Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس خنج؛ سیاوش ستاری: باز هم پنجشنبه دیگری از راه رسید. از آن روزهایی که خط سرخ غروبش در صفحه خبری ما با خط سرخ خون شهیدان عجین شده است؛ دلم را به آسمان می سپارم تا به وسعت آسمان بتوانم از عظمت آن خاکیان به افلاک سفر کرده، بنویسم.

اما گاهی نوشتن بسیار دشوار می شود، آن هنگام که بخواهی دریایی از عظمت را در قاموس کلمات به تحریر بکشی و چگونه این قلم ناچیزی یارای خامه زنی در روایت آنانی را داشته باشد که پای در مسیر فی سبیل الله گذاشته  و هر آنچه را داشتند، در طبق اخلاص نهادند و در قهقهه مستانه خود به قربت الهی رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نام خدای آن جوانمردانی که آوازه رشادت هایشان در گوش زمانه طنین انداز شده است و هنوز هم از پشت خاکریزها نوایشان زنده است، هنوز هم در هزاره چهارصد و یک هجری شمسی صدای شهید از همه رساتر است و کران به کران از عرش بیکران بر فرش زمین گسترده می شود تا به یاد آوریم که «شهدا سنگ نشانند که ره گم نشود.»

در برابر دشمن با قدرت ایستاده بودند و مهم نبود که تعداد دشمن کم باشد یا زیاد، چرا که ظرف ایمان آنان آن‌قدر وسیع گشته بود که پیش رویشان چه یک نفر چه لشکری از دشمن باشد،  تفاوتی ندارد و دفاع خط مقدم آنهاست، الگوی انها امامشان حسین(ع) بوده است که با 72 پروانه عاشق در برابر خیل بسیار دشمن ایستادگی کردند؛ تفکر شهیدان حسینی بوده است، پس نباید توقع چیزی دیگری را از آنها داشت.

شهید بهمن انصاری، اسوه‌ای از ایثار در خنج

به سال ۱۳۴۴ هنگام اردیبهشت ماه، در خانواده ای متدین و ولایتمدار از روستای مَز شهرستان خنج نوزادی به نام بهمن چشم به جهان گشود که یکی از اسوه های ایثار و دلیرمردان خنج گشت.

دوران کودکی اش را پشت سرگذاشت و به وقت هفت سالگی، راهی وادی علم و دانش شد. دوران تحصیلات ابتدایی را در روستای مز گذراند اما در ادامه به دلیل مدرسه راهنمایی در روستایشان به روستای اَرَد از توابع شهرستان گراش رفت و در آنجا به علم آموزی مشغول شد و با کسب نمرات و رتبه برتر مورد تشویق معلمانش قرار گرفت، تحصیلاتش را مقطع راهنمایی به اتمام رساند و در رشته علوم تجربی در مقطع دبیرستان  و در شهرستان اوز مشغول تحصیل شد.

در هنگامه تحصیلات دبیرستان، فعالیت های بسیجی بهمن انصاری آغاز شد او در کنار علاقه ای که به درس و تحصیل داشت، بسیار به بسیج و فعالیت های بسیجی علاقه مند گشت و علاوه بر درس خواندن به فعالیت های بسیجی در سپاه مشغول شد.

خرم آن روز کزین منزل ویران بروم

اخلاقِ خوب، ادب تحسین برانگیز، تزکیه نفس و آراسته بودن از ویژگی های خاص بهمن انصاری بود که در میان همگان با این صفت ها معروف شده بود، آن‌قدر متین و با وقار بود و سخنانش پرمحتوا که تشویق و تحسین همه را به دنبال داشت.

انصاری اما از همان سالها که زمزمه انقلاب به گوش می رسید دل در گرو شهادت داشت و پیوسته زیر لب زمزمه می کرد:«خرّم آن روز کزین منزل ویران بروم /راحت جان طلبم، در پی جانان بروم» 

او از سنخ آن دلباختگانی بود که روح پاکش در طلب وصل به معبود، در جبهه به پرواز درآمده بود.

بهمن، نوجوان بود اما مزین به نور ایمان و همین نور هدایت بر دلش تابیده بود که او را رهسپار جبهه جنگ کرد، فارغ از آنکه از مرگ هراسی به دل داشته باشد و یا تصور ناکامی در طلب آرزوهایش او را به سخره گیرد فقط یک اصل و هدف را دنبال می کرد آن هم «حفظ جمهوری اسلامی» بود.

بهمن آنقدر در دریای عشق الهی و حفظ اسلام و خاک سرزمینش غرق شده بود که بی باک، به دل دشمن می زد و پیش چشمش فقط افق شهادت را می دید. بر او تکلیف و توقعی نبود اما به حکم دل راهی میدان های جنگ شده بود تا در تاریخ ثبت کند دفاع از کیان میهن  سن و سال نمی شناسد، اگر غیرت داشته باشی دفاع را بر خود واجب میدانی و لازم نیست که حتمأ دشمن را در یک وجبی خود احساس کنی آن گاه عزمت برای میدان جزم شود، در هر پهنه ای از این خاک مقدس که رد دشمن هویدا گردد، دفاع بر تو وظیفه است، این سرزمین خانه تو ست.

از بدر تا خورعبدالله، در طلب شهادت

بهمن عزم میدان را جزم کرد و از سنگر علم و دانش رهسپار سنگر جبهه شد و به عملیات بدر رسید و مشغول به مقابله با دشمنان سرزمین گشت تا جایی که در دفاع از میهن پای راستش بر اثر اصابت ترکش مجروح شد، به دستور پزشکان به خانه برگشت و فرصتی یافت تا ادامه تحصیل دهد. هر چند دلباختگی اش به اسلام و میهن باعث شد بار دیگر مدرسه را ترک و در سپاه پاسداران به عنوان پاسدار خدمت کند.

او در روستای مز نخستین پایگاه مقاومت بسیج را به راه انداخت اما در ورای این سالها، بهمن آرام و قرار نداشت، دلش همواره در جبهه سیر و سلوک داشت و دوری از آن وادی را تاب نمی آورد.

سال ۱۳۶۵ بار دیگر عازم جبهه شد و در غروب ۲۹ مرداد همان سال در منطقه «خور عبدالله» با اصابت ترکش به ناحیه سر و گردن به آرزوی دیرینه اش در طلب شهادت رسید و به سوی معبودش شتافت.

 فرازی از وصیت‌نامه شهید:

برادران عزیزم، همه ما می‌دانیم که روزی طعمه مرگ سیاه خواهیم شد، پس چه بهتر با مرگ سرخ از این جهان رفتن و چگونه زیستن و چگونه مردن را به نسل های آینده بیاموزیم؛ چون همگی ما در برابر نسل های آینده مسئولیم.

همواره به فرمایشات رهبر انقلاب توجه فرموده و از این حالت بی تفاوتی به درآمده و برای حفظ جمهوری اسلامی و اسلام، شتابانه راهی میدان های نبرد گردید.

در پایان از خانواده ام می خواهم با شهید شدن من، خود را ناراحت ننمایند و برایم گریه نکنند، چون به هدفم رسیده ام.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: پنجشنبه های شهدایی شهید بهمن انصاری خورعبدالله پایگاه بسیج مرگ سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۳۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط با دنیا در صورت تعطیلی پنجشنبه تنها ۳ روز می‌شود/ نظر بخش خصوصی را هم جویا شوید!

آرمان خالقی گفت: چه کسی تا الان از کسانی که این طرح را طراحی کردند عددی ارائه داده که بگوید ما بر مبنای این محاسبات اقتصادی به این نقطه رسیدیم که یک روز تعطیل می‌کنیم و در عوض منافع بیشتری برای کشور است و درمجموع مصلحت کشور بر این مبنا خواهد بود؟

آرمان خالقی، عضو هیات مدیره خانه صمت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درخصوص اضافه شدن یک روز تعطیل به تعطیلات آخر هفته گفت: مبنای دولت به عنوان پیشنهاددهنده و ارائه‌کننده این لایحه این بوده است که تعطیلات ما هم مانند بسیاری از کشور‌های دنیا از یک روز در هفته، به دو روز افزایش پیدا کند که مردم رفاه و استراحت بیشتری داشته باشند و بهره‌وری بالاتری حاصل شود.

 

وی درمورد تاثیر تعطیلی روز‌های پنجشنبه بر فعالان اقتصادی عنوان کرد: هنگامی که یک روز به تعطیلات هفته اضافه می‌شود، کسانی که کسبه هستند یا خدماتی ارائه می‌دهند از لحاظ معیشتی به مشکل برمی‌خورند و درواقع یک روز برای مشاغل هم تعطیل می‌شود. آیا در شرایط موجود، یک تعطیلیِ اضافه به نفع اقتصاد کشور است؟

 

خالقی ادامه داد: چه کسی تا الان از کسانی که این طرح را طراحی کردند عددی ارائه داده که بگوید ما بر مبنای محاسبات اقتصادی به این نقطه رسیدیم که یک روز تعطیل می‌کنیم و در عوض منافع بیشتری برای کشور است و درمجموع مصلحت کشور بر این مبنا خواهد بود؟

 

عضو هیات مدیره خانه صمت درخصوص اینکه روز تعطیلی جدید، قبل از جمعه باشد یا بعد از جمعه اظهار کرد: در حال حاضر جمعه را تعطیل و در تهران پنجشنبه را نیمه تعطیل هستیم؛ باتوجه به تعطیلی شنبه و یکشنبه در غالب کشور‌های دنیا و تعطیلی اکثر بازار‌های جهانی، روز‌های دوشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه فرصت کار با بازار‌های جهانی برای ما وجود دارد.

 

وی افزود: اگر از این ۴ روز یک روز را برداریم، یعنی یکی از فرصت‌های زمان کاری مفید با دنیا را از خود می‌گیریم و با این وضعیت و تعطیلی پنجشنبه، برای ارتباط با دنیا ۳ روز کاری داریم. از ۷ روز هفته، کشور ما چهار روز آن را عملا ارتباطی با دنیا نخواهد داشت؛ یعنی نمی‌توانیم در بازار‌های جهانی مانند بورس جهانی، مبادله ها، مناقصات و گفت و شنود‌ها شرکت کنیم و یک روز بیشتر را از دست خواهیم داد؛ بنابراین در همین نگاه اول روز شنبه بنظر می‌رسد منافع اقتصادی بیشتری ایجاد می‌کند.

 

خالقی با اشاره به اینکه ادله‌ای که از طرف کمیسیون اجتماعی مطرح می‌شود را باید شنید، گفت: برخی می‌گفتند تعطیلی روز‌های پنجشنبه با فرهنگ ما همخوانی بیشتری دارد یا این موضوع که چرا در تهران بعضی از ادارات باید تعطیل باشد و در بعضی استان‌های دیگر نباشد؟ و برای اینکه این تبعیض از بین برود، پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه مطرح می‌شود و کل کشور به فضایی می‌رود که خسارت به کشور وارد می‌شود.

 

وی عنوان کرد: در این طرح گفته شده که قرار است بدلیل این تعطیلی، ساعت کار هفتگی از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت تقلیل پیدا کند. اگر قرار باشد کسی ۴۰ ساعت کار کند، دیگر حقوقی که تعیین شده برای ۴۴ ساعت، به او پرداخت نمی‌شود. اگر یک روز تعطیل شود، هزینه‌ای که اضافه تحمیل می‌شود به بیت‌المال چقدر است؟ آیا می‌تواند بهره‌وری ایجاد کند که جبران مافات و کاهش ساعات کار را انجام دهد؟ بنابراین تصور می‌کنم حتی این مبحث کاهش ساعت، محاسبه‌ای روی آن نشده است.

 

عضو هیات مدیره خانه صمت اضاقه کرد: وقتی یک روز تعطیل در بخش تولید شرکت‌های دولتی (آن‌هایی که باید تمام وقت کار کنند) اضافه می‌شود و یک روز کاری را تبدیل به روز تعطیل می‌کنیم، چون ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت روز خط تولید باید درکار باشد، اضافه کاری که در روز تعطیل به نیروی کار پرداخت می‌شود، برای مجموعه مورد نظر نزدیک ۲ برابر هزینه خواهد برد. در این مورد هم محاسبات اقتصادی انجام نشده است و طراحان حتما باید روشنگری کنند.

 

خالقی معتقد بود که نظر اغلب فعالان اقتصادی این است که تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلا به صلاح نیست و اگر اراده ما بر این است که حتما در هفته دو روز تعطیل باشیم، شنبه گزینه بهتری است.

 

وی در پایان گفت: حالا که این موضوع در مجلس مطرح شد، باید طبق قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار که تاکید می‌کند وقتی قرار است قانونی وضع شود و بر اساس آن قانون، بر محیط کسب و کار و فعالیت فعالان اقتصادی تاثیر بگذارد، دولت یا مجلس باید از قبل، نظر فعالان و تشکل‌های اقتصادی را جویا شوند. در این مورد این چنین نبوده است و بدون دعوت و کسب نظر بخش خصوصی، مجلس کاری را کرده که خودش قبلا در قانونی تصویب کرده که باید پیشاپیش نظر بخش خصوصی را جویا شود؛ درحالی که حتی به این موضوع هم توجه نشد.

دیگر خبرها

  • با انجام عملیات وعده صادق همه دنیا به قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی پی برد
  • ارتباط با دنیا در صورت تعطیلی پنجشنبه تنها ۳ روز می‌شود/ نظر بخش خصوصی را هم جویا شوید!
  • القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را به هم ریخت
  • با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم
  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد + فیلم
  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد
  • ابوعبیده: پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد
  • واکنش ایران محاسبات دشمن را به هم ریخت
  • حمله‌ی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران و مخالفان پاسخ ایران
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