Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدرضا حسنی آهنگر» فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) با حضور در غرفه خبرگزاری فارس و مصاحبه با باشگاه خبرنگاران توانا در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: دانشگاه جامع امام حسین (ع) بر اساس برنامه‌ریزی‌های فشرده در راستای ایجاد دانشگاه تراز اسلامی گام برمی‌دارد. این دانشگاه به دنبال نقش آفرینی در ایجاد و شکل‌گیری تمدن اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) تصریح کرد: چشم انداز عملیاتی ما براساس افق ۵۰ ساله دانشگاه ترسیم شده است؛ خوشبختانه برنامه ششم که برش پنج ساله از این برنامه است، عملیاتی شده است.

وی  در ادامه افزود: در حوزه‌های نرم، نیمه نرم، سخت، بوم بخشی‌های داخلی و خارجی که مأموریت‌های اصلی سپاه پاسداران انقلابی است؛ به موفقیت‌های خوبی دست یافتیم و پژوهش‌های خوبی انجام شد که نتایج آن را در کتب مرجع منتشر شده دانشگاه جامع امام حسین (ع) می‌بینیم.

حسنی آهنگر با بیان این که دانشگاه جامع امام حسین (ع) باتوجه به جامعیت این واحد، همه علوم به غیر از علوم پزشکی را تحت پوشش خود قرار داده است، گفت: دانشگاه جامع امام حسین (ع) در رشته‌های علوم پایه، فنی و مهندسی، پدافند غیرعامل، حوزه‌های سایبری و سایبر الکترونیک و همه ۱۱ حوزه علوم انسانی (حقوق، اقتصاد، خانواده، تعلیم و تربیت، جامعه شناسی، روانشناسی، مدیریت و اقتصادی) به صورت فعال مشغول به آموزش و پژوهش است.

ریل‌گذاری برای تمدن اسلامی

وی اظهار داشت: در پیشروی قطار پیشرفت انقلاب اسلامی، دو مسیر ریلی متباین و متعارضی داریم که مقابل جامعه دانشگاهی ایران قرار دارد. مسیر انحرافی جامعه را به سمت سراب توسعه و وابستگی به تمدن غرب می‌برد اما مسیر اصلی به سمت ایجاد تمدن اسلامی درحال حرکت است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) تأکید کرد: به لحاظ سازمانی و مطالعاتی، ریل‌گذاری برای حرکت به سمت تمدن اسلامی موضوع کاملاً تبیین شده و مستند شده است.

وی در ادامه  گفت: در تدوین استراتژی و ریل‌گذاری تمدن اسلامی، هنوز مؤلفه‌ها نهایی و تدوین نشده است، البته ما در دانشگاه جامع امام حسین (ع)، به عنوان دانشگاه تراز انقلاب اسلامی مبتنی بر مکتب اندیشه امام خمینی (قدس سره) و منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) اقدامات گسترده‌ای در این راستا انجام داده‌ایم.

دکترحسنی آهنگر گفت: کتاب دانشگاه تراز اسلامی که در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شده است؛ می تواند به عنوان یک کتاب مرجع در این حوزه مورد استفاده و مطالعه علاقمندان قرار بگیرد.

توجه جدی به مدیریت جهادی

وی با تاکید بر توجه جدی دانشگاه جامع امام حسین (ع) به دانشکده مدیریت در جهت تدوین چارچوب ها و ریل گذاری مدیریت جهادی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 43 سال گذشته در مقابله با نظام سلطه تجربه های میدانی و عملیاتی منحصر به فردی کسب کرده است که در طراحی سرفصل های مدیریت جهادی در غالب مکتب سردار سلیمانی مورد استفاده قرار گرفته است.

سردار حسنی آهنگر گفت: مکتب حاج قاسم توانسته است به گفتمان انقلاب اسلامی در خاورمیانه و جهان عمق بخشی کند.

