Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@22:00:26 GMT

اختصاص قیر 10 میلیارد و 42 میلیون تومانی به زنجان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۰۲۸۸

اختصاص قیر 10 میلیارد و 42 میلیون تومانی به زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید خلجی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان در جلسه شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به شرایط خاص کشور بر ضرورت جهاد تبیین تاکید و اظهار کرد: تبیین اهداف دولت و نظام در مقابل تحریف دشمن ضرورت غیر قابل انکار است.
خلجی با اشاره به جایگاه شوراها در قانون اساسی گفت: متاسفانه شوراها به جایگاه واقعی خود دست نیافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خواستار هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیق برای شوراهای فرادست شد و افزود: شوراها باید متناسب با شرایط جامعه مشکلات را احصا و راهکارهای عملیاتی برای رفع آن ارائه دهند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان تاکید کرد : مطالبات و درخواست‌های شوراها باید در چارچوب قانون و بر اساس مصوبات قانونی اجرایی شود.
وی تخصیص قیر به شهرداری‌ها را یکی از اقدامات موفق دولت برشمرد و گفت: با حمایت استاندار قیر به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۴۲ میلیون تومان بین شهرداری‌های استان توزیع خواهد شد.

خلجی افزود: از سال ۹۴ تاکنون حدود ۳۰ هزار تن قیر به شهرداری‌ها اختصاص یافته اما متاسفانه همچنان معابر نامناسب در شهرها وجود دارد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم قیر تخصیصی تهاتر نشود و با حمایت از شهرداری‌ها همه این قیر در سطح شهر برای آسفالت معابر استفاده شود.

نماینده شورای شهرستان خدابنده در شورای اسلامی استان زنجان نیز با انتقاد از جایگاه کنونی شوراها گفت: اختیارات شوراها به مرور زمان سلب شده است.
 مجید اصانلو افزود: شوراهای پایه اختیارات و امکاناتی دارند، اما شوراهای فرادست از همه حمایت‌ها بی‌بهره‌اند و تصمیمات آنها ضمانت اجرایی ندارد.
 اصانلو ادامه داد: نمایندگان مجلس، شوراهای اسلامی را رقیب خود می‌دانند و برخی مدیران صرفاً می‌خواهند از طریق شوراها امور خود را پیش ببرند، لذا باید در جایگاه، وظایف و اختیارات شوراها بازنگری جدی صورت پذیرد.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان وظیفه شورای شهر انتقاد شهرداری شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۰۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد

رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی گفت: هرگونه الحاق زمین به طرح هادی روستایی مستلزم دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها است.

او افزود: دفاتر مختلف سازمان باید نشست‌هایی با بخش‌های متناظر خود در مدیریت‌های امور اراضی استان برگزار کنند و بر فعالیت آنان‌ نظارت کنند و ایرادهای کار رفع شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: نظارت بر طرح‌های معاف از عوارض مانند گلخانه‌ها با دقت و حساسیت زیاد انجام شود تا انحراف از طرح‌ها صورت نگیرد.

به گفته او، تخصیص اراضی کشاورزی درجه یک و دو برای هر فعالیتی جز کشاورزی ممنوع است و همه استان‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند. 

افلاطونی گفت: هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا برای ۳۴ شهرستان حساس در کشور نیز فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی منصوب شود تا بتوانیم با تغییر کاربری‌های غیرمجاز برخورد کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • بودجه شهرداری‌های زنجان ۳ برابر شد
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • ۵۰ میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • مسئله اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت باید حل و فصل شود
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد