Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، سید جواد ایلالی روز پنجشنبه اظهار داشت: در شرایط اقتصادی کنونی که معیشت مردم با تنگناهایی مواجه است برخی افراد فرصت طلب و سودجو متاسفانه با تضییع حقوق عمومی نسبت به احتکار اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و یا کم فروشی و گرانفروشی کالا مبادرت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این زمینه دستگاه ها و مراجع نظارتی و متولی تنظیم بازار مکلف هستند با این قبیل تخلفات به شدت و با قاطعیت برخورد کنند.

ایلالی افزود: دستگاه قضایی استان حمایت همه جانبه و کامل خود را از دستگاه های متولی از جمله تعزیرات حکومتی که در این زمینه به وظایف ذاتی خود عمل می کنند اعلام کرده و در راستای حفظ ثبات و نظم در بازار تامین، توزیع و عرضه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

این مقام قضایی با هشدار جدی به افرادی که بدون توجه به تذکرات مراجع قانونی و با سوء استفاده از وضع فعلی اقدام به احتکار و گرانفروشی یا کم فروشی می کنند اظهار داشت: هر چند به این قبیل تخلفات در شعب تعزیرات حکومتی رسیدگی و مجازات قانونی تعیین و اجرا خواهد شد اما در برخی موارد ممکن است عمل ارتکابی مشمول عناوین مجرمانه و کیفری شوند که در این صورت دادسرا به موضوع ورود کرده و با جدیت تعقیب و مجازات مجرمین را دنبال خواهد کرد.

ایلالی اضافه کرد: چنانچه طی بررسی ها احراز شود که اقدام محتکران، کم فروشان و گرانفروشان در راستای اخلال شدید در بازار و نظام اقتصادی جامعه است موضوع دارای وصف مجرمانه بوده و حتی ممکن است گستردگی آن به گونه ای باشد که افساد فی الاض تلقی شود که به استناد ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی برای آن مجازات اعدام پیش بینی شده است. 

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت: دستگاه قضایی موظف است از حقوق آحاد جامعه در مقابل اخلالگران امنیت و نظام اقتصادی دفاع کند و همچون همیشه با قاطعیت این وظیفه خطیر را به منصه ظهور و اجرا خواهد رساند.


برچسب‌ها بجنورد دادگستری کل استان خراسان شمالی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد دادگستری کل استان خراسان شمالی خراسان شمالی بجنورد دادگستری کل استان خراسان شمالی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۰۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم عفاف و حجاب در طرح نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حجت الاسلام جزایی در حاشیه جلسه تعامل دستگاه قضا و پلیس با تأکید بر اینکه آحاد مردم استان مرکزی خود را ملزم به رعایت حجاب و پوشش اسلامی می‌دانند گفت: نوع نگاه در این طرح تکریم و ارشادی است و افراد بد پوشش نیز به تذکرات پلیس توجه کرده و پوشش خود را اصلاح کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه اجرای این طرح موجب رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس شده تصریح کرد: با افراد خاطی که بخواهند هنجارشکنی کنند برابر قانون برخورد می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به وظایف دستگاه قضایی در حوزه عفاف و حجاب گفت: انسجام و تعاملات دستگاه قضایی و پلیس بازتاب رضایت و امنیت پایدار را به دنبال دارد.

حجت الاسلام جزایی با اشاره به اینکه مهمترین هدف پلیس و دستگاه قضایی جلب رضایت عمومی و ایجاد امنیت پایدار در جامعه است گفت: گسترش تعاملات بین دو دستگاه باعث سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی و کاهش جرم در سطح استان شده است.

او ادامه داد: امروز پلیس با تمام توان در راه تحقق نظم امنیت پایدار قدم برمی‌دارد.

دیگر خبرها

  • یک پیشنهاد برای افزایش بازدارندگی مجازات سارقان
  • کشف ۷۰۰۰ لیتر سوخت قاچاق در بیرجند
  • دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش و امنیت مردم
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • چرا مالباختگان سرقت‌های خرد تمایلی به پیگیری قضایی ندارند؟
  • مسامحه دستگاه‌های متولی حجاب پذیرفتنی نیست
  • دستگاه قضا مهمترین حامی پلیس در انجام مأموریت‌ها
  • جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه ویژه دستگاه قضایی است
  • تکریم عفاف و حجاب در طرح نور