Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شهرستان‌های مختلف آذربایجان غربی در روزهای آینده میزبان آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رییس جمهور اسلامی ایران و اعضای کابینه سیزدهم هستند و این استان به عنوان بیست و یکمین مقصد «دولت مردمی، ایران قوی» انتخاب شده است.

در این سفر که وزرای وزارتخانه های مختلف، آیت الله رئیسی را همراهی می‌کنند، جای جای آذربایجان غربی میزبان وزیران دولت سیزدهم بوده و علاوه بر بررسی وضعیت شهرستان‌های مختلف، نیازهای اعتباری شهرستان‌ها نیز احصا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش بهداشت و درمان هم در کنار دیگر حوزه‌ها نظیر راه، آب، کشاورزی، حوزه های زیرساختی، آموزش و پرورش و توسعه روستایی، مورد توجه جدی دولت سیزدهم بوده و اقدامات قابل توجهی نیز در این راستا طراحی و اجرا شده و در این سفر هم تصمیمات مهمی در این بخش اتخاذ خواهد شد.

۱۵۰ واحد بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در این سفر اعتبار خواهند گرفت

استاندار آذربایجان غربی در یک گفت وگوی تلویزیونی ضمن تشریح برنامه‌ها و مصوبات مربوط به سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان گفت: بخش بهداشت و درمان هم از جمله بخش‌هایی است که در این سفر مورد توجه قرار گرفته است.

محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: همه موارد، مسایل، مشکلات، توانمندی‌ها، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر احصا و در اختیار گروه‌های کارشناسی قرار گرفته و مصوباتی نیز در کارگروه‌های مربوط به دولت داشته است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه نهایی جمع بندی سفر با حضور وزرا و به ریاست معاون اول رییس جمهور در روز گذشته اضافه کرد: برنامه عمرانی اقتصادی استان نهایی شده و جمع بندی لازم در مورد آن صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: تکمیل بیمارستان ها، مراکز درمانی، مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی، درمانی و پایگاه‌های سلامت و همچنین ده‌ها پروژه نیمه تمام در دستور کار دولت قرار دارد که برای آنها اعتبار گذاشته می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: در سفر آتی رییس جمهور، برای اتمام ۱۵۰ واحد بهداشتی، مراکز جامع سلامت و شهری و اورژانس اعتبار اختصاص خواهد یافت.

معتمدیان افزود: نگاه ویژه آیت الله رئیسی به توسعه عدالت اجتماعی و مناطق کم برخوردار عامل اصلی این مصوبات است که بطور حتم موجب تحول در این حوزه‌ها و بهبود کیفیت خدمات رسانی به مردم می‌شود.

در کنار برنامه های تحولی حوزه بهداشت و درمان در شهرهای پرجمعیت آذربایجان غربی، طرح هایی هم بودند که به ویژه در شهرهای جنوبی آذربایجان غربی اجرایی شدند و امروزه در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.

بیمارستان هایی در شهرستان های سلماس، مهاباد، میاندوآب، بوکان، پیرانشهر و اشنویه در دست ساخت بوده که برخی از آنها در مراحل پایانی احداث قرار دارد.

بیمارستان ۸۵ تختخوابی پیرانشهر در آستانه افتتاح

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: بیمارستان ۸۵ تختخوابی پیرانشهر که بیش از پنج سال از آغاز احداث آن می گذرد، در آستانه افتتاح قرار دارد.

محمدامین ‌ولی‌زاد افزود: در حال حاضر، تجهیزات نهایی این بیمارستان در حال نصب و راه اندازی است.

وی اضافه کرد: با افتتاح این طرح، مردم پیرانشهر می توانند از خدمات تخصصی این بیمارستان بهره ببرند و دیگر نیازی به سفر شهروندان پیرانشهری به دیگر شهرستان‌ها از جمله ارومیه وجود ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار کرد: این بیمارستان در سه طبقه دارای بخش‌های اورژانس، درمانگاه، آزمایشگاه، دیالیز، بخش جراحی، مراقبت‌های ویژه جراحی و نوزادان، زایمان و بخش‌های مختلف اداری است.

ولی زاد همچنین در خصوص بیمارستان نقده گفت: امیدوار هستیم این بیمارستان هم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

ساخت بیمارستان ۳۵۰ تختی میاندوآب در اولویت طرح های آذربایجان غربی قرار گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی درباره عملیات اجرایی بیمارستان ۳۵۰ تختی جایگزین بیمارستان عباسی میاندوآب هم گفت که این امر در اولویت اصلی دانشگاه است.

ولی‌زاد با اشاره به اینکه مطالعات این بیمارستان در سال ۱۳۹۰ در قالب ۱۶۰ تخت انجام گرفت، افزود: سپس با پیگیری‌های لازم به ۲۰۰ تخت افزایش پیدا کرده و هم‌اکنون به دنبال احیای ماده ۳۲ الحاقیه هستیم تا در ۳۵۰ تخت‌ احداث شود.

وی با بیان اینکه با تحقق این مهم تعداد تخت‌های بیمارستانی در این شهرستان در حد قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: همچنین با پیگیری‌های انجام گرفته ماده ۵۶ در حال تحقق است که در قالب آن ۴۰۰ میلیارد تومان از طریق بانک‌های عامل برای این بیمارستان اختصاص یابد که با این شرایط این بیمارستان طی ۲ سال آینده اتمام و تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی میاندوآب و نقش این شهرستان در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی یادآور شد: این شهرستان از نظر بهداشتی و درمانی جزو شهرهای برخوردار استان است که امکانات‌ و خدمات بیشتری را باید به مردم ارایه کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص شهرهای کوچک استان که فاقد بیمارستان هستند، هم گفت: برای پرکردن خلاء بیمارستان در این شهرها از درمانگاه های ۲۴ ساعته استفاده خواهد شد تا مردم این مناطق بتوانند از خدمات درمانی مورد نیاز خود استفاده کنند.

آذربایجان غربی ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی تا رسیدن به میانگین کشوری فاصله دارد

ولی زاد گفت: این استان ۲ هزار  و ۵۰۰ تخت بیمارستانی تا رسیدن به میانگین کشوری فاصله دارد که در این خصوص، تمهیداتی در کوتاه و درازمدت اندیشیده شده است.

وی افزود: در حال حاضر، پنج هزار تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی داریم که این رقم باید به هفت هزار و ۵۰۰ تخت برسد.

وی اضافه کرد: سرانه موجود برای هر یک هزار نفر جمعیت در آذربایجان غربی ۱.۶۴ تخت بیمارستانی است که این رقم باید به ۲ تخت در ازای هر یک هزار نفر جمعیت افزایش یابد.

آذربایجان غربی ظرفیت بالایی در گردشگری سلامت دارد

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هم گفت: این استان به علت مرزی بودن، ظرفیت بالایی در گردشگری سلامت دارد که باید از آن بهره برد.

دکتر ناصر مسعودی افزود: برای توسعه گردشگری سلامت یک سری بیمارستان در سطح استان درحال ساخت و بهره برداری هستند تا با افزایش تخت بیمارستانی و تجهیز آن گام مهمی در رونق گردشگری سلامت برداریم.

وی اضافه کرد: تکمیل بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی جهتلوی ارومیه که قابلیت ارتقا به یک هزار تخت را دارد، احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد، جایگزینی بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی میاندوآب، احداث بیمارستان‌های ۳۵۰ تختخوابی سلماس، ۶۴ تختوابی اشنویه و توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) نقده از جمله برنامه‌های علوم پزشکی در جهت افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی استان است.

با احداث و بهره‌برداری کامل این بیمارستان‌ها و در چشم انداز حدود پنج ساله می‌توان آذربایجان غربی را به جمع استان‌های با ظرفیت بالای بیمارستانی و درمانی ملحق کرد به شرط اینکه، اعتبار لازم با پیگیری از نهادهای ملی به این طرح‌ها اختصاص یابد.

امید می رود که در سفر روزهای آتی رییس جمهور و هیات دولت به استان، روند توسعه بخش‌های مختلف به ویژه حوزه بهداشت و درمان شتاب گیرد و البته نگاه متوازن مد نظر دولت سیزدهم نیز، زمینه توسعه همه مناطق را فراهم کند.

برچسب‌ها هیات دولت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان ارومیه استانداری آذربایجان غربی دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هیات دولت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هیات دولت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان ارومیه استانداری آذربایجان غربی دولت سیزدهم رییس دانشگاه علوم پزشکی درمانی آذربایجان غربی آذربایجان غربی تخت بیمارستانی بهداشت و درمان خدمات بهداشتی گردشگری سلامت بیمارستان ها دولت سیزدهم رییس جمهور شهرستان ها ۳۵۰ تخت ولی زاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۶۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی گفت: در ایام نوروز پنج میلیون مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داشته‌ایم. 

وی بیان کرد: آمارها نشان می دهد که در تعطیلات نوروز، یک میلیون بستری و ۱۸۰ هزار عمل جراحی انجام شده که ۱۳۰ هزار عمل جراحی اورژانسی و بقیه جراحی غیر اورژانسی بوده است. 

کریمی بیان کرد: در تعطیلات نوروز ۱۰۶۰ بیمارستان فعال و ۱۶۰ هزار تخت نیز فعال بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در تعطیلات نوروز، ۲۳ هزار متخصص، ۱۰ هزار پزشک عمومیو  همچنین ۴۷۰۰ فوق تخصص در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول به فعالیت بوده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز