Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: تبیین بحران جمعیت و اهمیت فرزند آوری توسط دلسوزان و کارشناسان جدی گرفته شود تا دچار پیری جمعیت و پیامدهای آن نشویم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ به مناسبت هفته ملی جمعیت که از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت تعیین شده گردهمایی تبیین سیاست‌های اجرایی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و آغاز فعالیت قرارگاه خانواده و جمعیت روز پنجشنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ، محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، قاسمی مسئول مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور و حجت الاسلام پور آرین مدیرکل تبلیغات اسلامی،کبری علیخانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، فرمانداران البرز و آوج، مشاور استاندار در امور ایثارگران و مسئولان استانی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه محمد بیگی گفت: در این مراسم اظهارداشت: در سال ۸۹ فعالیت جمعیتی را آغاز کردیم و امروزبعد از یازده سال قانونی در مجلس مصوب شده تا به فرزندآوری کمک شود.

وی بیان کرد:  با شکل گیری ستاد ملی جمعیت و فعال شدن قرارگاه خانواده و جمعیت زمینه عملیاتی شدن بسیاری از ایده ها مهیا شده و جهاد تبیین در عرصه جمعیت یک رسالت مهم است که پرچم تبیین بحران جمعیت را باید دلسوزان بدست بگیرند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دهه بحران جمعیت هستیم و اگر ندانیم کجا قرار داریم به گودال سقوط می کنیم.

وی گفت: در نظرسنجی که در روند الگوی باروری صورت گرفته از یک جمعیت آماری سوال شد که چند فرزند دوست دارند که ۳۹ درصد دو فرزندی و یک چهارم جمعیت اعلام کردند دوست دارند چهار فرزند داشته باشند.

محمد بیگی یادآورشد: همچنین بیش از 15 درصد جمعیت آماری گفته اند مایلند بیش از ۵ فرزند داشته باشند ولی در مجموع با همه مشکلات اقتصادی موجود حدود 61 درصد جمعیت علاقمند هستند 3 فرزند داشته باشند.

وی اظهارداشت: فرزند دوستی یعنی خانواده محوری و اگر قانون جوانی جمعیت و خانواده را نوشتیم برای آینده نگری است تا دچار چالش کاهش جمعیت جوان نشویم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: به دلیل این که فرصتها را از دست ندهیم این قانون در ۹۳ ماده نوشته شد و برخی امور مانند مهاجرت پدیری و مهاجر فرستی وحفظ نخبگان و مدیریت امنیت غذایی کشور و بیو تروریسم شاید کم رنگ دیده شده که بتدریج اصلاح خواهیم کرد.

وی گفت: با روشن کردن چراغ این قانون امیدواریمشاهد تولد فرزندانی مومن و متعهد باشیم و دچار بحران پیری جمعیت در دهه آینده نشویم.

محمد بیگی از استاندار قزوین خواست در جلسه شورای اداری با محور جمعیت و فرزندآوری زمینه مشارکت همه مدیران به این موضوع مهم را مهیا کنند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماینده قزوین در مجلس شورای بحران جمعیت محمد بیگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۹۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری پارکینگ ساخته شده پارک ارم روی سیل برگردان

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برچیده شدن کامل پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی سیل‌برگردان غرب تهران (میان رود) و رفع یکی از نقاط گلوگاهی و خطرآفرین سیلابی شهر تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، علی نصیری اظهار داشت: پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی کانال سیل بگردان غرب (میان رود) در محدوده این پارک به طور کامل برچیده شد و از یکی از نقاط خطرناک و گلوگاه های سیلابی غرب شهر تهران رفع خطر شد.

نصیری تصریح کرد: پارکینگی که به صورت غیر مجاز بر روی کانال سیل بگردان غرب (میان رود) در محدوده این پارک احداث شده بود و به عنوان یکی از موانع و گلوگاه های سیلابی غرب تهران بمشار می رفت، با پیگیری‌های مستمر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه ۵ و با همکاری خوب مجموعه پارک ارم و نهادهای مربوطه به طور کامل برچیده شد.

وی افزود: با بازگشایی این مسیر، خطر سیلاب‌زدگی و خسارات احتمالی برای خط متروی تهران-کرج، بزرگراه شهید فهمیده و مجموعه ارم به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. از این رو پارکینگ احداث شده که برای کارمندان مجموعه در نظر گرفته شده بود تخریب و دال های بتنی سقف کانال برداشت شد و همچنین به منظور حفظ ایمنی اقداماتی از جمله اجرای جان پناه در اطراف کانال انجام شده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عنوان کرد: کانال سیل برگردان غرب یکی از کانال‌های اصلی و حیاتی شهر تهران برای کاهش خطر سیلاب است که آب‌های سیلاب و رواناب رودخانه‌های درکه، فرحزاد و باکری (وسک) را جمع‌آوری کرده و در نهایت در نزدیکی پارک ارم به رودخانه منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: پیش از این سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مکررا برای برچیدن پارکینگ احداث شده پارک ارم بر روی سیل‌برگردان غرب تهران اعلام هشدار و مهلت اقدام مناسب تعیین کرده بود.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • ضرورت همدلی ۱۲ نماینده مازندران با استاندار به منظور رفع موانع استان
  • ‌‌پارکینگ ناایمن پارک ارم جمع‌آوری شد
  • جمع‌آوری پارکینگ ساخته شده پارک ارم روی سیل برگردان
  • بومی‌سازی فن‌آوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم
  • اهمیت تحقق شعار سال نیازمند تبیین است
  • تولیت آستان قدس رضوی: حضور کمرنگ نوجوانان و جوانان در مساجد از دغدغه‌های دلسوزان کشور است
  • جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی با لیستی مستقل در دور دوم انتخابات مجلس شرکت خواهد کرد
  • پاسخ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به اظهارات یک نماینده
  • پیام تسلیت وزیر نفت برای درگذشت والده نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس
  • پیام تسلیت نماینده مجلس خبرگان برای قتل استاد حوزه علمیه ماهشهر