Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی روز پنجشنبه توصیفاتی را مبنی بر اینکه چارچوب اقتصادی هند و اقیانوسیه پیشنهادی آمریکا (IPEF) به دنبال حذف چین از زنجیره تامین جهانی است ؛ رد کرد.

به پزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از یونهاپ؛یک مقام ریاست جمهوری کره جنوبی در گفتگو با خبرنگاران پیش از پیوستن احتمالی کره جنوبی به IPEF گفت که نگرانی های ظاهری چین در مورد این چارچوب بی دلیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام که خواست نامش فاش نشود گفت: «آنطور که من می بینم، ما برای یک توافق فشار نمی آوریم، بلکه یک بستر ایجاد می کنیم که بتوانیم با هم کار کنیم. این باعث می‌شود که تعجب کنم که آیا آنها به شیوه‌ای بیش از حد حساس پاسخ می‌دهند.

IPEF ابتکاری است که توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در ماه اکتبر برای تضمین زنجیره تامین ایمن و انعطاف‌پذیر، تنظیم قوانین اقتصاد دیجیتال و سرمایه گذاری در زیرساخت های تمیز، مدرن و با استانداردهای بالا پیشنهاد شد.

انتظار می‌رود که یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی در جریان نشست خود با بایدن در سئول در روز شنبه مشارکت کره جنوبی در این گروه را اعلام کند.

این مقام با رد نگرانی های چین در مورد IPEF که منجر به "انفصال" بین چین و کره جنوبی شد، گفت که تجارت دو طرفه در سال گذشته به بالاترین سطح خود رسید.

این مقام مسئول با بیان اینکه وزارت بازرگانی به زودی مقدمات را آغاز خواهد کرد، گفت: ما به چینی‌ها گفته‌ایم که باید چارچوبی برای مدیریت زنجیره تامین پایدار از طریق مذاکرات پیگیری در مورد توافقنامه تجارت آزاد کره جنوبی و چین ایجاد کنیم. ما مطمئناً در تلاش برای حذف چین نیستیم.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کره جنوبی چین کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۸۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در سفر به پاکستان مسائل مختلفی از جمله انرژی مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت، گفت: توسعه روابط ایران و پاکستان مورد تاکید مقام‌های عالی دو کشور است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا، با بیان اینکه این سفر به دعوت روسای جمهوری دو کشور دوست انجام می‌شود، اظهار کرد: پاکستان از جمله کشورهای مهم جنوب آسیا و دارای روابط دیرینه‌ تاریخی و تمدنی با ایران است که همواره روابط سیاسی و اقتصادی و نیز همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد توجه دو کشور بوده است.

وی با اشاره به نگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه حقوق بشر، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با تروریسم افزود: جمهوری اسلامی ایران همسو با سیاست همسایگی و توسعه روابط با کشورهای اسلامی، علاقه‌مند به ارتقای روابط با کشور پاکستان است و در این سفر درباره مسائل مختلفی از جمله مسائل اقتصادی و تجاری، انرژی و مسائل مرزی با دولت پاکستان گفت‌وگو می‌شود.

رئیس‌جمهوری توسعه روابط اقتصادی و تجاری با سریلانکا را نیز از جمله اهداف سفر خود به این کشور دانست و با اشاره به رشد قابل‌توجه همکاری‌های دو کشور در حوزه فنی و مهندسی ابراز امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی در ارتقای سطح روابط بین ایران و سریلانکا باشد.

شایان یادآوری است که رئیسی در سفر به پاکستان پس از استقبال رسمی از سوی شهباز شریف، نخست وزیر این کشور، با وی دیدار و گفت‌وگوی خصوصی خواهد داشت.

روسای دو دولت پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای اسناد همکاری بین مقام‌های دو کشور، در نشستی مطبوعاتی نتایج دیدارها و رایزنی‌های خود را تشریح می‌کنند.

رئیس‌جمهوری در این سفر همچنین با آصف‌علی زرداری، همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و در روز دوم سفر، با حضور در بعضی از شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، بازرگانان و فعالان اقتصادی پاکستانی نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • عزم مقام‌های عالی ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
  • تاکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود
  • به دنبال برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با سریلانکا هستیم
  • با توجه به شعار سال مقام معظم رهبری باید در تقویت بیشتر بخش خصوصی کوشا باشیم
  • زیرساخت‌های اساسی در خراسان جنوبی باید تامین شود
  • تامین ۵ درصد از انرژی شهرداری ها از انرژی تجدید
  • سرانجام احداث ایستگاه های پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران