Web Analytics Made Easy - Statcounter

قربان حاجی‌مشهدی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان با اشاره به زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی در سال جاری اظهار کرد: طی دو سال گذشته به دلیل شرایط خاص کشور و بحث کرونا موعد تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی به دو ماه و در سال گذشته گاهأ به دو هفته یا یک‌ماه  تغییر پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون دستورالعملی در خصوص تغییر زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی ابلاغ نشده است، افزود: در سال ۱۴۰۱ مانند سابق، خرداد ماه زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و تیرماه موعد تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و مستغلات می­باشد.

*بیشترین سهم درآمدهای مالیاتی مربوط به اشخاص حقوقی غیردولتی است

مدیرکل امور مالیاتی گلستان درآمدهای مالیاتی استان در سال گذشته را  یک هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سال گذشته با همکاری و تلاش همکاران و مؤدیان مالیاتی توانستیم از مجموع یک هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی که سازمان امور مالیاتی برای ما در نظر گرفته بود حدود یک هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان را محقق کنیم  و رشد حدود هشت درصدی درآمدهای مالیاتی نسبت به مدت مشابه را شاهد باشیم.

حاجی‌مشهدی با اشاره به منابع وصول مالیات در استان گفت: بیشترین سهم‌ درآمدهای مالیاتی مربوط به اشخاص حقوقی غیردولتی بالغ بر ۴۰ درصد است بعد از آن مجموع حقوق کارکنان حدود ۳۰ درصد از درآمدهای مالیاتی را تشکیل می­‌دهد، البته این درآمدها از عوارضی که وصول و در اختیار دهیاری‌­ها، شهرداری­‌ها و عشایر قرار می­‌گیرد، جدای هستند.

وی افزود: سال گذشته ۱۵۱ میلیارد تومان عوارض ارزش‌افزوده وصول و در اختیار دهیاری­‌ها، شهرداری­‌ها و مناطق محروم استان قرار گرفت و توانستیم در بحث محرومیت‌زدایی مثمرثمر واقع شویم.

*الزام اصناف به استفاده از دستگاه کارتخوان/ تراکنش بالا مساوی با اخذ مالیات بیشتر نیست

مدیرکل امور مالیاتی گلستان با بیان اینکه با توجه به تکالیف قانون بودجه که هر سال در نظر گرفته می­‌شود برخی صنوف از جمله پزشکان و وکلا ملزم به استفاده از دستگاه کارتخوان هستند، گفت: تا زمان اجرا شدن کامل قانون پایانه‌­های فروش در سطح کشور برخی صنوف از جمله پزشکان باید از دستگاه کارتخوان استفاده و اقدام به دریافت پول نقد نکنند.

حاجی‌مشهدی بیان کرد: نباید چنین ذهنیتی بین آحاد جامعه وجود داشته باشد که تراکنش بالا مساوی با اخذ مالیات بیشتر است در واقع رسیدگی مالیاتی براساس حدس و گمان نیست و اگر درآمدی برای پزشک در نظر گرفته می­‌شود حتمأ هزینه­‌های فرد هم پذیرفته می­‌شود و براساس واقعیت مالیات دریافت خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه احساس می­‌شود برخی صنوف اطلاعات درستی از نحوه رسیدگی پرونده‌­های مالیاتی ندارند و باید در بحث فرهنگسازی مالیات بیشتر کار شود.

* برخورد قانونی با پزشکانی که از کارتخوان استفاده نمی‌کنند

مدیرکل امور مالیاتی گلستان خاطرنشان کرد: سعی می‌­کنیم با پزشکان جلسه­‌های دوستانه‌ای در خصوص استفاده از دستگاه کارتخوان برگزار کنیم و اگر درصدی کماکان بخواهند از دستگاه کارتخوان استفاده نکنند و بیمار مجبور به پرداخت وجه نقد شود، اقدامات سلبی در این رابطه وجود دارد که با حکم مراجع قضایی و پیش‌بینی‌هایی که در قانون مستقیم شده برخورد قانونی با این افراد انجام خواهد شد.

