Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی البرز،هادی آشتیانی مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مراسم   افتتاح این دفتر با بیان اینکه یکی از موضوعات مورد توجه در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تمرکززدایی است، گفت: بر همین اساس البرز که یکی از قطب‌های شعر و ادب  ایران بوده و هست این ظرفیت را دارد تا به عنوان مرکز فعالیت‌های مرتبط با شعر، نویسندگی و انتشار آثار شاخص انقلابی در سطح کشور معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با اشاره به افتتاح دفتر مرکزی محافل ادبی کشور در استان البرز تصریح کرد: وظیفه اصلی این دفتر، مدیریت، برنامه‌ریزی، طراحی و نظارت بر فعالیت‌های محافل ادبی کشور است .

آشتیانی گفت: بی شک وجود این دفتر در استان البرز  می‌تواند کانونی برای گردهم آیی بسیاری از شاعران و نویسندگان و اهالی شعر و ادب استان باشد که پیش از این بیشتر برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را در تهران دنبال می‌کردند. 

وی ادامه داد:  تلاش ما در نهاد بر این است  که هر آنچه در توانمان هست را انجام دهیم و افتتاح این دفتر در استان البرز اولین گام در راستای تحقق همین منویات رهبری است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رویدادهای خوبی در استان البرز و سطح کشور باشیم.

آشتیانی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت حمایت مسوولان البرزی از فعالیت‌های ادبی این دفتر تاکید کرد و افزود: خوشبختانه امام جمعه  کرج  از شایستگان حوزه فرهنگ و از حامیان ادبیات انقلابی هستند و  استاندار البرز و مجموعه تحت مدیریت وی  نشان داده اند که به موضوع کتاب و کتابخوانی اهتمام ویژه دارند.

وی ادامه داد: همین توجه ها موجب دلگرمی فعالان این عرصه بوده و امیدوارم با بهره‌گیری از این ظرفیت‌های ویژه استانی، دفتر محافل ادبی کشور در استان البرز کانون تحولات اثرگذاری در حوزه شعر و ادب استان و کشور باشد.

دبیر شورای ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این جلسه ضمن تقدیر از توجه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به حوزه شعر و ادبیات ابراز امیدواری کرد با تشریک مساعی همه همکاران قدم های خوبی در راستای ارتقاء سطح شعر و ادب استان البرز و کشور برداشته شود.

مغمه مستشار نظامی افزود: هدف این است که  هر چه سریعتر منویات مقام معظم رهبری و انتظارات اهالی فرهنگ و ادب در حوزه شعر و ادبیات جامه عمل به خود بپوشد.

برچسب‌ها مقام معظم رهبری اداره کل کتابخانه‌ های عمومی البرز استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری اداره کل کتابخانه های عمومی البرز استان البرز مقام معظم رهبری اداره کل کتابخانه های عمومی البرز استان البرز نهاد کتابخانه های عمومی کشور استان البرز محافل ادبی شعر و ادب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال حراج کتاب‌های کتابخانه تربیت تبریز در فضای مجازی

طی روز‌های گذشته انتشار تصاویری از آگهی فروش چند جلد کتاب چاپ قدیمی متعلق به کتابخانه تربیت تبریز در یک کانال تلگرامی، بازتاب گسترده‌ای در محافل فرهنگی داشت.

به گزارش خبرآنلاین، به دنبال این ماجرا و مطالبه اهالی فرهنگ و هنر نسبت به ورود مسئولام امر به این موضوع، اداره کل کتابخانه‌های عمومی با اقدام به موقع از فروش کتاب‌های کمیاب یاد شده جلوگیری کرده و همه آن‌ها را به کتابخانه بازگرداند.

اسد بابایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی با اشاره به سوءاستفاده سودجویان بازار کتاب قدیمی از امانت کتاب کتابخانه‌های عمومی گفت: هر چند پس از تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، استفاده از کتب قدیمی و ارزشمند تابع مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی این نهاد است، پیش از آن بعضاً کتاب‌های کمیاب توسط افراد سودجو از کتابخانه خارج می‌شد.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات مهر‌های درج شده در کتاب‌ها و بررسی سامانه‌ها، خروج آن‌ها (به دلیل عدم بازگشت از امانت یا سرقت) به پیش از سال ۱۳۸۲ برمی‌گردد.

وی افزود: با هماهنگی مراجع قضایی و پیگیری سریع از فرد آگهی‌دهنده، نسبت به عودت ۸ نسخه کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز اقدام شد.

گفتنی است، کتابخانه تربیت، اولین و قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی و دولتی ایران است که در سال ۱۳۰۰ به همت محمدعلی تربیت در شهر تبریز ایجاد شد.

ساختمان این کتابخانه پس از بازسازی کلی در دهه فجر سال ۱۴۰۱ در چهار طبقه بازگشایی شد و به علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خدمات ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • جنجال حراج کتاب‌های کتابخانه تربیت تبریز در فضای مجازی
  • کتابخانه عمومی بزمان تجهیز می‌شود
  • فضای کتابخانه‌های عمومی باید برای گروه‌های خاص تقویت شود
  • ضرورت حل مشکل کمبود سرانه کتابخانه‌های عمومی قم