Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-معاون وزیرکشور و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با قدرانی از فعالیت‌های بهزیستی استان خراسان رضوی در ساماندهی کودکان کار گفت: این موضوع می‌تواند به عنوان یک الگو در کشور اجرایی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس ، به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان خراسان رضوی ، محمدعباسی در بازدید از مرکز توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی شوق زندگی و کمپ توانمندسازی معتادان متجاهر خلق‌آباد با موفق‌خواندن تجربه‌ خراسان رضوی در ساماندهی کودکان کار و خیابان و آسیب‌دیدگان اجتماعی اظهار داشت: فعالیت موسسه شوق زندگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک تجربه موفق که حاصل فعالیت و مشارکت قوه قضاییه، شهرداری مشهد و اداره کل بهزیستی خراسان رضوی است، می‌تواند در سراسر کشور قابل تعمیم و به‌ کارگیری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی در بازدید از مرکز شوق زندگی که در محل دادسرای صغار، محجورین و آسیب‌دیدگان اجتماعی واقع شده، با فعالیت‌های این مرکز آشنا شد.

رئیس سازمان بهزیستی در بابلسر: ردیف اعتباری 400 میلیارد تومانی برای اورژانس اجتماعی تعیین شد+ فیلم 1000 پنل خورشیدی در راستای بازتوانی مددجویان بهزیستی استان اصفهان ایجاد می‌شود مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان در «عمل» اجرایی شود / بهزیستی موظف به حمایت از معتادان بهبودیافته

معاون وزیر کشور در بازدید از مجتمع شوق زندگی، با نحوه ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار و خیابان و سایر آسیب‌دیدگان اجتماعی و با تجربیات استان خراسان رضوی در این زمینه، از نزدیک آشنا شد و مسئولان این مجموعه، درباره مشکلات اعتباری و سایر موانع با رئیس سازمان اجتماعی کشور گفت‌وگو کردند.

وی همچنین از مرکز نگهداری و توانمندسازی معتادان متجاهر خلق‌آباد که تحت نظارت دادستانی و تحت مدیریت اجرایی بهزیستی استان اداره می‌شود بازدید کرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز اظهار داشت: طرح ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار و خیابان، اصلی‌ترین فعالیت این مجموعه را تشکیل می‌دهد که حاصل تلاش دستگاه قضایی، بهزیستی خراسان رضوی و شهرداری مشهد است.

مسعود فیروزی افزود:در این طرح تا کنون 1070 کودک کار و خیابان جمع‌آوری، غربال و ساماندهی شده‌اند و کار توانمندسازی خود و خانواده‌هایشان با همکاری بهزیستی، دستگاه قضایی و دستگاه‌های دخیل، در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در مجموعه شوق زندگی، امور قانونی سه مرکز مرتبط با آسیب‌دیدگان اجتماعی تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی نیز در حال انجام است و دادستانی در این فرایند تخصصی، نقش حمایت‌گر و دلسوزانه دارد.

به گفته‌ فیروزی مرکز حمایتی و توانمندسازی راه نوین با ظرفیت 80 نفر، خدمات تخصصی در زمینه مددکاری، روانشناسی، روانپزشکی به زنان آسیب دیده اجتماعی به صورت روزانه ارائه می‌کند و مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده سایبان مهر با ظرفیت 120 پرونده، خدمات تخصصی توانمندسازی را به صورت روزانه به کودکان کار و خیابان ارائه می‌کند.

وی گفت: مرکز حمایتی و توانمندسازی دختران در معرض آسیب ندای مهر نیز با ظرفیت 80 نفر  در زمینه مددکاری، روانشناسی، روانپزشکی به دختران در معرض آسیب خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی  درباره طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: آمار پذیرش طرح غربال کودکان کار و خیابان از ابتدای شروع طرح (آبان 1399) تاکنون 1070 نفر است که بعد از شناسایی و غربال اولیه این کودکان برای دریافت خدمات روزانه به 2 مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده همراز کودک و سایبان مهر و برای دریافت خدمات تخصصی و نگهداری به مرکز کودکان خیابانی صدف ارجاع می شوند.

انتهای پیام/281/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهزیستی خراسان رضوی آسیب دیدگان اجتماعی ساماندهی کودکان کار کودکان کار و خیابان بهزیستی استان رئیس سازمان مرکز حمایتی شوق زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۶۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ در طرح بازگشت به زندگی سالم از اقامت صرف معتادان پرهیز شده و در آن آموزش و مراقبت های بعد از خروج و اشتغال مددجویان مدنظر است، در این طرح مددجو از نظر مهارتی و شخصیتی توانمند می شود و همزمان تحت درمان قرار می گیرد.   در قالب این طرح مددجو با جلسات آموزشی، کسب مهارت و برنامه های ورزشی و تفریحی روند بهبود را طی می کند و همزمان در یک کارگاه تولیدی مشغول به کار می شود و کسب درآمد می کند.   معاون دادستان مرکز خراسان رضوی روز چهارشنبه در این مراسم گفت: درمان معتادان به تنهایی کارساز نیست و برای جلوگیری از بازگشت بهبودیافتگان به چرخه اعتیاد باید مهارت آموزی و اشتغال زایی مورد توجه باشد.   اسماعیل رحمانی افزود: اعتیاد تهدید جدی برای جوامع بشری است و سرمایه های انسانی را در معرض خطر نابودی قرار می دهد.   وی گفت: در مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد تمام خدمات رایگان به معتادان ارائه می شود، اما فعالیت این مراکز خیلی ثمربخش نیست و مددجویان دوباره به چرخه اعتیاد برمی گردند.   معاون دادستان مرکز خراسان رضوی ادامه داد: از این رو طرح توانمندسازی معتادان و بهبودیافتگان در دستور کار دادسرا قرار گرفته و تلاش می شود با استفاده از ظرفیت های مختلف و راه اندازی کارگاه ها و مراکز حرفه آموزی و اشتغال، به بهبودیافتگان انگیزه بازگشت به زندگی سالم داده شود.   رحمانی گفت: همچنین از لحاظ درمانی، فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و غیره نیز به مددجویان خدمات لازم ارائه می شود تا برای بازگشت به زندگی سالم آمادگی لازم را کسب کنند.   او افزود: در این طرح برنامه مستمر برای مددجویان خواهیم داشت و بر فعالیت مراکز ترک اعتیاد نیز نظارت خواهد شد که بدین طریق فرآیند درمان با متادون تا حد امکان کاهش خواهد یافت.   معاون دادستان مرکز خراسان رضوی گفت:در این طرح برنامه ریزی شده تا چرخه بازگشت مددجویان به اعتیاد لغو شود، بازگشت حتی یک معتاد به زندگی سالم مغتنم است.   رحمانی ادامه داد: در این طرح از کارآفرینان علاقه مند دعوت شده تا کارگاهی در مجاورت مراکز ترک اعتیاد راه ندازی شود و تعدادی از مددجویان در این مراکز مشغول به کار شوند.   معاون دادستان مرکز خراسان رضوی افزود: در طول اجرای طرح، آسیب شناسی صورت گرفته و معایب رفع خواهد شد، همچنین نظارت بر مراکز ترک اعتیاد نیز به صورت جدی انجام می شود و فرایند تشریفاتی نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