Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعباسی در بازدید از مرکز توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی شوق زندگی و کمپ توانمندسازی معتادان متجاهر خلق‌آباد گفت: فعالیت موسسه شوق زندگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک تجربه موفق که حاصل فعالیت و مشارکت قوه قضاییه، شهرداری مشهد و اداره کل بهزیستی خراسان رضوی است، می‌تواند در سراسر کشور قابل تعمیم و به کارگیری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او همچنین از مرکز نگهداری و توانمندسازی معتادان متجاهر خلق‌آباد که تحت نظارت دادستانی و تحت مدیریت اجرایی بهزیستی استان اداره می‌شود بازدید کرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز گفت: طرح ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار و خیابان، اصلی‌ترین فعالیت این مجموعه را تشکیل می‌دهد که حاصل تلاش دستگاه قضایی، بهزیستی خراسان رضوی و شهرداری مشهد است.

مسعود فیروزی گفت:در این طرح تا کنون ۱۰۷۰ کودک کار و خیابان جمع‌آوری، غربال و ساماندهی شده‌اند و کار توانمندسازی خود و خانواده‌هایشان با همکاری بهزیستی، دستگاه قضایی و دستگاه‌های دخیل، در حال اجرا است.

او گفت: در مجموعه شوق زندگی، امور قانونی سه مرکز مرتبط با آسیب‌دیدگان اجتماعی تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی نیز در حال انجام است و دادستانی در این فرایند تخصصی، نقش حمایت‌گر و دلسوزانه دارد.

به گفته مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی مرکز حمایتی و توانمندسازی راه نوین با ظرفیت ۸۰ نفر، خدمات تخصصی در زمینه مددکاری، روانشناسی، روانپزشکی به زنان آسیب دیده اجتماعی به صورت روزانه ارائه می‌کند و مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده سایبان مهر با ظرفیت ۱۲۰ پرونده، خدمات تخصصی توانمندسازی را به صورت روزانه به کودکان کار و خیابان ارائه می‌کند.

فیروزی گفت: مرکز حمایتی و توانمندسازی دختران در معرض آسیب ندای مهر نیز با ظرفیت ۸۰ نفر در زمینه مددکاری، روانشناسی، روانپزشکی به دختران در معرض آسیب خدمت‌رسانی می‌کند.

او گفت: آمار پذیرش طرح غربال کودکان کار و خیابان از ابتدای شروع طرح (آبان ۱۳۹۹) تاکنون ۱۰۷۰ نفر است که بعد از شناسایی و غربال اولیه این کودکان برای دریافت خدمات روزانه به ۲ مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده همراز کودک و سایبان مهر و برای دریافت خدمات تخصصی و نگهداری به مرکز کودکان خیابانی صدف ارجاع می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاون وزیر کشور مرکز ترک اعتیاد ساماندهی کودکان کار بهزیستی خراسان رضوی کار و خیابان مرکز حمایتی کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۷۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت معلولان در تهران | ۴ هزار نخبه علمی، فرهنگی و ورزشی در بین معلولان داریم | لزوم ایجاد یک پارک ویژه برای این شهروندان

به گزارش همشهری آنلاین، علی محمد قادری مهمان ویژه دویست و بیست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران بود که با اشاره به همکاری‌های استراتژیک و ارتباطات خوب سازمان بهزیستی و مدیریت شهری دوره ششم، گفت: «درخواست ما از شورا حضور و هم افزایی بیشتر برای پیش بردن سازمان بهزیستی به سمت نهادی هم افزا است. سازمان‌های حمایتی کشور بر اساس دهک بندی اختصاصی افراد را تحت پوشش منابع مادی خود قرار می دهند و امروز با وجود عقب افتادگی تاریخی، با تلاش دولت هیچ پشت نوبتی برای ارائه مستمری نداریم. به طوری که امروز یک میلیون و ۵۲۳ هزار نفر از خدمات استفاده می کنند و دسترس پذیری و مناسب سازی برای این قشر از جامعه باید با جدیت بیشتری دنبال شود.»

او ادامه داد: «با توجه به وجود تاکسی‌های اینترنتی و پلتفرم‌ها و سکوهای مجازی، تلاش ما این است که قشر بیشتری از معلولان خدمات دریافت کنند و تقاضا داریم تا جلسات مختلفی در سازمان بهزیستی با حضور نمایندگان مدیریت شهری تشکیل و جزئیات اقدامات بررسی شود تا امسال شاهد نتایج آن باشیم.»

