Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعیداحمد سلامی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع ۷۱۴ کیلومتر راه در حوزه شهرستان چابهار ۲۱۹ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۴۹۵ کیلومتر راه روستایی است.

وی تصریح کرد: از مجموع ۲۱۹ کیلومتر راه اصلی و فرعی ۱۴ کیلومتر از محدوده منطقه آزاد چابهار تا تقاطع سه راهی کُنارک بزرگراه و همچنین ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی شامل محور چابهار - نوبندیان به‌طول ۳۵ کیلومتر، چابهار- کنارک (سه راهی پلیس راه تا پارک) به طول ۳۰ کیلومتر، جاده ساحلی از چابهار تا کمپ گردشگری منطقه آزاد (کوه‌های مینیاتوری) به طول ۳۵ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی؛ ۱۰۵ کیلومتر راه فرعی شهرستان چابهار شامل فاز یک تقاطع پُلان به تقاطع  روستای کُچ به طول ۴۰ کیلومتر و فاز ۲ از تقاطع جادوزهی تا تقاطع بِلنگی به طول ۳۰ کیلومتر و محور پیرسهراب به پارگ به طول ۳۵ کیلومتر است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چابهار با اشاره به اینکه از مجموع ۴۹۵ کیلومتر راه موجود روستایی این شهرستان ۳۴۵ کیلومتر آسفالت است، با توجه به قدمت بالای ساخت راه‌های روستایی آسفالته ۱۰۰ کیلومتر آن نیاز به روکش فوری آسفالت دارد.

سلامی ادامه داد: ۱۵۰ کیلومتر راه‌های چابهار شوسه و خاکی است که ۴۰ کیلومتر از این راه‌ها زیرسازی شده و آماده آسفالت است و ۱۱۰ کیلومتر باقیمانده نیز در دستور کار است که در صورت تامین و تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ کیلومتر راه روستایی در بخش پلان چابهار که کار زیرسازی آن انجام شده و امسال آسفالت می‌شود، خاطرنشان کرد: پنج میلیارد تومان اعتبار در این خصوص مصوب شده و برای تکمیل و افتتاح ۳۵ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا شاهد آسفالت ۹۵ درصد راه‌های حوزه این بخش باشیم.

وی از تکمیل احداث، تعمیر و تعریض ۱۰ پل و ابنیه فنی با دهانه چهار تا ۲۴ متری در حوزه بخش پلان و پیرسهراب و  برخی روستاهای پرجمعیت خبر داد.

سلامی اظهار داشت: پل روستای صفرزهی با ۶ دهانه چهار متری مجموعا به طول ۲۴ متر با اعتبار هفت میلیارد تومان اخیرا به بهره‌برداری رسیده است که بخش پلان را به مرکز شهرستان چابهار و بخش پیرسهراب متصل می‌کند.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چابهار خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی پل فتحعلی کلات پس از چندین سال پیگیری آغاز شده و پس از بهره‌برداری، تردد در زمان بارندگی را تسهیل می‌کند.

وی بیان کرد: نبود پل در مسیر پیرسهراب به مرکز شهرستان‌های چابهار و کنارک و بخش پلان مردم را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کرد و در زمان بارندگی تا چندین روز تردد به کندی صورت می‌گرفت و در برخی مواقع چند شبانه روز راه ارتباطی قطع می‌شد.

سلامی با اشاره به اینکه در مسیر روستاهای دج‌ها چندین رودخانه‌ طول محور ارتباطی پیرسهراب به پارگ را قطع می‌کرد که با اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد تومان نیز ۲ دستگاه پل ساخته می‌شود.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چابهار خواستار احداث حداقل هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه از مبدا بندر چابهار به طرف ایرانشهر و بم و زاهدان - چابهار به طرف زرآباد و جاسک و همچنین ساخت بزرگراه چابهار به سمت مرز آبی پسابندر، مرزهای خاکی ریمدان دشتیاری و پیشین راسک شد و خاطرنشان کرد: ساخت آزادراه منجر به سهولت در تردد هزاران کامیون و رونق و توسعه حمل و نقل و ترانزیت کالا از بندر چابهار خواهد شد و این اقدام نقش مهمی در توسعه تجارت و رونق اقتصادی خواهد داشت.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان چابهار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان چابهار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان چابهار راهداری و حمل و نقل جاده ای میلیارد تومان کیلومتر راه بخش پلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۱۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد جهانی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون ۵۶ کارگاه جاده‌ای در استان مرکزی فعال است و به طور حتم تخصیص منابع مالی در شتاب بخشی به اجرای طرح‌های عمرانی نقش کلیدی دارد که امید است در راستای افزایش رضایتمندی مردم این مهم در اسرع وقت محقق شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: اکنون عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی در حوزه نگهداری راه‌ها، توسعه ابنیه فنی، ارتقای ایمنی، ساخت راه‌های روستایی و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل با جدیت پیگیری می‌شود.

جهانی افزود: در فاز نخست ۵۶ طرح شامل هشت پروژه لکه گیری و روکش آسفالت، هشت پروژه ابنیه فنی، شش پروژه ساخت راه روستایی، ۱۱ طرح بزرگ ایمنی، ۱۵ طرح راهداری محوری، یک پروژه ترافیکی و هفت پروژه ساخت و توسعه راهدارخانه‌ها، سوله‌ها، پلیس راه و پایانه بار در سطح استان مرکزی فعال شده که تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تعداد این کارگاه‌ها به بیش از ۲ برابر خواهد رسید.

جهانی اعتبار لازم برای تکمیل طرح‌های در دست اقدام را بیش از ۸۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و در ادامه گفت: پیگیری امور تا حصول نتیجه، تکلیف و وظیفه ذاتی مجموع کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی است و ایجاد تعامل و تعادل بین مطالبات مردم، مطالبات پیمانکاران و پیشبرد اهداف و برنامه‌های اجرایی، از مهم‌ترین عوامل و اهداف در دستیابی به نتیجه مورد نظر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از تلاش برای رفع نقاط حادثه‌خیز شناسنامه‌دار همسو با سایر طرح‌های یاد شده خبر داد و افزود: افزایش سطح ایمنی با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای و به تبع آن کاهش تلفات ناشی از آن، مهم‌ترین و شاخص‌ترین اولویت و خط قرمز مدیران، مهندسین، کارشناسان و راهداران این اداره کل است که در راستای این هدف به صورت شبانه روزی فعالیت‌ها و خدمات راهداری در حال اجرا است.

کد خبر 6081354

دیگر خبرها

  • بازگشایی راه ۱۴۳ روستا در چابهار
  • آخرین اخبار از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • احداث ۸۶ کیلومتر راه روستایی طی سال ۱۴۰۲ در استان اصفهان
  • آسفالت ۸۷ کیلومتر از راه های روستایی لرستان
  • آسفالت ۸۷ کیلومتر از راه‌های روستایی لرستان
  • اجرای روکش آسفالت گرم و لکه گیری ۲۴۶ کیلومتر از جاده های استان اصفهان در سال گذشته
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • عمر بیشتر محورهای گنبد کاووس بیش از نیم قرن است
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت پل شهید نجفی در جاده سی سخت