Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به پیشرفت سد اخند در عسلویه گفت: تاکنون در اجرا این سد ۳۵ میلیارد تومان پرداخت شده و برای تکمیل آن همین میزان اعتبار نیاز است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازعسلویه، در راستای حل مشکلات آبرسانی استان بوشهر طرح‌های مهمی در بخش‌های ساخت سد، آب‌شیرین‌کن و آبخیزداری در حال اجرا است که تکمیل آنها نقش مهمی در این عرصه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت سد در نقاط مختلف استان بوشهر یکی از سیاست‌های راهبردی در حل مشکلات آبرسانی در حوزه شرب، صنعت، کشاورزی و محیط زیست است که در این حوزه 7 سد طراحی و اجرا شده است.

خاییز، باغان، دشت‌پلنگ، دالکی، ارغون، تنگ‌ارم و اخند از مهم‌ترین سد‌های استان بوشهر است برای ساخت آن‌ها بیش از 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

با تکمیل این سدها نقش مهمی در حل مشکلات آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت نقاط مختلف استان خواهد داشت.

بهره‌برداری از سد ارغون دشتستان و آبگیری سد خاییز تنگستان به روایت تصویراستاندار بوشهر: پروژه خط انتقال از سد خاییز به اراضی کشاورزی اهرم تنگستان اجرا شودسد خاییز استان بوشهر تا پایان فصل بهار افتتاح می‌شود+ تصاویر

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به مشکلات آبرسانی ساخت این سدها را گامی در مسیر توسعه و پیشرفت دانست و با اشاره به اینکه سد اخند در عسلویه نقش مهمی در حل مشکلات مردم دارد اظهار داشت: این سد از نوع بتنی وزنی و با حجم مخزن 2 میلیون مترمکعب اجرایی شده است.

علی محمدی افزود: هم اکنون سد اخند 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تأمین اعتبارات لازم امسال آبگیری می‌شود.

وی تأمین آب شرب و صنعت را از ویژگی سد اخند دانست و تصریح کرد: با توجه به استقرار صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی در این منطقه، سد اخند می‌تواند سیلاب‌ها را کنترل و مهار کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون در اجرا این سد 35 میلیارد تومان پرداخت شده است افزود: برای تکمیل سد اخند 35 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

محمدی از تأمین بخشی از این اعتبار از مصوبات سفر رئیس جمهور خبر داد و بیان کرد: 28 میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور برای سد اخند مصوب شد که از طریق شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه پارس جنوبی و اعتبارات استانی تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: با تأمین اعتبارات مورد نیاز در احداث سد اخند و تکمیل بدنه آن تسریع می‌شود.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد تومان استان بوشهر مشکلات آب حل مشکلات سد اخند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز و به نقل از یزد رسا، محمدهادی زارع‌زاده با اشاره به تعداد پروژه‌های شهرستان ابرکوه از ابتدای دولت سیزدهم اظهار کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۸۰ پروژه در شهرستان ابرکوه تعریف شده است که از این تعداد ۲۴ پروژه با اعتبار قریب به ۴۲۰ میلیارد تومان تکمیل شده است که ۲۸۰ میلیارد تومان آن از محل ملی تأمین اعتبار شد.

وی افزود: برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام قریب به ۲هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که عمده این اعتبار از محل استانی و به میزان هزار و ۱۳۹ میلیارد تومان تأمین اعتبار باید بشود و مابقی از سایر محل‌ها تأمین اعتبار باید بشود.

فرماندار شهرستان ابرکوه با اشاره به مهمترین پروژه‌های تکمیل شده در این شهرستان بیان کرد: تکمیل جاده اسفندآباد به صفاشهر به طول ۲۲ کیلومتر پس از ۱۶ سال، ساختمان ۴ واحدی بیمارستان ابرکوه، بهره‌برداری از دو نیروگاه خورشیدی، ساخت و تکمیل ساختمان خیری نگهداری از معلولین از مهمترین پروژه‌های تکمیل شده در شهرستان ابرکوه است.

وی تصریح کرد: ایستگاه مسافری راه‌آهن با حدود ۴۰ درصد تکمیل، اصلاح شبکه آب روستایی با ۳۰ درصد پیشرفت، فاز سوم بیمارستان ۹۶ تختخوابی با ۶۰ درصد پیشرفت و پروژه مخازن ذخیره آب با ۲۰ درصد تکمیل از جمله مهمترین پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان ابرکوه است.

خبرنگار: فاطمه صادقیان

انتهای خبر/

کد خبر: 1228111 برچسب‌ها افتتاح پروژه سازه های عمرانی

دیگر خبرها

  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • کاروان خدمت استان بوشهر به عسلویه رسید
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • اعتبار تکمیل مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی بندر امام حسن تخصیص یافت