Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@16:14:35 GMT

کوتاهی و قصور در معرفی شهدا جبران شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۰۱۸۷

کوتاهی و قصور در معرفی شهدا جبران شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد پنجشنبه در شورای ترویج فرهنگ، ایثار و شهادت استان همدان گفت: برخی فیلم‌های تولید شده در شأن و جایگاه شهدا نیستند بنابراین باید با دریافت مشاوره‌های صحیح نسبت به بازنگری و اصلاح متن این فیلم‌ها برای جلوگیری از هرگونه تحریف واقعیت، اقدام کرد.

وی با تاکید بر اینکه از هرگونه تلاش برای تولید، ساخت فیلم‌های فاخر و همچنین چاپ کتاب با موضوع شهدا و ایثارگران هشت‌سال دفاع مقدس به‌صورت جدی حمایت می‌کند، پفت: بنیاد شهید در راستای اجرای طرح سپاس و سرکشی از خانواده شهدا اقدام و لیستی مشخصی را تهیه و تنظیم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار همدان خاطرنشان کرد: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ملزم به سرکشی از خانواده شهدا و ارائه گزارش کار به بنیاد شهید هستند.

این مسئول در ادامه تاکید کرد: در جریان این سرکشی از خانواده شهدا، باید برای رفع دغدغه‌ها و رسیدگی به مشکلات این عزیزان نیز به صورت مؤثر اقدام شود.

قاسمی فرزاد ادامه داد: برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت باید موضوع را به صورت بنیادین، ریشه‌ای و از سنین پایه در مدارس و مهد کودک مطرح و پیگیری کرد که در این زمینه معلمان نقش بسیار مهم و مؤثری دارند.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد شهید متولی رسیدگی به مشکلات خانواده شهدا است اما در بسط و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همه مردم و نهادهای دارای مسئولیت هستند، تصریح کرد: باید کوتاهی و قصور در زمینه معرفی شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جبران شود.

این مسئول ادامه داد: فرهنگ تکریم و نکوداشت شهدا با بیان خاطرات و انتشار کتاب، استفاده از فضاهای محیطی و تبلیغات شهری، نصب تصاویر شهدا در اماکن عمومی، ساخت و نصب تندیس در اماکن پرتردد مانند مراکز فرهنگی، موزه و مترو انتقال داده شده و برای همیشه در جامعه حفظ و ماندگار خواهد شد.

استاندار همدان تاکید کرد: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس تنها با هدف جلب رضای خداوند و با تاسی از آموزه‌های دینی با عشق برای دفاع از دین و کیان اسلامی به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه اقدام ارزشمند و رزمندگان دفاع مقدس در آن مقطع تاریخی درخشان، باید با استفاده از ابزار و زبان هنر به خوبی تبیین، معرفی و ماندگار شود، خاطرنشان کرد: هنر بهترین ابزار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنا کردن نسل‌های جوان جامعه با فداکاری و رشادت رزمندگان اسلام در دوران باشکوه دفاع مقدس است.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: باید با استفاده از زبان هنر، تولید فیلم، مستند و آثار شاخصِ متناسب با شأن و جایگاه شهیدان به ویژه شهدایی همچون سردار شهید همدانی برای تحقق این مهم و انتقال و ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنیم.

در پایان این جلسه، احکام اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان همدان اهدا شد.

کد خبر 5494241

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا قاسمی فرزاد دفاع مقدس همدان بوشهر کرمانشاه گرد و غبار احتکار آلودگی هوا هدفمندی یارانه ها خراسان رضوی ویروس کرونا آمار کرونا کالاهای اساسی مشهد گرد و خاک ایلام ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خانواده شهدا دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۰۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت

پیکر جانباز شهید "حاج محمد ابراهیم پاسبان" در قطعه شهدای تربت جام آرام گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازتربت جام، جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس "شهیدحاج محمدابراهیم پاسبان" پس از 38 سال تحمل درد و رنج ناشی از عوارض بمباران شیمیایی توسط دشمن بعثی به یاران شهیدش پیوست.

پیکر مطهر این جانباز شهید دفاع مقدس صبح امروز از محل تیپ 38 زرهی تا میدان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان تربت جام تشییع و پس از اقامه نماز، پیکر مطهر این شهید در گلزار شهدای بهشت نبی(ص) آرام گرفت.

در این محفل معنوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی باگرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران و جانبازان، گفت: جانباز 70 درصد دفاع مقدس حاج ابراهیم پاسبان 38 سال با تمحل درد و رنج فراوان با دستگاه اکسیژن نفس می‌کشید.

حجت الاسلام حسن زاده نامقی با اشاره به اینکه شهدا را از دست ندادیم بلکه به دست آوریم افزود: اقتدارنظام جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهیدان ، تلاش شبانه روزی و جانفشانی نیروهای مسلح و حضورمقتدرانه و پشتیبانی مردم در صحنه است .

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود