Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@01:48:02 GMT

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و لاوروف درخصوص مذاکرات هسته‌ای

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۰۲۰۸

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و لاوروف درخصوص مذاکرات هسته‌ای

وزرای خارجه ایران و روسیه درخصوص چشم‌انداز ازسرگیری کامل اجرای تعهدات ذیل برنامه جامع اقدام مشترک گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در تماس تلفنی روز پنج‌شنبه سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران توجه اصلی گفت‌وگوها به مسائل کلیدی روابط دوجانبه و هم‌چنین چشم‌انداز ازسرگیری اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه روسیه افزود که وزرا درخصوص شماری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ازجمله شرایط اوکراین به تبادل نظر پرداختند.

مذاکرات وین که در راستای احیای توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ایران از آن موقع آغاز شد، در پی برخی تحولات اخیر بین‌المللی از جمله حمله روسیه به اوکراین و کشمکش‌های تهران - واشنگتن بر سر برخی مسائل باقی‌مانده در مذاکرات، تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، اخیرا در گفت‌وگویی درباره مذاکرات وین گفت: هدف ما در این مذاکرات رسیدن به توافقی قوی و بادوام است و از طرف آمریکایی خواسته‌ایم واقع بین باشد، تاکید کرده‌ایم لغو تحریم‌ها در تمامی بخش‌ها و ارائه ضمانت‌های اقتصادی یکی از مهم‌ترین نکات در دستور کار مذاکراتی ماست.

او همچنین مطرح کرد: من فکر می‌کنم طرف آمریکایی به خوبی به خطوط قرمز ایران واقف است و ما به مذاکرات ادامه می‌دهیم و به محض این که به نقطه توافق برسیم، نماینده ما در مذاکرات در وین آخرین مراحل توافق را انجام خواهد داد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: روسیه امیرعبداللهیان لاوروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هشدار داد که حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه از اوکراین مخاطرات راهبردی جدی را به همراه دارد که ریسک تقابل مستقیم میان قدرت‌های هسته‌ای بزرگ جهان را افزایش می‌دهد.

به گفته لاوروف، ذهن آمریکا و ناتو با ایده تحمیل «شکست راهبردی» به روسیه تسخیر شده است حال‌آنکه چنین تقابلی خطر درگیری هسته‌ای را به‌شدت افزایش می‌دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: غربی‌ها به‌گونه‌ای خطرناک بر لبه پرتگاه درگیری مستقیم با روسیه گام برمی‌دارند و بیم آن می‌رود که تبعات چنین اقدامی فاجعه‌بار باشد.

به گفته لاوروف، «دغدغه اصلی این است که تروئیکای کشور‌های غربی مجهز به سلاح هسته‌ای ازجمله حامیان کلیدی رژیم جنایت‌کار کیف و بانیان اصلی اقدام‌های تحریک‌آمیز متنوع هستند و روسیه در این رویه مخاطرات راهبردی جدی می‌بیند که به افزایش سطح خطر (جنگ) هسته‌ای منجر می‌شود.»

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند