Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا عصر پنجشنبه در دیدار با مسوولان تشکل‌های بسیج دانشجویی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: وزارت نیرو و پیمانکار پروژه وعده داده اند که طرح انتقال آب از سد آزاد به سنندج تا مرداد ماه به بهره برداری برسد و مردم این شهر از آب گوارا بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در حوزه آب وجود دارد که با تلاش دولت رفع خواهد شد، اضافه کرد: پارسال در بازه ۲ ماهه آخر سال، یک هزار میلیارد ریال به پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج تخصیص یافت که رقم بزرگی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان به مشکلات استان در حوزه راه و زیرساخت اشاره کرد و افزود: پارسال بر اثر حوادث جاده‌ای، ۳۷۰ نفر جان خود را در استان از دست دادند که جای تاسف است و نیازمند اصلاح جاده‌ها هستیم.

زارعی کوشا با بیان اینکه مشکلات حوزه زیرساخت طی یکی ۲ سال قابل رفع نیست، ادامه داد: لازم است جهت گیری درستی شکل بگیرد و از فرصت ها برای رفع مشکلات راه در استان استفاده کرد.

وی یادآور شد: روزانه چند صد دستگاه کامیون از مرز باشماق تردد کرده و وارد شهر مریوان می شود که هر کدام می تواند بالقوه فاجعه ایجاد کند و باید برای آن چاره اندیشی کرد که مسأله در حال پیگیری است.

استاندار کردستان یادآور شد: با وجود ظرفیت های فراوان و موهبت های خدادادی، به دلایل مختلف از جمله بی توجهی در زمان طاغوت، وقوع جنگ تحمیلی و ناامنی، محرومیت در استان شکل گرفته است و باید با تلاش جهادی برای رفع آن تلاش کرد.

زارعی کوشا بر لزوم داشتن برنامه جامع و تدوین شده برای توسعه استان تاکید کرد و گفت: به دلیل اینکه دولت سیزدهم با راس نظام زاویه ندارد و گفتمان دوگانه بر کشور حاکم نیست، توسعه در استان ها نیز بهتر محقق خواهد شد.

وی به بحث انتصابات در دستگاه های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در کردستان از لحاظ تربیت کادر مدیریتی ضعیف عمل شده است و در این حوزه دارای مشکل هستیم، بنابراین باید از نسل جوان و توانمند، مدیر تربیت کرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه سن انتصابات مدیران استان در دولت سیزدهم یک دهه کاهش یافته است، اضافه کرد: باید از جوانان برای مدیریت استفاده کرد، چراکه نسل جوان از وابستگی ها و سیاست بازی های معمول، مبرا است.

زارعی کوشا ضمن تاکید بر این نکته که در کردستان شیعه و سنی نداریم افزود: ملاک ما برای انتخاب مدیران، شایستگی است.

مسوول بسیج دانشجویی کردستان هم با اشاره به وجود ۱۶ رده تشکل دانشجویی در استان، افزود: از ۴۳ هزار دانشجو دانشگاه‌ها، تاکنون هشت هزار نفر آنان ساماندهی شده‌اند.

علی احمدی با بیان اینکه طرح اعتلای تشکل‌های بسیج دانشجویی در سال جاری در دستور کار است، ادامه داد: قرار است در چشم‌اندازی پنج ساله، برنامه‌های پیش بینی شده برای اجرای این مهم محقق شود.

ایجاد اشتغال پایدار، بازگشت درآمدهای ناشی از مرزهای استان به مردم، لزوم رونق تولید، عدم تعدیل نیرو در واحدهای تولیدی، ایجاد تالار منطقه‌ای بورس، توجه به راه‌های مواصلاتی، لزوم تسهیل ازدواج جوانان، ضعف برنامه‌های صدا و سیمای مرکز کردستان در زمینه کارهای فرهنگی، از مواردی بود که مسوولان تشکل‌های بسیجی در این جلسه به آن اشاره کردند.

برچسب‌ها اسماعیل زارعی کوشا کردستان سنندج وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسماعیل زارعی کوشا کردستان سنندج اسماعیل زارعی کوشا کردستان سنندج وزارت نیرو استاندار کردستان زارعی کوشا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۰۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور

میثم عابدی پیش از ظهر امروز در بازدید از مجتمع نوآوری نور در دانشگاه پیام نور مرکز سنندج اظهار داشت: با توجه به دنیا در حال حرکت به سمت مهارت‌های دیجیتال است لذا این مهارت‌ها باید در کشور نیز پیاده‌سازی شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در همین راستا و با هدف ترویج فرهنگ‌سازی در این حوزه، نیاز است دانش آموزان، معلمان توانمندی خاصی را فرا گیرند.

وی با اشاره به اینکه براساس هدف‌گذاری در سال جاری آموزش ۳۰۰ هزار نفر در کشور در حوزه مهارت‌های دیجیتالی است، بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوب استان کردستان، سهیمه مشخص شده برای این استان ۱۰ هزار نفر است.

عابدی یادآور شد: این تعداد شامل دانش‌آموزان مقطع متوسطه و معلمان ویژه ابتدایی خواهند بود که امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش بتوان نقاط هدف طرح را مشخص و تیم‌های آموزشی را به استان ارتباط دهیم.

وی اظهار کرد: در سال گذشته نیز ۵۰ هزار نفر این آموزش‌ها را در ۱۰ استان کشور فرا گرفتند و مقرر است هدف‌گذاری امسال در ۲۰ استان دیگر تحقق یابد.

در حال حاضر ۳۲ شرکت دانش‌بنیان در مجتمع نوآوری نور پیام نور سنندج در حال فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم
  • روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود