Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@15:46:09 GMT

یوسف ! خبرنگارِ نازم ؛ دلبریتو یکم کمترش کن

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۰۱۲۷

یوسف ! خبرنگارِ نازم ؛ دلبریتو یکم کمترش کن

‍‍‍‍‍‍

عصر ایران ؛ کاوه معین‌فر - صداوسیما چند روز قبل گزارشی از خرید با یارانه های کمک معیشتی پخش کرد که در نوع خود می توان گفت بی احترامی به تمام مردم ایران است.

یوسف سلامی (خبرنگار صداوسیما) با 3 خانم که یارانه به حسابشان واریز شده است به یک فروشگاه بزرگ رفته و می‌خواهند ببینند با یارانه ای که گرفته‌اند می توانند برای یک ماه مرغ ، تخم مرغ، روغن و لبنیات تهیه کنند یا خیر؟

بعد در یک حساب کتاب به این نتیجه رسیده‌اند که حتی می شود برنج هم گرفت یک کیسه 10 کیلویی برنج پاکستانی، ماکارونی هم و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. که البته یکی از خانم ها شفاف سازی کرده و تاکید دارد که «ما برای یک ماه 10 کیلو برنج نمی خوریم» !

در نهایت از پول یارانه مقداری هم اضافه می‌ماند. یکی از خانمها هم با خوشحالی می گوید: شکر، الحمدلله، خدا روزی رسونه ...

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اول فکر کردم چرا ظاهر این خانمها تقریبا هر سه مثل هم بود؟ چرا از اون خانم‌هایی (با ظاهر متفاوت) که موقع انتخابات نشان می‌دهید که می‌گویند حتما رای می‌دهند و به نظرشان انتخابات خیلی مهم است و همه ما ایرانی هستیم و ... هیچ خبری در این روزهای صداوسیما نیست؟

به خودم و شیطان لعنتی فرستادم و گفتم به من چه؟ احتمالا همین 3 خانم نیاز داشته‌اند با پول یارانه خرید کنند و مابقی ملت می‌خواهند با یارانه‌شان سفر خارجی داشته باشند یا پس انداز کنند برای خرید خانه، جهیزیه، عروسی و ....

از شوخی گذشته، بعضی وقتها فکر می کنم این اندازه از سطحی سازی و تولید محتوای بدون یک ذره فکر واقعا ریشه در چه دارد؟ احساس می کنم با یوسف سلامی در جهان‌های موازی زندگی می‌کنم و دنیای ما هیچ ارتباطی به هم ندارد! حتی با آن خانم‌هایی که با سلامی برای خرید آمده بودن!

احساس می کنم من راه می روم و یوسف سلامی پرواز می‌کند. من مدام کم رمق و بی حال تر می‌شوم و او این همه سرخوش و پر انرژی! دو، دوتای من می شود 4 تا شاید هم 3 تا و در مقابل دو، دوتای یوسف سلامی می شود 444 تا !

 


آخر ای عزیز بومی، ای هم قبیله، ای یوسف گم گشته که باز آمده‌ای!
واقعا کجای این جهان سیر می‌کنی که چنین گزارشی از شما به بیرون می‌جهد؟ دست ما رو هم بگیر، نه فقط من تمام مردم ایران منظورمه، ما را هم با خودت همراه کن!

آخر یوسف خبرنگار نازم، چرا با بازنشسته‌ها، معلمان، راننده‌های تاکسی، کارگران روز مزد و ... به خرید نمی‌روی؟

سلامی گلم، من که هیچ سر رشته‌ای از اقتصاد ندارم می‌دانم که تا چه اندازه سطحی است که بگویم فقط چهار کالا گران شده است: مرغ ، تخم مرغ، روغن و لبنیات! یعنی هیچ تاثیری بر هیچ اقلام دیگری ندارد؟ 

یوسف جان شما که حالت خوبه، ولی آیا در آن سازمان عریض و طویل صداوسیما یک نفر نبود که به شما بگوید این گزارش تا چه حد ساده انگارانه، جعلی و مبتذل است. آن سازمان هیچ مشاوری ندارد؟ این همه جناب دکترهایی که در برنامه‌های صبح تا شب حضور دارند واقعا هیچ کدام نمی توانند 4 دقیقه وقت بگذارند و این گزارش شما را ببینند و بگویند: نکن بچه جان! نکن! این توهینه ...

در آن سازمان صداوسیما هیچکس حالش مثل حال ما نیست؟ حتی یک نفر؟

سلامی قشنگم، یک پرسش ساده اگر قنادی سر کوچه ما بخواهد امروز شیرینی درست کند با مواد اولیه: تخم مرغ (که گران شده) ، روغن (که گران شده) ، شیر ( که گران شده) ، آرد (که گران شده است) و ... باید شیرینی اش را گرانتر نفروشد؟ باید به همان قیمت سابق بفروشد؟ این کد ناشناخته را برای ما بازگشایی کن لطفا، مثل همین مورد یارانه‌ها و ...


یوسف زیبا، 
این بخش را اصلا خطابم به شما نیست: این که یک خبرنگاری سطحی باشد و در این حد درک سطحی از اقتصاد داشته باشد که چنین گزارشی بسازد، هیچ مشکلی نیست. اینکه یک رسانه چون تلویزیون بخواهد چنین گزارش سطحی تولید کند و پخش کند هم باز هیچ مشکلی نیست ولی اینکه انتظار داشته باشید مخاطب هم در این سطحی بودن شریک شود و حرف شما را بپذیرد توقع نابجایی است.

به همین دلیل از روز پخش این گزارش به موضوع طنز و تمسخر بسیار زیادی از کاربران دنیای مجازی و البته عصبانیت و ناراحتی مردم در دنیای واقعی تبدیل شده است.

خبرنگار هم، خبرنگارهای قدیم ...

در پایان یوسف جان، این چند بیت تقدیم به شما ، امیدوارم که همیشه خوش و سلامت باشی:

کدوم خزون خوش آواز
تو رو صدا کرد ای عاشق
که پر کشیدی بی پروا
به جستجویِ شقایق
کنارِ ما باش که محزون
به انتظارِ بهاریم
کنارِ ما باش که با هم
خورشید و بیرون بیاریم

هشتگ یوسف خبرنگار نازم، البته فکر کنم شما با این آهنگ حال نکنی، پس اون شعر بماند برای خودمان، این یکی تقدیم به شما باد:   چیکار میکنی اینجوری که دیوونه میشم بیا دلبریتو یکم کمترش کن دلم عاشقه بیشتر از این نذار عاشقت شم داره میره قلبم بیا باورش کن
حدی داره دل بردن واسه تو مردن همه ی عالم ای وای چه بده حالم دلم دیگه طاقت نداره دلم بیقراره داره کم میاره دیگه خستم از حالته چشم تو حالای باحاله نصفه کاره   دلم دیگه طاقت نداره دلم بیقراره داره کم میاره دیگه خستم از حالته چشم تو حالای باحاله نصفه کاره ...     پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم بخوانید:

1 وریا حذف شدنی نیست ؛ جای او در قلب مردم است ...
2 برنامه عصر جدید و آقای علیخانی ! میشه لطفا بسه ...؟

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گران شده یوسف سلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۰۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ضعیف را استاندار نکنید 

عصرایران ؛ رضا غبیشاوی - وزیری که به دلیل ضعف و ناکارآمدی از سمت خود برکنار شده / کنار گذاشته شده نباید در سمت مهم دیگری منصوب شود و پاداش بگیرد. چنین فردی را از دایره مدیریت های مهم کنار می گذارند تا جلوی تکرار اشتباه گرفته شود.

به تازگی، دولت، یوسف نوری را به عنوان استاندار جدید مازندران تعیین کرد. این در حالی است که او دقیقا یک سال قبل (فروردین 1402) به دلیل تقصیر وزارت آموزش و پرورش در ماجرای تاخیر پرداخت حقوق معلمان،‌ در قالب استعفا، از سمت وزیر آموزش و پرورش برکنار شد. 

تنها چند روز قبل از برکناری،‌ مخبر معاون اول رئیس جمهوری ، وزارت آموزش و پرورش را مقصر اعلام کرد تا شمارش معکوس برای پایان حضور یوسف نوری در ساختمان خیابان قرنی شروع شود و 5 روز بعد هم خبر استعفای برکنارگونه منتشر شد. البته هیچ کدام از متن های استعفای یوسف نوری و موافقت رئیسی با استعفا منتشر نشدند.

تاخیر پرداخت حقوق معلمان در آخرین روز اسفند 1401، فاجعه تمام عیاری را رقم زد. وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه یکدیگر را متهم کردند و اختلاف به وجود آمد. در نهایت با بررسی معاون اول رئیس جمهوری به دستور رئیس جمهوری، وزارتخانه یوسف نوری، به عنوان مقصر معرفی و چند روز بعد هم  طبق انتظارات از سمت خود کناره گیری کرد / کنار گذاشته شد.

ضمن اینکه سوابق یوسف نوری قبل و هنگام وزارت آموزش و پرورش نشان می دهد او نه در کلام و واکنش و نه در عملکرد، فرد اجرایی موفقی نیست. سپردن مسوولیت استانداری به این وزیر سابق، تنها زمینه ای را برای بروز اشتباهات بزرگتر فراهم می کند. آن هم در مازندانی که همسایه تهران است.

پس قابل پیش بینی است: یوسف نوری در مقام استاندار مازندران، با بروز سلسله اشتباهاتی، مجبور به کناره گیری یا برکنار می شود و دوره ماموریت خود را در ساری تکمیل نخواهد کرد.

وزیران یا براساس اختلاف نظر با رئیس جمهور یا دیگر مقامات یا فشار مجلس، برکنار یا استعفا می کنند یا به دلیل استیضاح موفق مجلس، مجبور به کناره گیری می شوند و در همه این موارد انتصاب آنها به دیگر سمت ها از جمله مشاور و سفیر، قابل توجیه و معمول است. اما اینکه وزیری به دلیل ناتوانی عیان در اداره بدیهیات وزارتخانه تحت اداره خود، برکنار شود / استعفا دهد و سپس یک سال بعد به سمت استاندار معرفی شود از عجایب و غرایب روزگار ماست. آن هم وزارتخانه ای که یوسف نوری کارمند رسمی آن است و 30 سال درآن سابقه دارد.

 قابل توجه اینکه 2 وزیر سابق که در دولت رئیسی به سمت استاندار منصوب شدند نتوانستند دوره خود را تکمیل کنند و به شکلی، برکنار یا کنار گذاشته شدند. صادق خلیلیان، وزیر کشاورزی دولت احمدی نژاد ، در دولت رئیسی، استاندار خوزستان معرفی شد و بعد از گذشت یک سال و چند ماه کنار گذاشته شد.

حسین مدرس خیابانی قائم مقام و سرپرست وزارت صمت دولت حسن روحانی نیز در این دولت به عنوان اولین استاندار سیستان و بلوچستان معرفی شد اما بعد از 16 ماه ، تغییر داده شد. او البته هم اکنون به عنوان مدیرعامل شرکت ملی مس ایران منصوب شده است.

استاندار، مسوولیت مهم و حساسی است. استاندار استانی چون مازندران در کشوری چون ایران، نیروی قدرتمند و شجاعی می طلبد که سابقه ارزشمندی از کارآمدی داشته باشد نه اینکه در نگارش رزومه شخصی خود، اسباب انبساط خاطر دیگران را فراهم کرده باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) خوانندگی جالب یوسف صیادی برای حامد آهنگی
  • «عمه فائقه» یوسف پیامبر بعد از ۲۰ سال چه شکلی شده است؟ /عکس
  • «عمه فائقه» سریال یوسف پیامبر بعد از ۲۰ سال چه شکلی شده است؟ /عکس
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید!
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید 
  • مسعود یوسف: در آخر قهرمانی آسیا را می‌خواهیم
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • ورود وزیر کشور به مازندران + فیلم
  • دیدار ۴۰ نفر از کارگران سیستان و بلوچستان با رهبر انقلاب