Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@11:16:26 GMT

بخش حضوری نمایشگاه کتاب تمدید نخواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۰۰۷۵

بخش حضوری نمایشگاه کتاب تمدید نخواهد شد

علی رمضانی سخنگوی نمایشگاه بین المللی کتاب در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: به مردم و مخاطبان نمایشگاه بین المللی کتاب توصیه می کنم که از فرصت باقی مانده ی اعلام قبلی نمایشگاه استفاده کنند و به امید تمدید بخش حضوری نمایشگاه منتظر روزهای آینده نمانند.

به گفته ی رمضانی تمدید بخش حضوری نمایشگاه کتاب مسئله ی پیچیده ای است که نیازمند هماهنگی با دستگاه مختلف خواهد بود و بعید است که چنین تصمیمی گرفته شود لذا احتمال تمدید تنها در بخش مجازی نمایشگاه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی نمایشگاه بین المللی کتاب می گویددر اولین نمایشگاه مجازی میانگین حضور تا اتمام خرید هر مراجعه کننده ۲۴ دقیقه بوده است، در نمایشگاهی که در بهمن ماه برگزار شد به واسطه ی بهبود هایی که در فرآیند های جست و جو، دسترسی ها، دسته بندی ها صورت گرفته این عدد به ۱۴ دقیقه و ۳۰ ثانیه کاهش پیدا کرد، که در نمایشگاه فعلی به زیر ۱۲ دقیقه رسیده است و نشان دهنده ی رفع نواقص قبلی و بهبود عملکرد فعلی است‌ تا مردم بتوانند به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن کتاب مورد نظر خود را خریداری کنند.

به گفته ی رمضانی مجموع بخش حضوری و مجازی نمایشگاه کتاب تا شب گذشته فروش ۱۵۰ میلیاردی را تجربه کرد که از این مبلغ ۵۴ میلیارد تومان در بخش مجازی و ۶۱ میلیارد تومان در بخش حضوری ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب فضای مجازی بخش حضوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب امسال فضای بیشتری دارد

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: مریم سادات ظهوریان عضو شورای سیاست‌گذاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره تغییرات پیش روی نمایشگاه سی‌وپنجم، گفت: فضاهای نمایشگاهی با توجه به تکمیل‌تر شدن فضای مصلی امام خمینی(ره)، امسال وسیع‌تر است و فضای بهتر و بیشتری در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفته است. با تکمیل فضاهای مصلی امام خمینی(ره) حتی بخش‌هایی که در دوره‌های قبل در اختیار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود به نحو کاملتری در اختیار ناشران قرار می‌گیرد. به طور کلی نظم نمایشگاه کتاب هر سال بیشتر شده و از تجربه سال‌های قبل نیز بهره‌برداری می‌شود.

توسعه دیپلماسی فرهنگی با نمایشگاه کتاب

امیرحسین بانکی‌پورفرد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره نقش و جایگاه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی کشور، گفت: نمایشگاه کتاب تهران یک جمع‌بندی از کل فضاهای فرهنگی کشور در بازه زمانی یکسال گذشته محسوب می‌شود، که به صورت یکجا می‌توان تأثیر آن را بر دیگر شئون مشاهده کرد. در بخش بین‌الملل نمایشگاه نیز که کتاب‌هایی از ناشران دیگر کشورها عرضه می‌شود، زمینه برای دیپلماسی فرهنگی فراهم است و می‌تواند نقطه اصلی مزیت کشور ما در جهان اسلام و کل دنیا باشد. از این نظر کمتر به این کارکرد نمایشگاه توجه شده است.

حس خوب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

حسین ریگی، کارگردان سینما که با فیلم «میرو» در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده بود، با اشاره به رویداد فرهنگی بزرگ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: وقتی به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وارد می‌شویم متوجه جنب و جوش کسانی خواهیم شد که کتاب و مطالعه در زندگی‌شان تاثیر گذاشته است. آنها حامل یک انرژی مثبت هستند و فکر می‌کنم این حس خوب همچنان در نمایشگاه جاری است.

فراخوان مشارکت مردمی در تولیدات رسانه‌ای

کمیته روابط عمومی نمایشگاه درنظر دارد، از شهروند – خبرنگارانی که درباره این دوره از نمایشگاه کتاب در صفحات یا کانال های خود در شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا می‌کنند یا به بازنشر اخبار ستاد خبری نمایشگاه می‌پردازند، تقدیر کند. آن دسته از شهروند – خبرنگارانی که علاقه مند هستند در فاصله بین اول اردیبهشت تا پنجم خرداد ۱۴۰۳ اخبار یا محتواهایی مرتبط از روند آماده سازی تا روزهای برپایی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را منتشر کنند، می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.

کد خبر 845799 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان نمایشگاه بین‌المللی تهران کتابخانه، کتابخوانی، کتابداری نمایشگاه

دیگر خبرها

  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد
  • نمایشگاه کتاب امسال فضای بیشتری دارد
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • شهرآفتاب مساحت لازم برای نمایشگاه کتاب را ندارد
  • جزئیات برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • اعلام جزییات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب
  • جزئیات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب اعلام شد
  • آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌ها برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • نمایشگاه کتاب تهران محل رونق اقتصادی نشر است
  • مهلت ثبت‌نام کتاب‌فروشی‌ها در بخش مجازی نمایشگاه کتاب اعلام شد