Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان اعلام کرد که حکومت موقت افغانستان از فعالیت رسانه ها پشتیبانی می کند.

به گزارش ایران اکونومیست از طلوع نیوز، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در نشست خبری پنجشنبه شب از ایجاد کمیسیون حق دسترسی به اطلاعات و تخطی رسانه ها خبر داد و گفت: از این تاریخ به بعد اگر تخطی از سوی رسانه‌ها صورت بگیرد بجای اینکه نهادهای اطلاعات یا ارگانهای دیگر مداخله بکند، کمیسیون تخطی‌ها وارد عمل خواهد شد که بزودی کار خود را آغاز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی طالبان همچنین در این نشست از مسوولان رسانه‌ها خواست که در نشر و پخش مطالب، منافع ملی و اصول اسلامی را درنظر گیرند.

به گفته مقامات وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان تا کنون ۱۹۸ رسانه دیداری و شنیداری در کشور فعالیت دارند و ۱۷۰ رسانه دیگر از فعالیت بازمانده اند.

بر اساس گفته‌های آنان، برای ده رسانه دیگر جواز فعالیت صادر شده است.

عبدالحق حماد رییس حوزه انتشارات وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان گفت: ۴۰۵ رسانه شنیداری و دیداری در این وزارت ثبت شده است.

هم اکنون از این مجموع  ۱۹۸ رسانه‌  در افغانستان فعالیت دارند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: افغانستان ، طالبان ، رسانه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: افغانستان طالبان رسانه رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۱۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان

رئیس دفتر سیاسی حکومت طالبان در قطر اظهار داشت این دفتر در دوحه برای هماهنگی و بهبود روابط افغانستان با کشورهای جهان فعالیت می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سهیل شاهین» رئیس دفتر سیاسی حکومت طالبان در دوحه گفت این دفتر سیاسی تلاش می‌کند تا از طریق رسانه‌های بین‌المللی تصویر واقعی افغانستان را به جهان مخابره کند.

وی افزود دفتر دوحه همچنین برای هماهنگی و بهبود روابط افغانستان با کشورهای جهان فعالیت می‌کند.

شاهین به طلوع نیوز گفت این دفتر سیاسی در زمینه فراهم‌آوری گذرنامه‌ها و چاپ پول و انتقال آن به افغانستان نیز نقش سازنده‌ای دارد.

رئیس دفتر سیاسی حکومت طالبان در دوحه اظهار داشت: «این نمایندگی سیاسی در بخش دپلماتیک فعالیت می‌کند و با هیئت‌های کشورهای مختلف درباره مسائل مختلف اقتصادی، سیاسی و آموزش نیز رایزنی می‌شود همچنین برای جلب سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی نیز تلاش می‌شود».

دیدار سفرای اتحادیه اروپا در افغانستان با رئیس دفتر سیاسی طالباندیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل با رئیس دفتر سیاسی طالبانحذف تحریم‌ها محور دیدار رئیس دفتر سیاسی طالبان با سفیر آلمان برای افغانستان

سهیل شاهین چندی قبل گفته بود این نمایندگی برای به‌رسمیت شناخته‌شدن حکومت کنونی افغانستان در جامعه بین‌المللی تلاش می‌کند.

دفتر سیاسی طالبان در دوحه در 27 خرداد سلل 1392 گشایش یافت. هدف از آن گفتگوهای صلح و حل مسالمت آمیز مشکلات افغانستان بیان شده بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد
  • گزارش افغانستان اینترنشنال باز هم جعلی درآمد
  • تعلیق فعالیت رسانه های نور و بریا در افغانستان
  • ممنوعیت ملاقات‌های جمعی «حکمتیار»