Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@22:48:40 GMT

خودرویی که نیاز به گواهینامه ندارد!

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۱۹۵۴

خودرویی که نیاز به گواهینامه ندارد!

فرارو-به تازگی یک خودروی خورشیدی کوچک به نام SQUAD Solar City Car در هلند عرضه شده است. این خودرو افرادی را هدف قرار می‌دهد که به دنبال یک وسیله نقلیه برای سفر‌های کوتاه شهری هستند. حتی در برخی کشور‌ها می‌توان بدون گواهینامه با این خودرو رانندگی کرد.

به گزارش فرارو، SQUAD به شکل یک چرخ دستی گلف دو نفره طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درب‌های قابل جابجایی این خودروی کوچک، آن را برای استفاده در تمام فصول مناسب می‌کند. به گفته سازنده خودرو، SQUAD Solar City Car به اندازه دو شخص قد بلند و یک چمدان ظرفیت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این خودرو دارای یک باتری قابل جابجایی است و با یک بار شارژ حداکثر ۶۲ مایل (۱۰۰ کیلومتر) برد ارائه می‌دهد. این شرکت قصد دارد امکان تعویض باتری را در اختیار مدیران ناوگان قرار دهد؛ در حال حاضر این وسیله نقلیه را می‌توان با استفاده از یک پریز استاندارد ۲۲۰ ولتی که در اکثر خانه‌ها یافت می‌شود، شارژ کرد. سازنده این خودرو Robert Hoevers نام دارد. او مدیرعامل سابق A1GP هلندی و یکی از مبتکران فرمول‌ای می‌باشد. او همچنین مدیر فروش شرکت Lightyear نیز می‌باشد. این شرکت در حال کار بر روی یک خودروی خورشیدی دوربرد است که در سال فقط یک بار نیاز به شارژ دارد.

SQUAD با یک پنل خورشیدی بر روی سقف ارائه می‌شود. این پنل خورشیدی می‌تواند در اروپا تا ۱۲ مایل (۲۰ کیلومتر) در روز شارژ شود و در هر نوع نور و سایه کار می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند که کشور هلند دارای نور کافی برای تامین انرژی خودرو‌های شهری می‌باشد. شاید بزرگترین نقطه قوت SQUAD Solar City Car پارک کردن آن باشد. با طول تنها دو متر، می‌توان آن را به صورت عرضی در یک پارکینگ کم جا پارک کرد. حتی می‌توان به راحتی آن را در حاشیه یا در محل پارک مخصوص موتورسیکلت نیز پارک کرد.

SQUAD ایمن‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. این خودرو دارای رول کیج (roll cage) و محافظ در برابر تصادف در جلو و عقب است. همچنین عرض کم و مرکز ثقل این خودرو امکان حرکت آن را بر روی ریل تراموا و حاشیه فراهم می‌کند. این خودرو در دسته بندی L6e قرار قرار می‌گیرد. یک خودروی چهار چرخ با وزن کمتر از ۳۵۰ کیلوگرم، با کاهش ظرفیت سیلندر موتور، توان خروجی و سطح توان مداوم. خودرو‌های الکتریکی سبک قوانین مشابهی با خودرو‌های Opel Rocks E و Renault Twizy 45 دارند.

به گفته SQUAD، اکثر بازار‌های اروپایی برای استفاده از وسیله نقلیه خود نیازی به گواهینامه رانندگی خودرو ندارند. اما بعید است که کاربران بدون گواهینامه اجازه رانندگی در بزرگراه‌ها را داشته باشند. محدودیت‌های سنی برای رانندگان از ۱۴ و ۱۸ سال در کشور‌های مختلف اروپایی متفاوت است. به عنوان مثال در فرانسه از ۱۴ سالگی می‌توان بدون گواهینامه رانندگی کرد. اما در انگلستان به گواهینامه رانندگی نیاز خواهید داشت. SQUAD Solar City Car در سال ۲۰۲۳ با قیمت ۶۵۲۲ دلار در دسترس خواهد بود و اکنون نیز امکان پیش خرید آن وجود دارد.

منبع: thenextweb

منبع: فرارو

کلیدواژه: خودروی خورشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کیسه‌های ویژه پسماند خودرویی بین گردشگران نوروزی کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، شرکت عمران آب و خدمات کیش اعلام کرد: با هدف تقویت فرهنگ محیط زیست و حفظ نظافت و آراستگی شهری بیش از ۷ هزار کیسه خودرویی مخصوص پسماند در ورودی اصلی بندرگاه بین رانندگان خودرو‌های ورودی توزیع می‌شود.

توزیع مطالب آموزشی با محور اهمیت مدیریت بهینه پسماند و نقش بازیافت در حفظ محیط زیست و راهنمای استفاده صحیح از مخازن پسماند موجود در شهر برای زباله‌های شهری و یا پسماند‌های قابل بازیافت، موارد آموزشی با عنوان کیف‌های خرید پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی، استفاده نکردن از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی، کاهش رطوبت پسماند‌ها با تخلیه مایعات در سینک و آبگیری، دور نریختن پسماند‌ها در طبیعت و اولویت انتخاب محصولات قابل بازیافت از دیگر برنام‌های نوروزی شرکت عمران آب و خدمات کیش برای گردشگران است.

اجرای طرح تا پایان نوروز در نقاط مختلف جزیره کیش ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • افزایش تصادفات رانندگی افراد بدون گواهینامه در تبریز
  • شش فوتی در تصادفات شهری ایام نوروز در آذربایجان شرقی
  • پایش وضعیت منابع و کیفیت آب شرب شهرستان اشنویه
  • خواب آلودگی راننده عامل تصادف مرگبار جاده جندق - معلمان
  • رصد هوشمند حریم شهر تهران در سال جدید
  • یوزپلنگ آلمانی؛ خودرویی عجیب برای افراد زیر ۱۸ سال (+عکس)
  • با ۱۰۰ هزار تومان چند بار می‌توان خودروهای برقی را شارژ کرد؟
  • خودرویی عجیب برای افراد زیر ۱۸ سال در آلمان
  • ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها
  • توزیع کیسه‌های ویژه پسماند خودرویی بین گردشگران نوروزی کیش