در جمع آوری کودکان کار، شهرداری اقدامات خود را آغاز کرده و جلسات متعددی در همین راستا برگزار شده، باید ببینیم چگونه این موضوعات در فضای کالبدی شهر قابل لمس خواهد شد. قادری به این موضوع هم اشاره کرد و گفت: «کانون استعدادیابی و نخبگان نیاز به کنسرسیوم مشترک بین سازمان بهزیستی و نهادهای مختلف به ویژه مدیریت شهری دارد و ۴ هزار نخبه علمی، فرهنگی و ورزشی در بین معلولان داریم؛ بنابراین این رویدادها می‌تواند جریان سازی و الگونمایی کند.»

پردیسی برای توانمندسازی معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور در تشریح پردیس توانمندسازی هم تاکید کرد: « این نیاز وجود دارد که پارک یا پردیسی شکل بگیرد که شهروندان عادی نیز بتوانند از آن استفاده کنند اما خانواده‌های دارای فرزندان معلول در آن از بازی‌های مهارتی بهره ببرند. این طرح حتما اقتصادی خواهد بود و منافعی را به دنبال خواهد داشت. این یکی از تقاضاهای ما از مدیریت شهری است. چرا که ۳ تا ۳۰ هکتار می توان برای پردیس توانمندسازی در نظر گرفت.»

افزایش ۳۰ درصدی جمعیت سالمندان در آینده

به گفته قادری طراحی فضای عمومی باید به گونه ای باشد تا خدمت رسانی به افراد کم توان ذهنی تسریع و تسهیل شود و این کار قطعا توسط شهرداری محقق خواهد شد. به هر حال افراد در معرض معلولیت و سالمندی هستند؛ بنابراین باید زیرساخت ها برای این موضوع آماده شود. چراکه در آینده ۳۰ درصد از جمعیت سالمند خواهند بود.

گزارش خشونت خانوادگی با شماره ۱۲۳

هر فردی که مورد خشونت خانگی قرار گرفته باشد با سامانه ۱۲۳ تماس می گیرد و چهار هزار و ۹۵۶ نفر در اورژانس اجتماعی کشور پاسخگوی شهروندان هستند. رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این موضوع تاکید کرد که به دنبال آموزش و مشاوره در مراکز مددکاری است و در مواردی که شهروندان اقدام به خودکشی را اعلام می کنند، سازمان بهزیستی مدیریت میدانی را انجام می دهد.

رها سازی افراد پس از سن قانونی کذب است

رها کردن کودکان پس از سن قانونی از سوی سازمان بهزیستی از اساس اشتباه است. علی محمد قادری با بیان این مطلب گفت: «ما افراد را ترخیص نمی‌کنیم؛ مگر اینکه به شرایط استقلال برسند و وضعیت مخاطره آمیز نداشته باشند. ما سالها سرمایه گذاری نمی‌کنیم که افراد را رها کنیم و اکنون ۱۲۰ هزار نفر در مراکز نگهداری می شوند.»

ساماندهی کودکان کار با همکاری بیش از ۳۰ دستگاه

برای ساماندهی کودکان کار بیش از ۲۰ دستگاه باید همکاری کنند. قادری این مطلب را بیان و تاکید کرد: «در شهرداری تهران اقداماتی در حال انجام است و همین که شهردار تهران تعدادی دستگاه را گردهم آورده است اقدامی رو به جلو به شمار می رود. بنده بسیار خوش‌بینم که اتفاقات خوبی برای کودکان کار و خیابان خواهد افتاد اما باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که بخش قابل توجهی از کودکان کار، اتباع هستند و اینکه آیا باید رد مرز شوند یا خیر؛ باید بررسی شود.»

کد خبر 844270 برچسب‌ها سازمان بهزیستی شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • افزایش مسمومیت کودکان با مواد مخدر در درگز خراسان رضوی
  • لزوم راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان/ انسجام بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان
  • توانمندسازی ۵۳درصد از آموزگاران خراسان رضوی
  • برگزاری دوره‌های توانمندسازی مشاغل گردشگری در مشهد
  • افراد از مراکز بهزیستی ترخیص نمی‌شوند تا به استقلال برسند
  • آخرین وضعیت معلولان در تهران | ۴ هزار نخبه علمی، فرهنگی و ورزشی در بین معلولان داریم | لزوم ایجاد یک پارک ویژه برای این شهروندان
  • ابهام در تعداد کودکان کار در تهران/ لزوم ایجاد سرپناه برای افراد آسیب دیده خشونت‌های خانوادگی
  • برای ساماندهی کودکان کار بیش از ۲۰ دستگاه باید همکاری کنند
  • درخواست سازمان بهزیستی برای احداث پردیس توانمندسازی در پایتخت
  • افزایش سازش در انواع طلاق