ورود دانشگاه جامع امام حسین (ع) به دیپلماسی

وی با بیان این که «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رویکردهای علمی و عملیاتی متنوعی دارد که جوانب مختلف جمهوری اسلامی  را مورد پوشش قرار می دهد» ، گفت : صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسّط مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) پس از قانون اساسی جمهوری اسلامی دارای اهمیت است که باید آن را نسخه جهانی شدن انقلاب در چله دوم قلمداد کرد.

دکتر حسنی آهنگر اظهار داشت:  تاکنون توانسته‌ایم، 2 همایش بین‌المللی در راستای تدوین نظام مسائل انقلاب اسلامی برگزار کنیم.

وی در ادامه افزود : توجه به حلقه های میانی حاکمیتی، از جمله دیپلماسی میدان در میان رئوس برنامه های سال 1401 دانشگاه جامع امام حسین (ع) قرار دارد.

این مدرس دانشگاه گفت: ما امیدوار هستیم که گفتمان انقلاب اسلامی در جهان به عنوان گفتمانی در جهت رشد و پیشرفت به سمت تمدن اسلامی که فلسفه آفرینش توسط خداوند است، برسیم.

وی گفت: یکی از ایرادات بنیادین تمدن غرب این است که علی رغم ایجاد رفاه و آسایش مادی نتوانسته آرامش معنوی را برای مردم ایجاد کند. پیش بینی ما این است که تمدن غرب دچار فروپاشی خواهد شد؛ مطمئنا ، نیاز است که یک تمدن جایگزین آن شود که پیشنهاد ما تمدن اسلامی است.

ماموریت پشتوانه سازی علمی برای سپاه قدس

سردار حسنی آهنگر ضمن پیش کشیدن ماموریت ویژه دانشکده مطالعات بین الملل دانشگاه جامع امام حسین(علیه السلام) گفت: یکی از ماموریت های ویژه دانشگاه جامع امام حسین (ع) ایجاد پشتوانه علمی برای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب است.

وی با اشاره  به پیش بینی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) درباره سرنوشت رژیم اشغالگر قدس گفت:  میز اسرائیل روی فروپاشی رژیم صهیونیستی تمرکز کرده است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (علیه السلام) تاکید کرد: اقدامات گسترده مطالعاتی و آینده پژوهی در رابطه با وضعیت رژیم صهیونیستی در میز اسرائیل انجام شده است.

وی در ادامه افزود: گسل های اجتماعی ، اقتصادی و امنیتی رژیم صهیونیستی در کشورمان کمتر مورد توجه قرار گرفته است اما توانسته ایم کارهای مطالعاتی علمی و میدانی خوبی انجام دهیم.

سردار حسنی آهنگر گفت: تحولات لایه‌های درونی سرزمین‌های اشغالی که در رسانه ها منعکس نمی شود، مورد توجه و رصد پژوهشگران دانشگاه جامع امام حسین (ع) قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مصلی فرمانده دانشگاه جامع امام حسین سپاه پاسداران انقلاب رژیم صهیونیستی انقلاب اسلامی تمدن اسلامی حسنی آهنگر ریل گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۰۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود

مراسم احیای شب‌های قدر روز‌های ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مراسم احیای شب‌های قدر با همکاری هیأت انصارالحسین (ع) در مسجد جامع خرمشهر و فضای باغ راه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی و مراسم احیا برگزار می‌شود.

در این مراسم امکان استفاده از فضای باز مقابل مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

این مراسم روز‌های ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز می‌شود و تا ۳ بامداد ادامه دارد.

حضور در این مراسم منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری با خدام هیأت است. علاقمندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • لزوم حکمی‌سازی مراکز علمی برای تولید دانش مبتنی بر بینش
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • اعلام مسیرهای دهگانه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران
  • رهبر انقلاب: ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • ­پایتخت آماده برگزاری راهپیمایی روز قدس
  • اتخاذ تدابیر امنیتی انتظامی راهپیمایی روز قدس استان تهران
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی، انتظامی و ترافیکی راهپیمایی روز قدس
  • اجتماع مردم بیرجند در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی+فیلم
  • لاپید: استعفای «ساعر» آغازی بر فروپاشی کابینه نتانیاهو است