Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها_معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره بر اجرای طرح هادی در روستاهای کشور، از نیاز ۱۵ هزار میلیارد تومانی اعتبار برای اتمام این طرح‌ها خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، محمدرضا شاملو بعدازظهر امروز در مراسم همایش شوراهای روستاهای بخش دابودشت آمل با اشاره بر وظایف بنیاد مسکن بر اجرای طرح هادی، صدور سند واحدهای مسکونی، مقاوم سازی مساکن روستایی، نوسازی و ایمن‌سازی مساکن آسیب‌دیده در مقابل حوادث طبیعی عنوان و اظهار کرد: تاکنون 2 میلیون مسکن نوسازی، 3 میلیون و 500 هزار سند در روستاها از سوی بنیاد مسکن صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه ساخت‌وساز واحدهای مسکونی آسیب‌دیده روستاهای دیده شده آغاز شده، افزود: همچنین با هماهنگی لازم طرح‌های گردشگری و بافت‌های بل ارزش روستایی از سوی این سازمان دستور کار قرار گرفته است.

شاملو با اشاره به بازنگری طرح‌های هادی در مازندران بیان کرد: این طرح‌ها در این استان یک معضلی شده و به دلیل برخورداری از ویژگی جغرافیایی و ازدحام بسیار غیربومی برای این استان هم فرصت و هم تهدید شده است.

وی گفت: تمام نگاه بنیاد مسکن در بازنگری طرح هادی و القای مسکن رفع نیاز افراد بومی روستایی است که طی یک ماه گذشته حدود 4500 مورد تغییر کاربری و القای محدوده به این سازمان ارائه شد که در صورت موافقت زمینی برای این استان نمی‌ماند. 

معاون عمران روستایی بنیاد نکن انقلاب اسلامی کشور با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن فقط پاسخگو به نیاز واقعی فرزندان آن صاحب زمین روستایی است، اظهار کرد: پیشنهاد بنیاد مسکن در برنامه پنجم و ششم توسعه با تشکیل بر کمیته تصویب سه عضو بخشدار، شورا و فرماندار نیز حضور یابد با توجه به اینکه بیشترین فشار به بنیاد از سمت تغییر کاربری است.

وی ادامه داد: از زمان شروع اجرای طرح هادی و بهبود محیط روستا بعد از پیروزی انقلاب 2 هزار و 470 روستاهای مازندران در اجرای طرح هادی قرار گرفته که حدود 50 درصد از آن اجرایی شده و مابقی به دلیل کمبود اعتبار نیمه‌کاره مانده است.

شاملو با اعلام اینکه توزیع اعتبارات در شورای برنامه‌ریزی است و در صورت کاهش اعتبار بر سایر پروژه‌ها می‌توان بر اتمام طرح‌های هادی ورود یافت، گفت: در سال 99 مجموع اعتبار ملی برای شهرستان آمل 7 میلیارد و 900 میلیون تومان و سال گذشته پنج برابر و به 42 میلیارد تومان رسیده که تلاش می‌شود در بودجه امسال حداکثر تخصیص اعتبار مصوب شود.

معاون عمرانی بنیاد مسکن کشور: 3700 طرح هادی در روستاهای کشور فعال استتولیت آستان قدس از پروژه‌های عمرانی حرم مطهر رضوی بازدید کردافتتاح 82 پروژه صنعتی عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادیوی با اشاره به اینکه برای اتمام طرح‌های هادی کشور بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان نیاز است که اعتبار سالانه 1100 میلیارد تومان است و این تامین اعتبار 10 درصدی می‌باشد، خاطرنشان کرد: در کمیسیون عمران پیگیر بر افزایش تامین اعتبار بر این بخش است که در صورت تصویب اعتبار طرح‌های نیمه‌کاره شهرستان آمل در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اجرای طرح هادی میلیارد تومان طرح های هادی بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۹۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران از اجرای طرح مسکن در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: ساخت مسکن در دولت سیزدهم شتاب گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابل، علی اصغر احمدی مدیرکل بنیاد مستضعفان مازندران اظهار داشت: ساخت واحد‌های مسکونی در دولت سیزدهم آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن در حوزه مسکن شهری و روستایی، بحث عمران شهری و توسعه روستایی فعالیت دارد بیان کرد: از سال 1384 ساخت 161 هزار و 710 واحد مسکن روستایی آغاز شد و 154 هزار و 515 واحد به مرحله بهره‌برداری رسید.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران بیان کرد: در دولت سیزدهم نیز ساخت 17 هزار و 743 واحد مسکن روستایی آغاز شده ‌و 11 هزار واحد به بهره‌برداری رسید که 2 هزار واحد آن امسال و در چهل و پنجمین سالگرد افتتاح حساب 100 امام خمینی (ره) افتتاح شد.

احمدی تاکید کرد: صدور 25 هزار فقره سند مالکیت  روستایی و شهر‌های زیر 25 هزار نفر انجام شده است.

وی گفت: با بازنگری طرح هادی در 586 روستا، طرح هادی در 257 روستا در دولت سیزدهم اجرا شده است.

وی گفت: تهیه طرح هادی  یکی از اقدامات بنیاد مسکن است و در دولت سیزدهم در نیمی از 2 هزار و 400 روستای مازندران طرح هادی اجرا شد.

احمدی همچنین خاطرنشان کرد: مقاوم‌سازی 60 درصد از خانه‌های روستایی استان انجام شده و تا سال 1410 همه خانه‌های روستایی استان مقاوم‌سازی خواهد شد.

مدیر کل بنیاد مسکن مازندران همچنین گفت: با ایجاد تفاهمنامه با کمیته امداد، بنیاد مسکن، و بسیج سازندگی استان ساخت 40 هزار واحد مسکونی روستایی در برش استانی ررنامه ریزی شد و 400 واحد به همت بسیج سازندگی ساخته می‌شود.

وی اظهار کرد: ساخت مسکن محرومین را هم در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دنبال می‌کنیم.

احمدی بیان کرد: بهزیستی،اداره راه و شهرسازی، کمیته امداد و همچنین بسیج سازندگی سپاه کربلا و بانک‌های عامل در امر مسکن سازی همکاری دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح هادی ۱۴۰ روستای استان مرکزی افتتاح شد
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم
  • اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه
  • ۱۸۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در البرز احداث می‌شود
  • بهره برداری از ۱۴ پروژه اجرای طرح هادی در رودسر
  • ساخت ۱۱هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران
  • مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل
  • پرونده مسکن مهر استان تهران تا پایان سال با مشارکت‌های مردم بسته می‌شود
  • طرح هادی ۵۶ درصد از روستاهای استان گلستان بازنگری شده است