انتهای پیام/۸۳۰۱۷

منبع: فارس

کلیدواژه: تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی خرداد ماه وصول درآمدهای مالیاتی استفاده از کارتخوان اول خرداد ماه اول خرداد ماه تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی دستگاه کارتخوان درآمدهای مالیاتی کارتخوان استفاده میلیارد تومان امور مالیاتی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۸۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو برابر شدن سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب،  آستانه مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از کلیه حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری با افزایش ۲ برابری تا ۲ میلیارد ریال به صورت روزانه و ۱۰ میلیارد ریال به صورت ماهانه مجاز شد.

بانک مرکزی در بخشنامه شماره ۲۲۸۴۸‏/۰۳ مورخ ۴‏/۰۲‏/۱۴۰۳ موارد زیر را به شبکه بانکی ابلاغ کرد:

پیرو بخشنامه شماره ۴۸۶‏/۰۳ مورخ ۰۵‏/۰۱‏/۱۴۰۳ معاون محترم فن‌آوری‌های نوین بانک مرکزی درخصوص افزایش سقف تراکنش‌خرید اشخاص حقیقی، به استحضار می‌رساند هیأت عامل بانک مرکزی در جلسه مورخ ۲۷‏/۱۲‏/۱۴۰۲ با استناد به اختیارات مقرر در ماده (۱۷) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص با اصلاحات و الحاقات بعدی آن، مصوب شورای پول و اعتبار ابلاغی طی بخشنامه شماره ۳۳۹۴۴‏/۰۲ مورخ ۱۸‏/۰۲‏/۱۴۰۲ که طی آن افزایش آستانه‌های مقرر در دستورالعمل مذکور در حدود شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی به رئیس‌کل محترم بانک مرکزی تفویض شده است، با افزایش آستانه‌های مندرج در مواد (۸)، (۱۰) و (۱۲) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص، به شرح زیر موافقت نمود:

آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از کلیه حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری، تا دو میلیارد ریال به صورت روزانه و ده میلیارد ریال به صورت ماهانه افزایش می‌یابد.

الزام به تکمیل قسمت (فیلد) بابت در فرم‌های مربوط و ارایه اسناد مثبته دال بر انجام معامله، قرارداد و یا علت انتقال وجه در نقل و انتقالات الکترونیکی حضوری درون بانکی و بین بانکی روزانه اشخاص حقیقی از گروه حساب‌های غیرتجاری آن‌ها که تا زمان ابلاغ این بخشنامه برای مبالغ بالاتر از دو میلیارد ریال اعمال می‌گردید، از این پس برای مبالغ بالاتر از چهارمیلیاردریال ضرورت می‌یابد. هم‌چنین در نقل و انتقالات الکترونیکی حضوری درون بانکی و بین بانکی مربوط به حساب‌های غیرتجاری اشخاص حقیقی با مبالغ بیشتر از دو میلیارد ریال تا چهارمیلیاردریال، گرچه ارایه اسناد مثبته دال بر انجام معامله، قرارداد و یا علت انتقال وجه ضرورت ندارد، لیکن تکمیل قسمت (فیلد) بابت در فرم‌های مربوط، الزامی است.

حداکثر تراکنش خرید از هر کارت‌پرداخت و نیز کلیه کارت‌های پرداخت متعلق به مشتری حقیقی، به روزانه مبلغ دو میلیارد ریال افزایش می‌یابد. کنترل آستانه مذکور در خصوص هر کارت بر عهده مؤسسه اعتباری صادرکننده کارت پرداخت است.

بانک‌ها موظفند، ضمن ایفاد نسخه اصلاحی دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص و نیز ارسال نسخه‌ای از «دستورالعمل نحوه اخذ مستندات موضوع تبصره ماده (۷)، تبصره (۲) ماده (۱۰) و تبصره ماده (۱۱) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص» که ماده (۴) آن با توجه به تغییرات فوق‌الاشاره مورد اصلاح قرار گرفته است، مراتب را با لحاظ مفاد بخشنامه شماره ۱۴۹۱۵۳‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۹۶ مورخ ۱۶‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۵‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۱۳۹۶ به تمامی واحدهای ذیربط آن مؤسسه اعتباری ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت کنند.‏‏‏‏‏‏

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سقف تراکنش‌ها در شبکه بانکی تغییر یافت
  • سقف تراکنش های غیرحضوری در شبکه بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید
  • سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد ؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • دو برابر شدن سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان