Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@02:12:25 GMT

اجرای 300 ویژه‌ برنامه به مناسبت آزادسازی خرمشهر در فارس

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۲۰۹۲

اجرای 300 ویژه‌ برنامه به مناسبت آزادسازی خرمشهر در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سرهنگ پاسدار قاسم علی پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: برگزاری 200 یادواره شهید، بازسازی عملیات بیت‌المقدس در شهر آباده، جشنواره هنری، کنگره جهانی پیامبر رحمت (ص)، همایش فرماندهان دفاع مقدس ویژه هنرمندان از جمله برنامه‌های در دست اجرا به مناسبت سوم خرداد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: جشن بزرگ پیروزی، شب‌ شعر دفاع مقدس، رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس، خاطره گویی، سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه با موضوع آزادسازی خرمشهر، صبحگاه مشترک ارتش، سرود‌های پاتوق هزارنفره، حضور در کنگره شهدای طلاب در چهارم خرداد در قم  از دیگر برنامه‌هایی که به مناسبت سوم خرداد در استان فارس برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس تصریح کرد: تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس، همایش سالگرد شهید عبدالله اسکندری، رونمایی از شهدا شاخص سپاه به تفکیک در استان‌، تئاتر، نمایش خیابانی و نیز آغاز عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی از دیگر برنامه‌های شاخص سالگرد عملیات بیت‌المقدس است.

آزادسازی خرمشهر عملیات جنگی را تغییر داد

مسئول کنگره سردار و 15 هزار شهید استان فارس در ادامه نشست افزود: خرمشهر در طی 576 روز توسط رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس آزاد و موجب تغییر روند جنگ در دوران دفاع مقدس شد.

مرتضی آل علی خاطرنشان کرد: در این عملیات رزمندگان اسلام 16 هزار نفر از نیرو‌های صدام را کشته، 19 هزار اسیر، 5 هزار و 400 کیلومتر از خاک سرزمینمان آزاد کردند، عملیات بیت‌المقدس به‌ عنوان یکی از عملیات های شاخص در دنیا معرفی‌شده است.

وی تصریح کرد: حضور 500 هنرمند برای شرکت در برنامه ملی و استانی روای شو با هدف کشف استعداد هنری در قالب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از برنامه‌های در دست اجرا است.

شهید اسکندری یکی از فاتحان خرمشهر بود

مسئول انجمن راویان سپاه فجر فارس در این نشست در مورد رشادت‌های شهید مدافع حرم حاج عبدالله اسکندری گفت: شهید اسکندری در دوران دفاع مقدس به‌عنوان فرمانده مهندسی تخریب، جلوه‌های بی‌نظیری از خود نشان داد و یکی از فاتحان خرمشهر بوده است.

رضا متولی با اشاره به اینکه شهید اسکندری در سال 93 در جبهه سوریه در کمین داعش افتاد و سر از تن مبارکش جدا گردید گفت: علی‌رغم درخواست پول از طرف داعش و آزادی فرماندهانشان، مادر شهید اجازه معاوضه سر فرزندش با تکفیر‌ی های اسیر داعشی در سوریه را نداد، مادر هید اسکندری گفت سری که در راه خداوند برود لازم است همان‌جا بماند در نتیجه پیکر بی‌جانش مفقودالاثر گردیده است.

انتهای خبر/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: سپاه فجر استان فارس آزادسازی خرمشهر شهید اسکندری عملیات بیت المقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۲۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بیضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاونت پرورشی و سلامت مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بیضا گفت: به مناسبت هفته سلامت، زنگ ورزش در مدارس شهر و روستاهای این شهرستان نواخته شد و دانش آموزان با اجرای حرکات ورزشی آغاز این هفته را جشن گرفتند.
مویدی افزود: این برنامه به صورت نمادین در آموزشگاه حسین الهاشمی شهر بیضا برگزار شد و قرار است برنامه های ورزشی و آموزشی به این مناسبت در بیضا برگزار شود.
وی بیان کرد: برپایی نمایشگاهی از انواع وسایل ورزشی و غذاهای سنتی از دیگر برنامه های این مراسم در شهرستان بیضا بود.
شهرستان بیضا در شمال غرب فارس و در فاصله 30 کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • بیانیه سپاه شهداء آذربایجان غربی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بیضا