Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تصویب آیین‌نامه پرداخت پاداش پایان خدمت جانبازان حالت اشتغال و جانبازان مشمول ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در هیئت دولت خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمود پاکدل در حاشیه نشست پایش برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های مؤثر دکتر قاضی‌زاده هاشمی معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد و نیز مشارکت معاونت حقوقی ریاست جمهوری چهارشنبه گذشته آیین‌نامه پرداخت پاداش پایان خدمت جانبازان حالت اشتغال و جانبازان مشمول ماده ۳۸ قانون جامع خدمات ایثارگران به تصویب دولت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در آیین‌نامه مذکور شرایط احراز بازنشستگی، میزان پرداخت مستمری، نحوه احراز بازنشستگی، سنوات و پرداخت آن و همچنین چگونگی تأمین اعتبارات مربوط تبیین شده است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار امیدواری کرد: به محض ابلاغ آیین‌نامه در چارچوب مفاد این تصویب‌نامه، فرایند صدور احکام بازنشستگی برای گروه‌های مشمول و نیز پرداخت آن بر اساس اعتباراتی که از سوی سازمان برنامه تخصیص خواهد یافت آغاز شود.

گفتنی است، آیین‌نامه مذکور پس از سال‌ها تأخیر با پیگیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در هیئت دولت به تصویب رسیده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۷۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود پاکدل ظهر سه شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز که در سالن آمفی تئاتر این اداره کل برگزار شد، گفت: امام خمینی (ره) نظامی را طراحی و مستقر کردند که ادامه مسیر طراحی شده توسط پیامبر اکرم (ص) برای سعادت بشریت و نیز مسیر طی شده توسط امام حسین (ع) در روز عاشورا و صحرای کربلا بود.

وی مطرح کرد: انتخاب این مسیر دشواری‌ها و مشقت‌هایی دارد و از ابتدا نیز به همین صورت بوده است. عده‌ای پیامبر اسلام (ص) را همراهی کردند و عده دیگر در مقابل ایشان ایستادند و جنگ‌ها و غزواتی را به منظور جلوگیری از ادامه مسیر طراحی شده برای سعادت بشریت برنامه ریزی کردند، چند سال پیامبر را در محاصره اقتصادی قرار دادند و توطئه ترور ایشان را طراحی کردند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه این افراد وقایع غدیر را سانسور کردند و اجازه ندادند توصیه‌های پیامبر اسلام (ص) اجرا شود، بیان کرد: در دوران انقلاب نیز همین وقایع تکرار شد و موضوعاتی را منافقان در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد کردند و همه کشورهای دنیا دست به دست هم دادند تا در مقابل این نظام ایستادگی کنند.

پاکدل با بیان اینکه تحریم ما مربوط به اکنون نیست و از زمان پیروزی انقلاب آغاز شده و همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: ملت ایران به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران در این راه همواره مقاومت و سختی‌ها را تحمل کردند و خوش درخشیدند. در روزگاری برای واردات سیم خاردار با مشکل مواجه بودیم اما امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که در عملیات وعده صادق صدها موشک و پهپاد به سمت رژیم صهیونیستی شلیک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه دنیا تلاش کردند تا این امر محقق نشود و عملیات منجر به شکست شود اما ناکام ماندند، خاطرنشان کرد: تمام پیروزی‌ها و سربلندی‌های نظام در طول این سال‌ها به برکت خون شهدا و جانفشانی‌های رزمندگان و جانبازان و آزادگان رقم خورده که باید آنها را قدر بدانیم. امام راحل بر صدور این انقلاب تاکید داشتند و منظور ایشان از این سخن، حمله و یورش نظامی نبود.

از جامعه ایثارگری عذرخواهی می‌کنیم

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: همه مردم نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در کشورهای حامی رژیم صهیونیستی نیز علیه سیاست‌های اسرائیل، آمریکا، انگلیس و همراهان آنها به پا خاسته اند و با راهپیمایی اعتراضات خود را اعلام می‌کنند. همه اینها را مرهون خون شهدا هستیم و باید قدردان باشیم.

پاکدل بیان کرد: انتصاب مدیران به ویژه مدیران کل به تنهایی بر عهده وزیر یا رئیس دستگاه مربوطه نیست و نیازمند موافقت استاندارد و نماینده ولی فقیه در استان و برخی دستگاه‌های داخلی نیز هست. سیاست بنیاد شهید بر آن است که مدیران از داخل مجموعه انتخاب شوند اما اگر مجبور به انتخاب شخص از خارج از بنیاد شدیم، فرد باید علاوه بر تجربه کافی، ویژگی‌های خاصی از جمله ایثارگری، جانبازی یا … را نیز دارا باشد.

وی عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه مقرر شد بنیاد شهید و امور ایثارگران ظرف مدت یک سال نسبت به بازنگری در قوانین اقدام کرده و قوانینی را منطبق با نیازهای امروز ایثارگران طراحی و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال کند که در این مسیر از نظرات و پیشنهادات شما استفاده می‌کنیم زیرا بازنگری قوانین و مباحث فرهنگی حوزه ایثار و شهادت از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه گاهاً در حوزه معیشت و سالمندی ایثارگران کم توجهی شده است، اظهار کرد: آمار جانبازان این کشور ۶۴۹ هزار نفر و تعداد همسران شهدا که در قید حیات هستند، حدود ۶۱ هزار نفر است و همه در حال ورود به کهنسالی هستند و نیازهای این گروه تقریباً متفاوت با سایر افراد جامعه است، بنابراین باید توجه ویژه ای به این موضوع شود.

پاکدل از افزایش بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران از ۷۲ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ به حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در حد بضاعت توانستیم ماده ۳۸ را اجرا و معوقات را پرداخت کنیم، همچنین مبلغ مستمری والدین شهدا نیز افزایش یافته است تا در زمینه معیشت با مشکلات کمتری مواجه باشند اما همچنان کارهای بسیاری وجود دارد که باید انجام دهیم.

وی با بیان اینکه قوانین تصویب شده با اعتبارات در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران مطابقت ندارد، عنوان کرد: نیاز ایثارگران بر اساس قوانین تصویب شده حدود ۲۶۰ هزار میلیارد تومان بوده اما اعتبار امروز ما حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان است. در این راستا از جامعه ایثارگری عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم خادمان خوبی برای خانواده‌های معظم شهدا باشیم.

کد خبر 6086820

دیگر خبرها

  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • اکثر پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم
  • نشست هم‌اندیشی‌ تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان البرز
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیرو‌های مسلح
  • سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز منصوب شد