه درپی ادعاهای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران گفت: ما به صورت منظم با شرکای اسرائیلی خود اطلاعات را به اشتراک می گذاریم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی آیت الله فاطمی نیا سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران جیک سالیوان مشاور امنیت ملی بایدن اسرائیل سرزمین های اشغالی یارانه ارز 4200 تومانی آیت الله فاطمی نیا سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران رئیس جمهوری امنیت ملی کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه کمک امنیتی آمریکا به اوکراین و اسرائیل تصویب شد + جزئیات | این کمک باعث می شود اوکراینی های بیشتری کشته شوند

به گزارش همشهری آنلاین، پس از کش‌وقوس‌های فراوان میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان و اختلافات بر سر کمک‌های خارجی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان، مجلس نمایندگان آمریکا بالاخره کمک امنیتی و بسته کمکی آمریکا به رژیم صهیونیستی و اوکراین را تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک امنیتی ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا امروز شنبه همچنین بسته کمکی به اوکراین را به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار تصویب کرد.

این لایحه برای تبدیل‌شدن به قانون باید به تصویب سنا هم برسد. در این صورت و پس از امضای رئیس‌جمهور به قانون تبدیل می‌شود.

کاخ سفید اعلام کرد بایدن از مجلس سنا می‌خواهد قانون کمک‌های اوکراین ـ اسرائیل را برای امضا به دفتر او ارسال کند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت: ما از تصویب بسته کمکی به اسرائیل و اوکراین توسط مجلس نمایندگان آمریکا استقبال می کنیم.

کاخ کرملین اعلام کرد کمک های آمریکا به کی‌یف، باعث می شود اوکراینی های بیشتری کشته شوند.

پیش از این، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از غرب خواست تا در جنگ اوکراین دخالت و از کی‌یف همانند تل‌آویو محافظت کند.

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش ۶۱ میلیارد دلار که در ماه اکتبر توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا رونمایی شد، مخالفت کرده بودند.

جمهوری خواهان تاکید داشتند این مبالغ می‌تواند خرج مصارف داخلی کشور شود و مسئله عبور مهاجران غیرقانونی از مرز با مکزیک اولویت بالاتری نسبت به جنگ اوکراین دارد.



کد خبر 845882 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه روسیه - اوکراین آمریکا و اسرائیل ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها
  • بایدن برای منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل التماس می‌کرد
  • آدرس غلط سی‌ان‌ان/ تلاش برای تطهیر کاخ سفید
  • آدرس غلط سی ان ان / تلاش برای تطهیر کاخ سفید
  • وزیر جنگ اسرائیل خطاب به بایدن: متشکریم
  • لایحه کمک امنیتی آمریکا به اوکراین و اسرائیل تصویب شد + جزئیات | این کمک باعث می شود اوکراینی های بیشتری کشته شوند
  • عملیات وعده صادق چگونه کاخ سفید را آچمز کرده است؟
  • کاخ سفید: خورده شدن دایی جو بایدن را مسخره نکنید!