Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@09:16:57 GMT

برنامه ریزی های کشوری برای بازگشایی مرز خسروی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۱۸۵۸

برنامه ریزی های کشوری برای بازگشایی مرز خسروی

مهدی جمالی نژاد پنجشنبه شب در نشست ستاد اربعین حسینی (ع) کرمانشاه گفت : پنج استان را به عنوان معین استان کرمانشاه قرار دادیم که شامل استان‌های کردستان، همدان، ایلام، اردبیل و قزوین است.

به گفته معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور برای هر استان وظایفی تعیین شده و شهرداری‌های مراکز استان معین شهر کرمانشاه و شهرداری کرمانشاه معین قصرشیرین و شهر‌های در مسیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: استفاده از اعتبارات سفر رئیس جمهور برای استقبال از زائرین امام حسین بسیار کمک کننده خواهد بود و باید جلسات هفتگی اربعین برای ساماندهی نیرو‌ها و تجهیزات برگزار شود و امید است در این بازه زمانی کوتاه بتوانیم اتفاقات قابل قبولی را رقم بزنیم.

باید تلاش کنیم میل زوار به سمت مرز خسروی بیشتر شود.

پیگیری جدی موضوع بازگشایی مرز خسروی

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: ستاد مرکزی اربعین با جدیت موضوع بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین امسال را دنبال می‌کند و تلاش می‌کنیم این بازگشایی دایمی باشد.

مجید میراحمدی به حضور احتمالی چهار تا پنج میلیونی زائر در آیین راهپیمایی اربعین امسال اشاره کرد و گفت : مرز مهران و مرز‌های جنوبی کشور، ظرفیت پذیریش این جمعیت چند میلیونی را ندارند و باید شرایط و امکانات مناسب تری برای عبور راحت‌تر زایران عزیز فراهم کنیم.

او گفت: امیدواریم در سفر آتی وزیر کشور به عراق موضوع بازگشایی مرز خسروی در تفاهم نامه دوطرف گنجانده شود و به دلیل حفظ امنیت حتما بایستی از طرف عراقی بخواهیم که تمهیدات بازگشایی مرز خسرو را فراهم کند.

میر احمدی می گوید: هوای گرم بسیاری از برنامه‌ریزی‌های ما را تغییر می‌دهد و باید تمهیداتی را فراهم کنیم که زائران دچار مشکل نشوند. باید یک محیط قابل تحمل برای زایران ایجاد کنیم که این محیط نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

برخلاف سال‌های گذشته که فقط در طول روز امکان تردد زائرین وجود داشت، در شرایط آب و هوایی فعلی زائرین باید شب از مرز عبور کنند.

او گفت: مرز خسروی امسال شاهد یک شکوه، عظمت و حماسه عظیمی خواهد بود و حیف است که این ظرفیت بلاتکلیف و بلااستفاده باقی بماند. همگی باید بسیج شوند که در ابتدا این بازگشایی صورت گیرد و سپس زیرساخت‌ها آماده شود.

براساس آخرین مصوبه ستاد ملی، تزریق ۲ دوز واکسن یا تست pcr منفی، شرط عبور از مرز‌ها خواهد بود، اگر به فردی مشکوک شوند تست کرونا رایگان خواهد بود.

آمادگی استان برای رفت و برگشت و پذیرایی از زائران اربعین

استاندار کرمانشاه گفت: ما باید آمادگی لازم برای رفت و برگشت و پذیرایی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر اربعین را داشته باشیم و استان‌های معین هم باید این آمادگی را در خود ایجاد کنند.

بهمن امیری مقدم گفت: برای باز شدن مسیر کربلا بهترین فرزندان انقلاب تقدیم شده و دور از انصاف است که در مسیر این زیارت یاد و جایگاه شان نادیده گرفته شود و خدای نکرده در خدمت به مردم راه و نیت شهدا را فراموش کنیم.

او گفت: مسیر اربعین یک مسیر ملی است و همه کشور باید برای تکمیل و ارتقای آن سرمایه گذاری کنند، هدف از بازگشایی مسیر عتبات و تکمیل زیرساخت‌های آن در استان، صرفا برای یکسال نیست بلکه این خدمت و عمران باید تا سال‌ها باقی بماند و برکت و طعم شیرین آن به زایران حسینی و مردم استان کرمانشاه به عنوان خادمان اباعبدالله (ع) برسد.

مقدم می گوید: متاسفانه در ۲ سال گذشته موضوع اربعین در استان کرمانشاه تعطیل بوده و نه جذب اعتبارات دنبال شده و نه طرحی برای اجرا و تکمیل زیرساخت‌ها پیگیری شده است.

این در حالی است که نمایندگان استان‌های معین کرمانشاه (کردستان، همدان، گیلان، اردبیل و قزوین) دیروز پس از بازدید از مرز استان، بهترین مسیر با زیرساخت‌های مناسب برای تردد زائران به عتبات عالیات را مرز کرمانشاه دانستند.

مسیر ملی اربعین از ورودی همدان به کرمانشاه تا مرز خسروی باید به صورت کامل پوشش داده شود، زیرا اگر با تلاش ما مشکلات تردد زائران سیدالشهدا (ع) از مسیر کرمانشاه کمتر شود، یک توفیق بزرگ و ارزشمند است.

او گفت: دیروز یک تفاهم نامه با استان‌های معین و نهاد‌های انقلابی مانند بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی برقرار شد و این تعهد خدمت به زائران عتبات عالیات در استان کرمانشاه، برای آنان ایجاد شده است.

وزات نیرو هم تعهد کرده است که یک پست ۶۳ کیلوواتی برق در استان کرمانشاه ایجاد کند و طرح آبرسانی به مرز سومار از سد شرفشاه را به نتیجه برساند.

او می گوید:مرز خسروی باید به صورت فعال و کامل همواره آماده پذیرش زایران عتبات عالیات باشد، از مرز خسروی با کمترین هزینه و زمان دسترسی لازم به شهر‌های زیارتی عراق وجود دارد.

 درخواست می شود که جلسات پیگیری مستمری برای اجرای تکالیف و تعهدات دستگاه‌ها و استان‌های معین کرمانشاه تا حصول نتیجه از سوی ستاد مرکزی اربعین برگزار شود.

علاوه بر معاونان عمرانی شهرداران پنج شهر معین کرمانشاه در بحث عتبات باید یک ارتباط مستمر و نزدیک با شهرداری کرمانشاه داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه زائران اربعین مرز خسروی بازگشایی مرز خسروی استان کرمانشاه استان های معین زیرساخت ها او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۱۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در ملایر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرز خسروی فعال‌تر می شود
  • کرمانشاهیان میزبان دو کاروان از خدام حرم رضوی
  • مرز خسروی فعال‌تر می‌شود
  • برنامه ریزی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در ملایر
  • اعزام تیم سپک تاکرای مراغه به مسابقات کشوری
  • جلوگیری از خروج گندم تولیدی استان و انتقال آن به سایر استان‌ها
  • انقلاب اسلامی به برکت وجود نعمت ولایت امروز کشوری مقتدر است
  • فیلم | گردنه تته توسط راهداران شهرستان پاوه استان کرمانشاه عملیات برف روبی و بازگشایی شد
  • آغاز رقابتهای کشوری سپک تاکرا به میزبانی سنندج
  • دالاهو میزبان مسابقات پاراگلایدر کشوری می‌شود