Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-23@19:21:01 GMT

آموزش رایگان هنر در مناطق محروم کشور اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۰۴۲۷

آموزش رایگان هنر در مناطق محروم کشور اجرا می شود

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم کشور خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمود سالاری عصر پنجشنبه در نشست با مسئولان و فعالان فرهنگی مهاباد به اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم کشور اشاره کرد و افزود: این طرح در مناطق مرزی در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه سامانه این طرح برای ثبت نام علاقه مندان باز است، اضافه کرد: دراین برنامه استان‌های مرزی دراولویت هستند و هرچقدر هنرجو جذب کنند، سرانه هنرجو را پرداخت می‌کنیم.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رشته‌ها نیز دراین طرح به قدری گسترده است که هرکس براساس علاقه خود می‌تواند دراین رشته‌ها آموزش ببیند.

سالاری با بیان اینکه به افراد حاضر در این دوره‌ها، مدرک رسمی اعطا می‌شود، اضافه کرد: در دوره قبل، ۲۸ هزار نفر در طرح رایگان آموزش هنر ثبت نام کرده بودند و دراین دوره نیز این رقم از مرز ۳۲ هزار نفر گذشته است.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص فعالیت صندوق اعتباری هنر اظهار کرد: صندوق اعتباری هنر در دوره جدید یک بازنگری جدی انجام داده و از همه استان‌ها خواسته لیست‌هایشان را پالایش کنند تا با این پالایش تعداد بیشتری به صندوق اضافه شوند و از سوی دیگر کسانی که نباید عضو صندوق باشند، بی‌خود و بی ربط مستمری نگیرند.

وی درخصوص ایجاد تمهیدات لازم برای زیرمجموعه‌های وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اظهار کرد: ارتزاق اصحاب فرهنگ و هنر از طریق ارائه کار است و در دوران کرونا که دوره سختی بود، اصحاب فرهنگ و هنر آسیب دیدند و بخش مجازی هم نتوانست خلأ موجود را برای آنها پرکند و فعالان تئاتر و موسیقی آسیب‌هایی دیدند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حوزه تئاتر بیشترین آسیب را از دوران کرونا دیده به این دلیل که حوزه موسیقی در فضای مجازی فعالیتش را ادامه داد ولی تئاتر نتوانست در فضای مجازی به فعالیت خود ادامه دهد.

سالاری گفت: در تفاهم نامه‌ای که با استان‌ها داریم، تلاش داریم تئاتر را جدی تر بگیریم و این کار منوط به تحقق بودجه وزارت ارشاد است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر ارشاد تئاتر معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۰۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد

جلیل شهریاری گفت: رائه آموزش‌های مهارتی با هدف امیدآفرینی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار از مهمترین رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای است و در همین راستا مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دوره آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو را برای مهارت آموزان برگزار می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت مراجعه کارآموزان بصورت آزاد برای آموزش در استان‌های دیگر و پایتخت هزینه‌ای بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال باید پرداخت کنند که با اجرای این دوره رایگان در بخش دولتی مشکلات شهریه‌ها و هزینه ایاب و ذهاب برطرف شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره اتمام دوره در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه بیان کرد: در پایان دوره مهارت آموزانی که نمره قبولی را در آزمون تئوری و عملی کسب کنند موفق به دریافت گواهینامه می‌شوند.

وی با اشاره به ظرفیت ۱۰ نفره این دوره ادامه داد: مهارت آموزانی که دوره‌های اولیه تنظیم موتور و برق خودرو را گذرانده باشند، می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • اجرای پرفورمنس خلیج فارس در بندر خمیر
  • ادعای دبیر ستاد امر به معروف: فیلم‌های درگیری گشت ارشاد مربوط به پارسال است | از روی عناد که بی‌حجابی نمی‌کنند | به دستور رئیسی «طرح نور» اجرا شد
  • سرانجام برگزاری کنسرت در استان بوشهر به کجا رسید؟
  • وزارت فرهنگ، متولی همه عرصه‌های تبلیغاتی کشور است
  • احداث ۲۱۶ مدرسه در مناطق محروم لرستان
  • ارسال ۵۸۷ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور