Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ همه ساله و با توجه به قانون، شهرداری‌ها می‌توانند کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی را به میزان مشخصی افزایش دهند این افزایش قیمت که در تهران ۲۵ درصد بود و با توجه به روند مراحل قانونی در شورای شهر به تصویب رسید و توسط فرمانداری نیز ابلاغ شد.

پس از ابلاغ افزایش نرخ کرایه و اعمال آن از ابتدای اردیبهشت ماه این موضوع با حواشی رو به رو شد؛ طی روزهای اخیر بود که نامه‌ای از سوی فاطمی امین وزیر صنعت معدن تجارت مبنی بر عدم هماهنگی افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی با مصوبه ستاد تنظیم بازار و به دنبال آن دستور ابطال مصوبه افزایش ۲۵ درصدی کرایه‌ها از سوی معاون اول رئیس جمهور منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از انتشار این نامه و دستور معاون اول رئیس جمهور برای لغو افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه‌ها گمانه زنی‌های بسیاری در این رابطه مطرح شد و اعضای شورای شهر و مدیران شهری نسبت به آن واکنش نشان دادند.

افزایش ۲۵ درصدی کرایه‌ها مطابق با قانون است

به گفته سخنگوی شهرداری تهران افزایش ۲۵ درصدی متوسط کرایه تاکسی‌ها بر اساس قانون و با طی کردن مسیر قانونی اجرایی شده است و لایحه شهرداری، تصویب در صحن شورای محترم، بررسی عدم مغایرت با قوانین بالادستی و ابلاغ از سوی فرمانداری تهران را دارد.

سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران پیش از این و در مصاحبه‌ای با همین رسانه از بررسی دستور معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر ابطال مصوبه افزایش ۲۵ درصدی کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی در شورای شهر تهران خبر داده بود.

آنچه که در نامه وزیر صمت به معاون اول رئیس جمهور تحت عنوان مصوبه تنظیم بازار آمده متعلق به ۲۷ مهر ۱۴۰۰ بود در حالی که افزایش کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی در رابطه با سال ۱۴۰۱ است

وی اظهار کرد: نامه‌ای در رابطه با لغو افزایش ۲۵ درصدی کرایه‌ها به شورای شهر زده شده و متقابلاً شورا نیز پاسخ این نامه را داده است بررسی این موضوع در دستور کار قرار گرفته و در ابتدای هفته آینده نتیجه آن اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: آنچه که در نامه وزیر صمت به معاون اول رئیس جمهور تحت عنوان مصوبه تنظیم بازار آمده متعلق به ۲۷ مهر ۱۴۰۰ بوده است در حالی که افزایش کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی در رابطه با سال ۱۴۰۱ است شورای شهر نهاد قانون گذار است و با توجه به اختیارات قانونی خود می‌تواند کرایه ناوگان عمومی را افزایش دهد.

مصوبه افزایش کرایه تاکسی‌ها ادامه دار خواهد بود

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز در حاشیه جلسه هیأت دولت با اشاره به مصوبه افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی و ابطال آن گفت: این موضوع شایعه بوده است مصوبه‌ای ناظر به ۲۵ درصد در ابتدای سال به شورای شهر تقدیم شد و فرمانداری نیز آن را تأیید کرد این مصوبه قانونی است و انشاالله ادامه دار خواهد بود.

به دنبال افزایش گمانه‌زنی‌ها در رابطه با افزایش ۲۵ درصدی کرایه تاکسی‌ها و احتمال لغو آن با توجه به دستور معاون اول رئیس جمهور علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران نیز از ارائه اطلاعات ناقص به معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: شورای اسلامی شهر تهران مطابق با قانون و طبق روال عادی افزایش نرخ کرایه‌ها را اعمال کرده است.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل و نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با معاونت ریاست‌جمهوری ارتباط برقرار کردند و توضیحات خود را در رابطه با این مصوبه و تصمیم به آن در شورای شهر ارائه دادند.

افزایش کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی هرساله انجام می‌شود

اما همانطور که گفته شد این اختلاف نظرها در رابطه با افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل برداشت‌های مغایر و توجه به مصوبه سال گذشته بوده است که باید از لحاظ حقوقی مورد بررسی قرار گیرد.

مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر، درباره دستور لغو افزایش ۲۵ درصدی کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: بررسی این موضوع و حل مشکلات به وجود آمده در دستور کار قرار دارد و در حال رفع است.

افزایش حداقلی کرایه‌ها در همه شهرها و همه ساله اجرایی می‌شود و در حال رایزنی هستیم تا مشکلات حقوقی این مشکل نیز برطرف شود

وی ادامه داد: درباره حواشی و مشکلات پیش آمده پیرامون افزایش ۲۵ درصدی کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی هیچ نگرانی وجود ندارد.

شفیعی با بیان اینکه افزایش کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی هرساله انجام می‌شود گفت: افزایش حداقلی کرایه‌ها در همه شهرها و همه ساله اجرایی می‌شود و در حال رایزنی هستیم تا مشکلات حقوقی این مشکل نیز برطرف شود.

افزایش کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی به دنبال افزایش میزان دستمزدها اعمال می‌شود و شورای اسلامی شهر تهران طبق وظیفه قانونی خود این افزایش نرخ را اعمال کرده است اما با توجه به مشکل و حواشی ایجاد شده باید منتظر ماند تا این مشکل برطرف شود.

کد خبر 5493983 مهشید جعفری معظم

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری تهران قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده علیرضا زاکانی آلودگی هوا شورای شهر تهران سازمان حج و زیارت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دستگیری حج تمتع شهر تهران غلامحسین محسنی اژه ای ترافیک احتکار یوسف نوری افزایش کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش ۲۵ درصدی کرایه معاون اول رئیس جمهور افزایش نرخ کرایه مصوبه افزایش نرخ کرایه ها شهر تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند

تین نیوز

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال جدید توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شادی مالکی در مورد گلایه برخی شهروندان نسبت به افزایش بیش از ۴۵ درصدی نرخ کرایه در برخی خطوط تاکسیرانی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران این اجازه داده شده است که به صورت میانگین تا ۴۵ درصد نسبت به افزایش نرخ کرایه در سال جدید اقدام شود.

وی با بیان اینکه در برخی از خطوط به دلیل متناسب سازی نرخ کرایه و ماندگاری راننده در خط افزایش یافت گفت: از ۶ خط تاکسی که در قالب ۵۹ پایانه تاکسی فعالیت می کنند، صرفا در کمتر از ۵ درصد، نرخ کرایه از ۴۵ درصد بیشتر بوده و حتی در بسیاری از خطوط کمتر از ۴۵ درصد رشد نرخ کرایه را داشتیم که دقت داشته باشید که خطوط تاکسی نیاز به تغییرمهندسی و حتی تغییر مد دارند.

مالکی ادامه داد: طراحی سامانه جامع برخط در سازمان تاکسیرانی در حال طراحی است و کلیه رانندگان تاکسی می توانندنسبت به ارائه خدمات اقدام کنندو نظارت هوشمندی نیز بر آنها می شود که به زودی این مهم در سطح شهر محقق می شود.

وی در مورد وضعیت بیمه رانندگان تاکسی با بیان اینکه تاکسی ها سهم ۱۸ درصدی در چرخه حمل ونقل عمومی تهران دارند بگونه ای که روزانه حدود۳ و نیم میلیون مسافر جابجا می کنند گفت: سال گذشته ۲۲ هزار راننده تاکسی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و حتی در سازمان تمام رانندگان بالای ۷۰ سال سن نیز به ثبت نام شدند چراکه تصورمان بر این بود که ممکن است این افراد به روند ثبت نام و نحوه ثبت نام مطلع نشوند و خودمان راسا آنها را بیمه تکمیلی کردیم.

مالکی ادامه داد: ۱۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران فعال هستند که این رانندگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند و ما به صورت جدی در مورد بیمه تامین اجتماعی این رانندگان پیگیر هستیم و امیدواریم از ظرفیت های دولت بهره ببریم تا این مهم محقق شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اتخاذ بیش از ۵۰ مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است