Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@01:55:16 GMT

رای مثبت سنای آمریکا برای کمک مالی به اوکراین

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۱۱۶۴

رای مثبت سنای آمریکا برای کمک مالی به اوکراین

 سنای آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی همزمان با افزایش تورم بی سابقه در این کشور، لایحه کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد و این لایحه را به کاخ سفید فرستاد تا توسط جو بایدن، رئیس جمهور این کشور امضا شود.

قانونگذاران سنا این لایحه را با ۸۶ رای موافق در مقابل ۱۱ رای مخالف به تصویب رساندند.

در میان مخالفان این لایحه سناتورهای جمهوری خواه از جمله رند پال و جاش هاولی بودند که از تاثیر بالقوه این قانون بر اقتصاد آمریکا و دیگر اولویت های داخلی ابراز نگرانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قانون به وزارت دفاع آمریکا اجازه می دهد تا حدود ۲۰ میلیارد دلار برای کمک های امنیتی به اوکراین از جمله تهیه تجهیزات نظامی هزینه کند.

این لایحه همچنین تقریباً ۹ میلیارد دلار کمک اقتصادی، بیش از ۴ میلیارد دلار کمک بشردوستانه و ۴ میلیارد دلار دیگر در تأمین مالی نظامی خارجی از طریق وزارت امور خارجه آمریکا برای اوکراین درنظر می‌گیرد.

هفته گذشته، رند پال تلاش‌ها برای پیگیری سریع این لایحه را به تعویق انداخت و به نگرانی در مورد هزینه کردن میلیاردها دلار برای اوکراین در بحبوحه تورم فزاینده و اختلالات در زنجیره تامین در آمریکا اشاره کرد.

وی همچنین خواهان نظارت آمریکا بر بودجه اختصاص یافته به اوکراین و تسلیحات ارسال شده به این کشور است.

سخنگوی پنتاگون پیش از این خواستار تصویب نهایی بودجه ۴۰ میلیارد دلاری واشنگتن به اوکراین شده و گفته بود که اگر این بودجه تا ۱۹ مه تصویب نشود، توانایی ارائه «بدون وقفه» تسلیحات نظامی به اوکراین تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا عصر جمعه به وقت محلی در نشستی خبری افزود:  ۱۹ مه (۲۹ اردیبهشت) روزی است که اگر کمک های مالی جدید دریافت نکنیم، نخواهیم توانست تجهیزات جدید به اوکراین ارسال کنیم. عدم دریافت این کمک ها بر توانایی ما به ارائه بدون وقفه کمک تاثیر خواهد گذاشت.

وی ادامه داد هنوز ۱۰۰ میلیون دلار از اختیارات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده که به اوکراین تعلق نگرفته است. ما می‌خواهیم تا قبل از هفته سوم این ماه بودجه جدید را دریافت کنیم تا بتوانیم به ارسال تجهیزات بدون وقفه ادامه دهیم.

مجلس نمایندگان آمریکا بودجه جدید حمایت مالی از اوکراین به ارزش ۴۰ میلیارد دلار را با ۳۶۸ رای موافق در برابر ۵۷ رای مخالف تصویب کرد که هفت میلیارد دلار بیشتر از درخواست ماه آوریل دولت بایدن دراین زمینه بود.

این بسته کمک های مالی مصوب مجلس نمایندگان آمریکا ، شامل کمک شش میلیارد دلاری تسلیحات و آموزش نظامی به اوکراین، ۸.۷ میلیارد دلار برای بازسازی انبارهای تسلیحات آمریکایی ارسال شده به اوکراین و ۳.۹ میلیارد دلار برای نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه است؛ همچنین شامل ۸.۸ میلیارد دلار حمایت اقتصادی از اوکراین، چهار میلیارد دلار کمک مالی خرید تجهیزات نظامی برای اوکراین و متحدان و ۹۰۰ میلیون دلار در زمینه مسکن، تحصیل و سایر کمک ها به پناهجویان اوکراینی در آمریکا است.

پیشتر دولت جو بایدن یک بودجه تکمیلی ۳۳ میلیارد دلاری با هدف حمایت از اوکراین در چند ماه آینده از کنگره این کشور درخواست کرده بود./ایرنا

منبع: فردا

کلیدواژه: سنای آمریکا کمک مالی به اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۱۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت آمریکا و اروپا در اوکراین به جنگ جهانی سوم منجر می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان روز دوشنبه اعلام کرد که آمریکا، ناتو و اتحادیه اروپا اساساً در حال رقابت هستند تا ببینند چه کسی می‌تواند تسلیحات بیشتری را به اوکراین برساند، درگیری با روسیه را تشدید کند و جنگ جهانی جدید را به راه اندازد.

وزیر خارجه مجارستان تاکید کرد که پس از تصمیم کنگره آمریکا مبنی بر تصویب لایحه جدید در مورد کمک به اوکراین، سیاستمداران اروپایی حامی جنگ، می‌خواهند همین اقدام را انجام دهند.

سیارتو افزود که در نتیجه تحویل تسلیحات جدید و میلیاردها یورو دیگر به اوکراین از امروز در دستور کار اروپا قرار گرفت.

سناتور «مارک وارنر»، رئیس کمیته اطلاعاتی سنا امروز گفت که آمریکا ممکن است تا پایان هفته آینده تدارکات نظامی به اوکراین شامل موشک‌های عملیاتی-تاکتیکی اتکمز را از سر بگیرد.

روز گذشته نیز وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای، به طور رسمی به تصویب لایحه کمک نظامی جدید در مجلس نمایندگان آمریکا برای به اوکراین، واکنش نشان داد و تاکید کرد که «واشنگتن رویکرد خود را از پیروزی اوکراین، به ادامه‌دار کردن جنگ دست کم تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (در ماه نوامبر)» تغییر داده است.

کد خبر 6085726

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی بسته کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین
  • آمریکا آشکارا دارایی‌های روسیه را سرقت می‌کند
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود
  • رقابت آمریکا و اروپا در اوکراین به جنگ جهانی سوم منجر می شود
  • سنگ تمام آمریکا برای کودک‌کش‌ها
  • سنگ آمریکا برای کودک کش‌ها
  • کمک آمریکا به اوکراین باعث طولانی شدن و افزایش تلفات جنگ می‌شود
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • زلنسکی: اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • رأی مثبت سنای آمریکا به برنامه نظارت خارجی