Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@21:49:35 GMT

وزارت اقتصاد عامل تعیین صلاحیت واحدهای پولشویی

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۳۵۷۱۳

وزارت اقتصاد عامل تعیین صلاحیت واحدهای پولشویی

به گزارش «تابناک»، وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از این پس صلاحیت تخصصی مسئولین واحدهای مبارزه با پولشویی بانک‌ها و مؤسسات غیر بانکی باید توسط مرکز اطلاعات مالی این وزارتخانه احراز شود.

این تصمیم بنا بر ابلاغیه «دستورالعمل تبصره ۶ ماده ۳۷ آئین نامه اجرای ماده ۱۴ قانون مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم» اتخاذ و اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستورالعمل که به شرح ساختار، شرایط و احراز صلاحیت مسئولان واحدهای پولشویی در بانک‌ها و مؤسسات مالی می‌پردازد، طی جلسات متعدد کارشناسی با حضور نمایندگان بانک مرکزی توسط مرکز اطلاعات مالی تدوین گردید که جهت ابلاغ به بانک مرکزی ابلاغ شد.

بر اساس این دستورالعمل، صلاحیت تخصصی مسئولان واحدهای مبارزه با پولشویی بانک‌ها و مؤسسات غیر بانکی باید توسط مرکز اطلاعات مالی احراز شود.

همچنین بر این اساس بانک‌ها و مؤسسات مالی موظف هستند، تا دسترسی‌های لازم و زیر ساخت‌های مناسب را با توجه به ساختار و گستردگی شخص مشمول بر اساس این واحدها فراهم آورند.

مسئولان واحدهای مبارزه با پولشویی این مؤسسات مستقیماً زیر نظر مدیر عامل فعالیت می‌کنند.

شایان ذکر است که مرکز اطلاعات مالی مکلف است بر حسن اجرای این دستورالعمل نظارت نموده و نتایج ارزیابی‌ها را به شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرایم پولشویی و تأمین مالی تروریسم که به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌گردد، ارائه کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی آیت الله فاطمی نیا سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران وزارت اقتصاد بانک ها پولشویی مبارزه با پولشویی احراز صلاحیت یارانه ارز 4200 تومانی آیت الله فاطمی نیا سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران مرکز اطلاعات مالی مبارزه با پولشویی بانک ها و مؤسسات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم

به گزارش خبرنگار مهر، «سید احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تأمین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

وی‌افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

کد خبر 6086750

دیگر خبرها

  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان