Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@20:22:00 GMT

اهداف فرهنگی تاسیس شهر جدید صدرای شیراز فراموش شده است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۰۰۴۵

اهداف فرهنگی تاسیس شهر جدید صدرای شیراز فراموش شده است

به گزارش دریافتی روز پنجشنبه از روابط عمومی استانداری فارس محمود رضایی کوچی در نشست مدیران عامل و معاونین توسعه مسکن و شهرسازی شرکت های عمران شهر های جدید کشور که در شهر جدید صدرا برگزار شد ، گفت: به گفته دانشمندان علوم اجتماعی برای رشد و توسعه یک شهر ، فرهنگ درونی تمام شهروندان ، بیش از همه  منابع و مواهب طبیعی مهم و اثرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اهمیت ارزیابی شهرها و یادآوری فلسفه شکل گیری آنها اظهار کرد: قطعا انسان ها و درون مایع فرهنگی آنها راه رسیدن به جامعه ای سالم  است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به اهمیت مبحث همبستگی در شهرها اظهار کرد: اینکه ما در شهر در کنار هم قرار گرفته ایم نباید از سر کمبود جا باشد بلکه این تجمع باید گشادگی دل را به همراه داشته باشد.
رضایی ادامه داد: از موارد چالش برانگیزی که امروز در شهرهای ما وجود دارد ، بی توجهی آنان به مسائل اجتماعی سکونت صرف آنها در آلونک هاست که این شرایط تعارض منافع افراد با اجتماع را به همراه دارد .
وی با تاکید بر اینکه ساخت شهر صدرا با ایده ساخت شهری آرمانی آغاز شده اما امروز هدف مورد نظر محقق نشده است گفت: قطعا بخش زیادی از این نشدن ها به مسائل فرهنگی شهر مرتبط می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس به اهمیت امنیت ، آزادی ، عدالت و فن آوری در شهرها اشاره و عنوان کرد: این موارد زمینه ساز پیشرفت همه جانبه شهر خواهد بود. 
رضایی به نبود شهرک صنعتی در شهر صدرا اشاره و عنوان کرد: صدرا با وجود داشتن مراکز دانشگاهی و مراکز درمانی پیشرفته ، در حوزه مسائل بنیادی و فرهنگی با مشکلات خاصی مواجه است.
وی در ادامه به نبایدهای ایجاد و گسترش یک شهر اشاره کرد و گفت: یکی دانستن شهر با کالبد شهر از جمله اشتباهات مهم در چرخه شهرسازی است ؛ در شهر جدید صدرا برای ۱۸۰ هزار نفر جمعیت کالبد شهری فراهم شده اما فضای فرهنگی با ضعف های روبروست و قطعا کالبد شهر محل زیست انسان بوده و جوابگوی نیاز فرهنگی شهر نخواهد بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خاطر نشان کرد: متاسفانه  باور غلط در مورد ثبات همه شرایط موجود در زمان آغاز ساخت این شهر باعث شده است علی رغم رشد شهر و افزایش جمعیت و تغییر فضای اجتماعی و ورود دستگاه های متولی به این شهر و سایر تغییرات کالبدی ، اتفاقات فرهنگی متناسب با این تغییرات رخ ندهد و این همان چیزی است که این شهر را از هدف شکل گیری آن دور ساخته و بنیان فرهنگی آن را تضعیف کرده است.
رضایی با تاکید بر اینکه همزمان با ایجاد تغییرات در کالبد شهرها باید هم آوایی در بحث فرهنگ شهر نیز ایجاد شود ، گفت: یک شهر علاوه بر مسائل عمرانی و زیر ساخت های مورد نیاز برای زندگی ، نیازمند فرهنگ و تقویت در این حوزه است. 
وی به دیدگاه ملاصدرا در خصوص ساخت شهرها اشاره و عنوان کرد : به گفته این فیلسوف نامی ، درد و رنج ما از نوع نگاه ما به شهر و نه از خود شهر ، نشأت می گیرد. 
وی در ادامه گفت:  هر مورد آزار دهنده در شهرها باید به دیدگاهی مشخص تبدیل شده و آن دیدگاه به برنامه ای اجرایی مبدل شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس عنوان کرد: ساخت شهر صدرا شروع خوبی داشته اما متاسفانه در طول رشد کالبد این شهر و افزایش جمعیت آن ، اساس شکل گیری شهر به دست فراموشی سپرده شده است. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اتصال خط ۳ مترو به شهر صدرا را ضروری دانست. .
وی در ادامه به مسائل مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن و مشکلات تامین زمین برای اجرای این طرح در بخش مرکزی فارس شامل شیراز ، مرودشت و صدرا اشاره کرد و  گفت: بار تامین زمین بخش مرکزی استان بر دوش شهر صدرا قرار گرفته است. در این خصوص ۴۰۰هکتار از زمین محدوده پارک ملی بمو در شرق صدرا شناسایی شده که قابلیت تبدیل به مسکونی را دارد که در این خصوص بایستی با همکاری محیط زیست و کسب نظر مساعد آنها و تصویب شورای عالی محیط زیست و تصویب در شورای عالی شهرسازی اختصاص این زمین ها به اجرای طرح مذکور انجام شود. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین بر ضرورت انتقال اراضی ارتفاعات شهر صدرا به شهرداری صدرا تاکید کرد و آن را اقدامی ضروری و کارآمد دانست و گفت: این رویه جلو زمین خواری های این شهر را می گیرد  و تلطیف هوا و ایجاد فضای سبز را به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها تکریم و تجلیل شهرصدرا شیراز استانداری فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تکریم و تجلیل شهرصدرا شیراز تکریم و تجلیل شهرصدرا شیراز استانداری فارس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس کالبد شهر ساخت شهر شهر صدرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری های ایلام پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری ظهر روز یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری ایلام عنوان کرد: از محل اعتبارات دولتی و ردیف‌های کمک به شهرداری‌ها مبلغ یک هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان ایلام در ۲ سال اخیر پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام در این مراسم ضمن عرض تبریک به مردم شریف استان ایلام بابت پاسخ کوبنده شب گذشته به رژیم جنایتکار صهیونیستی، عنوان کرد: تمام استکبار بداند که جمهوری اسلامی ایران در بحث امنیت هیچ‌گونه مماشاتی با کسی ندارد.

وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های خالق منصوری مدیرکل پیشین امور شهری و شوراهای استانداری و آرزوی موفقیت برای رضا دارابی مدیرکل جدید این حوزه، تأکید کرد: خدمتگزاری به مردم هیچگاه تعطیل نمی‌شود و جابجایی مدیران بر اساس چرخش نخبگان است.

وی حوزه عمرانی و امور شهری را یک حوزه تخصصی دانست و گفت: شهرداری‌های استان در دو سال اخیر جان دوباره گرفته‌اند و اگر زمانی برخی شهرداری‌ها نمی‌توانستند حقوق پرسنل خود را تامین کنند اما امروز با تلاش و سعی همکاران در حوزه شهری و حمایت‌های مدیریت ارشد استان به سطحی از پایداری رسیده‌اند.

هژبری گفت: در حوزه مبلمان شهری برخی شهرداری‌های استان فعال بوده‌اند که بخشی از آن به برکت اربعین بوده است و از محل اعتبارات دولتی و ردیف‌های کمک به شهرداری‌ها تحول اساسی صورت گرفته و یک هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان پرداخت شده که بی سابقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۴۰۱ میلیارد تومان در حوزه اربعین به شهرداری‌های استان پرداخت شده که هم در راستای پروژه‌های اربعین بوده و هم در حوزه مبلمان شهری کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: فعالیت شهرداری‌ها درون یک ویترین شیشه‌ای قرار دارد و کثرت مخاطبان و ذینفعان از خدمات شهرداری بسیار زیاد است لذا شهرداری‌ها علاوه بر رسیدگی به مطالبات مردمی، رضایتمندی شهروندان را سر لوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام عملکرد صحیح شهرداری‌ها را موجب آرامش و نشاط اجتماعی مردم دانست و تأکید کرد: توجه و تقویت سرانه فضای سبز، مدیریت پسماند، ترافیک نابهنجار و مبلمان شهری باعث رضایتمندی مردم خواهد شد.

معاون استاندار ایلام، برنامه‌محوری در دفتر امور شهری با ماموریت‌های نظارتی بر ۲۸ شهرداری استان را حائز اهمیت دانست و تأکید کرد: محدود کردن ساخت و ساز غیر مجاز باید در برنامه‌ریزی مدنظر قرار گیرد.

در پایان این مراسم از زحمات خالق منصوری تقدیر و رضا دارابی به عنوان مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری ایلام معارفه شد.

کد خبر 6077736

دیگر خبرها

  • شهردار سی سخت معرفی شد
  • راه اندازی خط جدید درحوزه حمل و نقل شهری صدرا به سمت شیراز
  • راه‌اندازی خط جدید درحوزه حمل و نقل شهری صدرا به شیراز
  • ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی آغاز شد
  • راه‌اندازی یک خط جدید در حوزه حمل‌ونقل شهری صدرا به سمت شیراز
  • ‌راه‌اندازی خط جدید درحوزه حمل و نقل شهری صدرا به سمت شیراز 
  • راه‌اندازی خط جدید درحوزه حمل و نقل شهری صدرا به سمت شیراز
  • پرداخت بیش از ۱۲۸۰ میلیارد تومان به شهرداری‌های ایلام در دو سال گذشته
  • یک هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری های ایلام پرداخت شد
  • از دستبرد قاچاقچیان به حریم سنگ نگاره‌های برم دلک تا رخنه گیاهان خودرو در درون این اثر تاریخی